vraagje , kat buren valt onze kat aan!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Astragirl

vraagje , kat buren valt onze kat aan!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 12:13

We hebben ons Liesje nu ongeveer een half jaar. In het begin liepen zij en de buur-kat elkaar gewoon voorbij, maar gisteren liep het echt uit de hand. Liesje komt nooit buiten onze tuin, pebbles wel, voortdurend zit ze bij ons; en sinds kort begon ze te blazen en te klauwen, dan liep onze kat gewoon vlug naar binnen. Maar gisteren is de buurkat binnengeslopen toen mijn moeder aan het strijken was en viel ze Liesje slapend aan in haar zeteltje!!
We hebbe ze direct buitengedaan en ik heb een emmertje water over haar uitgekieperd, zo kwaad was ik! Helaas bijft ze terugkomen...
We hebben ondertussen naar de DA moeten gaan omdat ze een kras in haar oog heeft...
Wie kan helpen?

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 13:26

Allereerst: laat het ze zelf uitvechten.

Hou dat luikje dicht als jullie kat binnen is. Of wellicht nog beter: laat haar alleen op bepaalde tijden, of als ze wil, buiten en hou de rest van de tijd het luikje gewoon dicht.
Kat buiten gooien en er water overheen kiepen heeft geen zin, je moet of meteen afstraffen of niet, anders heeft het echt geen effect.

Ik kan je echt aanraden het luikje gewoon dicht te houden zodat jullie kat wel gewoon veilig zit als ze binnen zit. Dit kan tot heel wat meer problemen leiden, tot onzindelijkheid aan toe...

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 13:31

We hebben geen luikje hoor, ze kan alleen buiten als mijn moeder s'avonds thuis komt van werk en de deur open doet. En dan durft ze vaak niet meer naar buiten...Alleen als wij ze meenemen nog wel.

Vanaf we even onze deur opendoen om vuilnis buiten te zetten, glipt de kat van de buren binnen...

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 13:33

Als ze niet meer naar buiten wil dan is het probleem toch meteen opgelost? Niet dwingen om te gaan... Wel fijn dat jullie geen luikje hebben, het is voor haar ook heel eng als de buurkat door het luikje naar binnen gluurt Enniewee... Laat jullie kat gewoon binnen als ze dat wil en let op met deuren opendoen, kat van de buren die naar binnen wilt: schoppen. Plantenspuit in de buurt van de deur, áls de buurkat erdoor glipt meteen erachteraan... (wel de deur open laten, zodat ie weg kan).

ellepel

Re: vraagje , kat buren valt onze kat aan!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 13:38

niet lief maar wel effectief:

trap die kat van de buren eruit!!!

verder moeten ze echt zelf uitvechten wie wat voor territorium heeft, ik ben net verhuisd en heb 2 katten, mijn buren hebben er drie, dat word straks ook vechten denk ik, maar dat moeten ze toch zelf doen!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 13:42

Idd gewoon laten uitvechten.

De buurkat ziet jullie tuin (en blijkbaar ook jullie huis) als zijn eigen territorium waarin jullie kat de indringer is en dus weg gejaagd dient te worden.
Ik neem aan dat jullie kat nog jong is? Maar blijkbaar toch al bedreiging vormt voor de buurkat.
In ieder geval: deur dicht houden zelfs als je het vuilnis buiten zet en je eigen kat niet dwingen om naar buiten te gaan. Als ze niet wil dan wil ze gewoon niet. Simpel.

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 13:53

Ok, dus gewoon niet forceren om naar buiten te laten. Wel jammer, want voor de buurkat haar bedreigde was ze urenlang op trektocht, ze vind naar buiten gaan echt leuk...
We gaan idd een plantespuit bij de deur zetten en iedere keer kijken als ze er niet is. Probleem is ,onze kat is nog maar 7 maanden oud en kan het niet halen van die oude kat. Ze heeft haar zin gekregen en Lies loopt nu niet meer in haar tuin, maar zelfs in haar eigen huis is ze niet meer veilig ...; Zullen dus goed moeten opletten...

Hier een foto van haar ontstoken oog (linker)

Afbeelding