twijfel kat in huis nemen of niet...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jokonootje

twijfel kat in huis nemen of niet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 22:10

Mijn vriend en ik zijn druk aan het nadenken of we een kat in huis nemen of niet...
voors:
- zijn beiden gek met katten.
- ik heb de tijd ervoor
- het is gewoon een heerlijkheid om weer een beest in huis te hebben
- we hebben de ruimte

tegen:
- wonen aan een drukke doorgaande weg kat zal dus binnen moeten blijven.
- je kan nooit `s zomers eens je deuren open laten staan zonder dat je je meteen druk moet maken of je kat weg loopt
- we hebben een wisselende thuis situatie... De ene week is mijn vriend hier (en de kinderen) en de volgende week is mijn vriend aan het werk zijn de kinderen bij moeders en zit ik hier een week lang alleen...

what to do, what to do?

ik weet het niet...
Hoe doen jullie dat met een binnenshuis kat?!

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 22:12

hm, is een grote buitenren niet een optie dan?
ik moet zeggen, wij waren beide niet gek op katten maar hebben er dus wel 2 omdat een hond geen optie was, ik zou ze voor geen goud meer willen missen.,....wij wonen ook aan een redelijk drukke weg maar onze katten komen eigenlijk alleen achter huis...
dus als ik jou was, doen......mocht je het alleen zijn een probleem vinden, wij hebben er 2 genomen, hebben ze elkaar om mee te spelen...succes met je keuze!!

Jokonootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 22:15

waar we dan bang voor zijn is dat als ze eenmaal buiten zijn geweest ze bijna niet meer binnen te houden zijn dus ook niet voor een buitenren...
Ik moet ook rekening houden met de kinderen die hier niet consequent genoeg in zijn...
Klimmen ze bij ons over het hekje van de tuin dan staat ze meteen op straat die stress zou ik niet aan kunnen echt niet ...

Op zich is het alleen zijn van de kat niet zo`n probleem denk ik want ik ben vrij veel thuis aanwezig ...
Echter de voortdurend wisselende hoeveelheid mensen die hier aanwezig zijn kan volgens mij wel eens een probleem zijn of niet?!

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 23:22

Als je hier gewoon de goeie kat voor zoekt moet het kunnen, een kitten kan er zo aan wennen. Bij ons wisselt er ook vanalles, mijn zus en broer studeren en komen in het ene weekend thuis en andere weer niet, iedereen loopt hier in en uit in huis en onze katten hebben er eigelijk geen last van. Dus ik denk dat een kat nemen echt niet zo'n slecht idee is, het is vooral leuk dat je vrij veel thuis bent, bij ons is er ook altijd wel iemand thuis en hierdoor zijn de katten zo aanhankelijk en goed opgevoed! En als de katten dus zo gewend aan jou zijn en jij zit in de zomer buiten blijven ze gewoon bij jullie rond hangen, doen de onze ook.

Napoline

Re: twijfel kat in huis nemen of niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 13:10

Hoi,

Wij wonen op een wijk, waar ze regelmatig katten omver rijden.

Daardoor hadden wij ervoor gekozen om onze kat aan de leiband te laten lopen.

Dit heeft ze zo tot haar 8 jaar gedaan (tot de zotte kuren over zijn). En nu loopt ze vrij los in de tuin, en komt ze nooit op straat. Ze is zelfs bang van auto's enzo en vlucht dan naar binnen.

Ze komt ook maar buiten als wij buiten zijn, en zet je de deur open, dan blijft ze op de rand zitten.

Het is iets wat je moet aanleren.

Succes!

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 13:17

Nog een leuke: meubels...

Op zich moet binnenblijven geen probleem zijn (hangt ook van de kat af). Onze Perzen komen ook nooit buiten, sterker nog: ze blijven ook binnen als de deur open staat (geen uren natuurlijk). Ze durven gewoon niet Zelfde geldt voor het volk dat in en uit loopt. Ik ken katten die onder de bank duiken, die van kitten af aan ermee geconfronteerd zijn en die er nog niks van moeten hebben. Ik ken ook katten die zelfs de dierenarts bespringen om geaaid te worden... Of het kittens zijn maakt weinig uit, dat is ook een stukje karakter. Het definitieve karakter van de kat wordt ook ergens in het 2e levensjaar "bepaald". Ik weet niet precies wanneer (er staat mij iets bij van tussen de 18 en de 22 maanden). Onze Pers was vroeger heel sociaal, altijd aandacht vragen, veel spelen. Nu maakt ze zich zelfs voor ons uit de voeten, Ze is nu ruim 2. Andersom heb ik bij één van mij meegemaakt: zo afstandelijk als de pest en sinds een jaar (ze is nu 3) is ze zó aanhankelijk dat het irritant wordt

Succes met besluiten...

oxborn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 13:18

Als je echt een kat wilt, kun je eventueel in het asiel kijken, daar zitten ook wel katten die alleen geschikt zijn als binenkat wegens wat voor redenen dan ook.

wij hebben ook 3 kaaten waarvan 2 buitenkatten en 1 binnenkat.
Pluis taalt er niet eens naar om naar buiten te gaan en als ze wel buitenkomt is dat niet verder als de tuin, daar heeft ze geen behoefte aan.
Maar nu de zomer over is komt ze eigenlijk helemaal niet buiten.

Jokonootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 19:41

ja dat schuwe dat ken ik de kat van mijn moeder, een ragdoll, is ook verschrikkelijk schuw en die kan het niet aan dat het thuis telkens wisselt en heeft een hekel aan vreemde mensen of mensen die hij langer dan een week niet gezien heeft ...

We gaan sowieso dan in het asiel kijken dat stond al vast omdat Faniek ons al een paar mooie foto's van de asiel katten heeft laten zien...