Eindelijk mijn konijntje!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NuggT

Eindelijk mijn konijntje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 20:47

Eindelijk is mijn grote wens dan toch uitgekomen!
Ik heb voor Sinterklaas mijn eigen konijntje gekregen van mijn ouders.
Zaterdag werd ik opgehaald met de auto en reden we naar de stad (zogenaamd ) Op een gegeven moment stonden we voor een enorme Dierenwinkel en zeiden mijn ouders dat ze een Sinterklaas-cadeautje voor me gingen kopen.
Ik wist het meteen. Was natuurlijk helemaal blij!
Het liefst wouden we 2 vrouwtjes, we hebben er alvast 1 mee kunnen nemen (een grijze) en de andere zou 2 weken voor de kerst komen. Nu zitten we toch te twijfelen of het wel zo goed is, er is grote kans dat we het niet doen.
Ik ben er onwijs gelukkig mee! Ze is 8 weken oud, ze bijt niet, ze stribbelt niet tegen als je haar pakt dus een makkelijk konijntje.

Genoeg gekletst hier is ze. Het is een vrouwtje en ze heet Pippi:

Afbeelding
Toen ze net thuiskwam in dr doos.

Afbeelding
Dr lieve hoofdje.

Afbeelding
Wat een lekker bolletje wol he?

Afbeelding
In dr kooi.

Afbeelding
En haar hele kooi.

Dat waren de foto's.
En wat vinden jullie van haar?

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 21:00

Een leuk konijn.
Maar wil je haar werkelijk in dat hokje stoppen.
Veeeeeels te klein

Duppie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 21:01

leuk konijntje ik perszoonlijk alleen de kooi wat klein.
o hij moet al elke dag eruit komen!

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 21:03

MoonChloe en ik hebben de zelfde gedachten. En al helemaal als er over een tijdje nog een konijntje bij komt. Daar in kan een konijn echt niet zijn nodige beweging in kwijt..

Maar je hebt wel een ontzettend schatje van een konijntje gekregen!

NuggT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 21:09

Het konijntje komt elke dag een paar uur zijn kooi uit dus dat zit wel goed. Ze komt een paar keer per dag bij me zitten en een keer mag ze loslopen.
En er komt waarschijnlijk geen 2e konijntje bij omdat het idd te krap is.
Oja en het is een klein konijntje dus dat zijn kooitje te krap is valt wel mee volgens mij.

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 21:29

Je hebt duidelijk niet genoeg in konijnen verdiept.
een hok moet minstens 1 bij 1.20 groot zijn voor 1 konijn volgens mij.

Jokonootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 22:13

verdiep je eens in de site van http://www.konijnen.nl

daar staat een heleboel broodnodige informatie die je echt moet weten nu je een konijntje hebt !!...
je hebt wel een heerlijk bolletje wol gekregen ... lijkt sprekend op mijn kleine Smokey toen ze net kwam

heidiLOVER

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 22:16

Aah at een schatje zeg

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 23:06

Nu past je konijntje nog prima in de kooi, maar over een paar maanden sta je verstelt over hoe groot zo'n 'klein' konijn wordt. En dan is zo'n hok echt te klein. Ookal loopt je konijn 1 keer per dag los. Hoe lang is dat? Een half uur? Dat is niet genoeg hoor...Mijn konijn heeft een veel groter hok, en mag overdag de hele dag loslopen door de huiskamer, en nog vind ik dat hij 's nachts weinig ruimte heeft Toch nog maar eens over nadenken?

Maar een heerlijk konijn

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 00:20

Nee je hebt je inderdaad niet in konijnen verdiept. De kooi moet inderdaad groter en er moet een 2e konijn komen en wel zsm zodat ze jong aan elkaar wennen. Konijnen zijn groepsdieren en het is zielig om ze alleen te zetten ik heb dit al zovaak vertel, maar volgens mij komt het niet over ofzo.
Kijk eens op links als www.bunnybin.nl of www.konijnen.nl
Zoveel mensen nemen konijntje.. ach het is maar een konijntje ne als ze ouder zijn zit konijntje in hokje. Kan er gewoon niet tegen een konijn kost evenveel verantwoordelijkheid als welk ander dier dan ook.

Wel een lief konijntje

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 09:49

Tuurlijk bokt... Val maar gelijk weer aan

Ik vind het een leuk konijntje, echt heel lief! Maar het kooitje is indd wat klein, maar als ze er genoeg uit is, valt dat allemaal wel mee hoor. Maar meestal vinden konijnen een vriendje of vriendinnetje wel leuk hoor
Maar als je die 2e erbij neemt, is een groter kooitje wel noodzakelijk!

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 12:10

Ik val haar niet aan, ik heb het beste voor met haar konijntje

Danino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 12:20

De derde foto is het leukst

Samantha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 12:50

Aah wat een schatje! Inderdaad een groter hokje, zeker als er nog eentje bij komt.
Dat konijnen trouwens niet alleen kunnen is niet waar. Ik heb mijn konijn uit een opvang, waar alle konijnen per 2 weggingen. Maar mijn konijn niet, omdat ze andere konijnen aanvalt. Ze hebben het daar met heel veel geprobeerd, maar het gaat dus echt niet.
We hebben haar een keer een week bij vrienden ondergebracht omdat we op vakantie gingen, zodra het hok open ging, viel ze meteen hun konijn aan. Het was echt zielig.
Evil rabbit.

oxborn

Re: Eindelijk mijn konijntje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 13:15

Wat een leuk cadeautje heb je gehad joh.
Een lief diertje.

Maar als ik je een tip mag geven. Kies dan toch voor een tweede konijntje.
Konijnen zijn groepsdieren.
Ik heb ook altijd een konijn alleen gehad, maar vond dit toch zielig.
Dat mijn konijn dood was heb ik 2 konijntjes uit 1 nest gehaald en die 2 kunnen niet zonder elkaar.
Ze hebben dan ook gezelschap als jij ff geen tijd hebt voor ze.
Die van mij liggen altijd tegen elkaar aan, wassen elkaar en eten samen 9ze doen echt alles samen)
Dus als ik jou was zou ik zo snel mogelijk een tweede konijntje erbij nemen.
Dan zou er inderdaad wel een groter hok moeten komen, maar het is voor de konijnen zoveel beter of je moet hem dagelijks zoveel aandacht geven, dan kan het wel een konijn alleen, maar dan moet je echt heel veel met ze bezig zijn.

Heel veel plezier met je konijntje hoor.

NuggT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 16:20

Dank jullie wel voor de reactie's.
Helaas moet ik mededelen dat het konijntje dood is.
Ze lag vanmorgen op haar zij dood in haar hok, ik zou niet weten wat er aan de hand is. We zijn al teruggegaan naar die dierenwinkel, en die zeggen dat het een virusje is geweest die ze van haar moeder heeft overgekregen.

Dat van dat hok, ik zit er een beetje aan te twijfelen, ik bedoel in die winkel zullen ze toch ook wel weten wat het beste is?
En ik denk niet dat mijn ouders van plan zijn een nieuw groter hok te kopen, dus ik weet dan niet wat ik moet doen.
Ik zal het wel een keer aan iemand daar vragen.

Finbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 16:28

wat erg zeg

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 16:31

Ah wat jammer zeg. Als je een ander konijn koopt, doe dit dan bij een fokker. Iedereen maakt dit wel eens mee in een dierenwinkel en als het konijn een 'virus' (myxomatose en vhs bedoelen ze waarschijnlijk, maar dan ziet het konijn er wel heel naar uit wat volgens mij niet bij jou het geval was) van de moeder heeft gehad snap ik niet waarom ze 'm dan verkopen. Als je wat informatie wilt hebben voor een goede aankoop, pb gerust

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 16:36

Ga in ieder geval het hok goed schoonmaken en ontsmetten met chloor of dettol zodat het virus er niet blijft hangen.

In een dierenspeciaal zaak weten ze vaak helemaal niet zo goed wat het beste is voor konijnen. en weten ze het wel, houden ze hun mond omdat ze bang zijn dat de klant zich op kosten gejaagd voelt en naar een andere speciaal zaak gaat.

Als ik jou was zou ik ook maar naar een fokker gaan. Niet meer naar een dierenwinkel.

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 16:42

Jeetje wat jammer voor je.
Gebeurt heel erg vaak met konijnen uit dierenwinkels.

Wil je persee een jonkie konijntje anders weet ik iemand waar je zo een wat ouder konijn kan ophalen.
En die zijn zeker gezond.
En heel lief zijn ze.
Ze vangt ze op namelijk en zoekt een goed tehuis voor ze.
Meer info PM maar
En ik denk dat zei misschien wel een setje heeft maar ik zou ze niet in dat kleine hok stoppen en je wordt het ook zat om ze elke keer er uit te halen hoor.
Bijv. mannetje gecastreerd en een vrouwtje
En ze vraagt alleen maar een vrijwillige bijdrage

Dit hok is meer de grote voor een cavia maar niet meer voor een konijn mijn hok is 1.50 lang en halve meter breed ofzo
En dat is voor 1 konijn

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 16:54

In dierenwinkels weten ze vaak geen snars van echte behoeftes en ziektes van konijnen. Heb et zelf ondervonden. Jammer dat het dood is, zal een groepvirus geheerst hebben. Kijk idd eens bij opvang voor konijntjes! En best ook 2 nijntjes nemen die goed met elkaar overweg kunnen en een groter hok of meer beweging!

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 21:30

Als mijn reactie gisteravond aanvallend overkwam het was niet zo. Ik was erg moe en werd ondertussen wel gek van mensen die een konijn alleen hebben zitten en ja er zijn uitzonderingen die echt geen ander kunnen verdragen.

Ik zou zeggen next konijn opvang: www.bunnybin.nl
Nog 10 keer beter dan een fokker hun kunnen je ook nog de juiste voorlichting geven.
En dierenwinkels
Heb daar al zo vaak "volle" hangoors gekocht jaha, maar paar weken later met half rechtopstaande oren

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 00:29

Ik denk dat dit konijntje niet zo klein blijft...het is wel een mooi diertje zeg..echt lief

Hokje zou ik echt groter doen....veel fijner voor ze!

Of een konijn alleen een probleem is weet ik niet...ligt aan het konijn volgens mij en ze wennen er ook wel aan.

Wij hebben hier nu een konijn van mijn neef en die heeft 6 jaar alleen gezeten. Hij heeft een rotkarakter (tis ook geen lief ras maar toch)
Hij bijt naar alles wat beweegt en snapt totaal niet dat als hij met een andere nijn snuffelt door het gaas wat het is en wat hij ermee moet
hij wordt er alleen maar nog agressiever van...

Ik zou als ze nog jong is haar niet alleen laten zitten...vriendje is leuker voor haar Ze hoeven nog niet eens bij elkaar in het hok...iig dat ze elkaar kunnen zien. Dat kunnen die van mij en dat vinden ze prima (mannetjes en vrouwtjes wil ik niet bij elkaar in en castreren vind ik persoonlijk ook niet echt wat)

kizz_rianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 00:52

Aaah wat vervelend....

Op de mensen uit de dierenwinkel kan je niet altijd vertrouwen hoor. Sommige hebben er inderdaad verstand van, maar mijn zus heeft vandaag 3 muizen gekocht in de dierenwinkel (en wel van iemand die een paar jaar de studie diergeneeskunde heeft gevolgd). En waar komt ze thuis mee aanzetten: 2 zieke muizen, 1 gezonde. Ik ben er de hele middag mee bezig geweest om de 2 zieke muizen op te peppen (zonder mij waren ze sowieso allang dood).. Hoop dat het morgen nog goed gaat!!

Ik heb ook een konijn. Een mannetje (dwergkonijn). Hij zit in een buitenhok van 1.20 x 40 cm? (30 cm hoog). Ik haal hem niet eens elke dag eruit... Maar in de zomer gaat hij elke dag met mooi weer meestal wel even een paar uurtjes in de ren.
Vandaag heeft hij trouwens ook lekker anderhalf uur op m'n kamer kunnen rondlopen.

Ik denk dat het kooiformaat voor één konijn best wel moet kunnen. Eigenlijk is het een caviakooi, maar zolang het konijn voldoende aandacht krijgt en ook beweging krijgt is er niks aan de hand. (maar dan moet je dat ook wel doen!) Ik heb nog nooit 2 konijnen samen gehad, dus ik ben er van overtuigd dat je ook gemakkelijk maar 1 konijn kan houden, zolang die maar genoeg vertroeteld wordt.

Dus mijn voorstel: kooitje ontstmetten en een nieuw konijntje kopen (als je bang bent dat je bij de dierenwinkel geen 'gezonde' konijnen kan halen, dan kan je ook altijd kijken of er mensen bij jou in de buurt zijn met een nestje)...

Jokonootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 01:58

kizz_rianne schreef:
Aaah wat vervelend....

Op de mensen uit de dierenwinkel kan je niet altijd vertrouwen hoor. Sommige hebben er inderdaad verstand van, maar mijn zus heeft vandaag 3 muizen gekocht in de dierenwinkel (en wel van iemand die een paar jaar de studie diergeneeskunde heeft gevolgd). En waar komt ze thuis mee aanzetten: 2 zieke muizen, 1 gezonde. Ik ben er de hele middag mee bezig geweest om de 2 zieke muizen op te peppen (zonder mij waren ze sowieso allang dood).. Hoop dat het morgen nog goed gaat!!

Ik heb ook een konijn. Een mannetje (dwergkonijn). Hij zit in een buitenhok van 1.20 x 40 cm? (30 cm hoog). Ik haal hem niet eens elke dag eruit... Maar in de zomer gaat hij elke dag met mooi weer meestal wel even een paar uurtjes in de ren. Vandaag heeft hij trouwens ook lekker anderhalf uur op m'n kamer kunnen rondlopen.

Ik denk dat het kooiformaat voor één konijn best wel moet kunnen. Eigenlijk is het een caviakooi, maar zolang het konijn voldoende aandacht krijgt en ook beweging krijgt is er niks aan de hand. (maar dan moet je dat ook wel doen!) Ik heb nog nooit 2 konijnen samen gehad, dus ik ben er van overtuigd dat je ook gemakkelijk maar 1 konijn kan houden, zolang die maar genoeg vertroeteld wordt.
Dus mijn voorstel: kooitje ontstmetten en een nieuw konijntje kopen (als je bang bent dat je bij de dierenwinkel geen 'gezonde' konijnen kan halen, dan kan je ook altijd kijken of er mensen bij jou in de buurt zijn met een nestje)...

Dus jou konijntje is een van de honderden dan wel niet duizenden konijnen die gehouden worden als sieraad ze komen hun hokje niet uit ja af en toe een uurtje of 2 op een kamer (waar ze eerst ontzettend moeten wennen aan de temperatuur verschil van buiten naar binnen en dan weer naar buiten... wat absoluut niet goed voor je konijn is...
en in de zomer mag hij wel even zijn pootjes strekken...
Waarom niet in de winter?!?! juist wanneer ze het nodig hebben om warm te blijven en om hun conditie= weerstand goed te houden...

draai het eens om...
Iedereen loopt altijd te roepen paarden zijn kuddedieren? dus je kan je paard gemakkelijk zonder enkel contact met soortgenoten zijn hele leven in een box van 3m bij 3m houden zolang jij als mens hem/ haar maar genoeg aandacht geeft?

Sorry maar hier kan ik wel boos om worden ...
Mijn konijnen hebben dan een super leven als ik dit zo lees.... die hebben een hok van 1,5 meter diep 1,40m hoog en 2,20 lang...
die kunnen springen klimmen rennen en sprinten... als ze dan hoog, droog en warm willen zitten kunnen ze in hun nacht hok klimmen van 1,40 diep 70 cm hoog en 70 cm breed ....