Hoi, Heeft er iemand ideetjes of een ontwerp voor een kooi dat zelf gemaakt gaat worden? Dingetjes dat erin moeten enzo. Ik had gedacht al aan een stuk of 2 etages, of drie.
Etages zijn zowiezo leuk. Die van mij hebben ook handdoeken die als hangmatten zijn opgehangen. Die vinden ze erg leuk. En een soort kraakzak, met vulling. De vulling hebben ze eruit gesloopt. en ze slapen in t hoesje. En ze hebben zo'n kattenmandje, zon witte. Groetjes, Barbara
Voor een fret moet je een flinke kooi met veel uitdagingen en plekjes hebben waar hij zich terug kan trekken. Let er op dat je de kooi niet in de tocht zet, dat wordt zijn dood!
kijk uit als je een kooi zelf maakt want mannelijke fretten kunnen namelijk met hun *dingetje* blijven hangen aan de trapjes als dit uit zo'n vierkante tralies bestaat
en een fret in een kooi moet altijd verdiepingen hebben maar ook de mogelijkheid om met plastieken trapjes of met buizen van etage naar etage te gaan
Dit is het buitenverblijf van onze fretjes. Het onderste deel is nog niet klaar maar daar komt een speelbak in (met zand erin) en 's zomers een waterbak (zwembad). Omdat er nu nog geen binneverblijf aan vast zit, zitten ze 'snachts in een vorstvrij gehouden kas met daarin een kant-en-klare frettenkooi. Als het overdag te koud wordt voor de buitenkooi dan mogen ze enkele uren los in de kas rondlopen.
Dit is mijn kooi. De eerste verdieping hebben we helemaal dicht gemaakt. Verder hebben ze ook nog een hele grote buitenkooi, zeker anderhalf keer zo groot als de binnenkooi. http://img176.imageshack.us/img176/1995 ... s133eu.jpg
@Tellie, mooie kooi zeg. Kunnen die van mij jaloers op zijn want zo'n (kant-en-klare) fretten binnenkooi is eigenlijk best klein, als ze er een hele dag in zouden moeten zitten. Het is maar goed dat ze in de kas stevig kunnen ravotten.