hond springt tegen auto's op...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jokonootje

hond springt tegen auto's op...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 15:09

Loop nu tegen een probleempje aan met mijn 1,5 jarige golden retriever...

De opvoeding gaat eindelijk de goede kant op en hij begint zijn dominante streekjes wat te verliezen...
Hij luisterd plotseling zeer goed en alle oefeningen beginnen nu spontaan op de plaats te vallen...
kortom hij is wat uit gepubert...

Echter nu ik ben gaan samenwonen heb ik regelmatig Timber hier hij loopt hier veel buiten puur omdat hij dat heerlijk vind en we hier een enorme tuin hebben...

Alleen heeft hij nu ook toegang tot de auto's die op de oprit staan alleen kan hij dus vanuit de tuin om het huis heen lopen en bij de oprit komen...
De auto's waar hij wel eens in mee gaat voor een ritje vind hij dus enorm interessant en springt er voortdurend tegen op... bij mijn eigen autootje vind ik dat niet zo'n probleem echter mijn vriend is hier niet zo blij mee aangezien die net een nieuwe auto heeft en er zo nog wel eens wat extra krassen op komen...

Voordat ik een hele constructie ga bouwen om Timber achter het huis te houden zodat hij niet op de oprit kan komen wil ik toch eerst andere opties proberen...
Betrappen en hem op zijn donder geven heeft geen zin puur omdat hij niet te betrappen is als ik bij hem in de tuin bezig ben doet hij het niet...
Maar elke keer als hij alleen in de tuin is geweest vinden we weer een paar nieuwe modderige hondenpootjes op de auto's ...
Erg vervelend dus...

Wie heeft er een idee om hem dit af te leren...
Ik ben bang dat ik dus echt hekken moet gaan bouwen maar dat vind ik eigenlijk ook niks omdat hij hier niet fulltime is omdat ik hem hier niet kan hebben als de kinderen hier zijn....

Manon_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 18:29

Jeetje wat een vervelend probleem.
Ik ben bang dat ik je niet een goed idee kan geven..
Ik dacht er wel gelijk aan om iets over de auto heen te doen maar dat slaat eigenlijk ook nergens op..

Hopelijk hebben anderen wel goede ideeen.
Nog veel succes !!

Pluttersput

Re: hond springt tegen auto's op...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 18:36

Hej,
Das idd moeilijk. Maar wat je miscshien kan doen is bij hem te blijven als hij de tuin in gaat. En als hij het dan doet, dat jij het ziet, hem op zn flikker geven. Meer zou ik ook niet weten.
Groetjes, Barbara

Jokonootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 18:58

daar heb ik echt de tijd niet voor om de hele dag als hij buiten is bij hem te blijven ...
En daarin tegen dan speelt hij gewoon lekker op het gras en komt hij niet eens in de buurt van de auto's

Jokonootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 23:25

niemand een tip ... zucht moet ik dan echt een hek gaan bouwen

Amable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 23:29

Je hebt van die halsbanden die stroomstootjes afgeven als ze over een bepaalde lijn heen gaan. Als het goed is komt er eerst een waarschuwend signaal en als hij dan doorloopt dan pas krijgt hij een stroomstoot. Dan hoef je geen groot hek te bouwen, wel een lijntje leggen, ik dacht ondergronds. Misschien een idee om hem dus in de tuin te houden.

Lysette

Re: hond springt tegen auto's op...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 00:21

Ken de je werpketting? Of een blikje met kiezels kan ook. Die kun je een paar keer naast hem neergooien als hij zo staat te springen. Hij schrikt zich dan rot of te wel, springen bij de auto is niet leuk want dan komt er een herrieding uit de lucht vallen. Na een paar keer gooien is rinkelen/rammelen genoeg. Wel is het belangrijk dat hij niet ziet dat jij dit doet, anders koppelt ie het alsnog aan jou. Dus hij mag niet zien dat je gooit en als ie je daarna aankijkt van he joh wat doe jij nou kijk je de andere kant op en ben je ineens heeeeeeeel druk bezig met de tuin
Verder zou ik het combineren dat als hij meemag met de auto dat hij moet gaan zitten en op commando mag hij er dan inspringen. Bouw je ook wat meer rust in.

benikweer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 13:44

zo'n werpketting is echt een wondermiddel! Als hij niet tegen de auto's springt als je erbij bent kan je misschien vanuit boven door het raam goien...wel even oppassen dat je geen auto raakt natuurlijk;) Ik weet niet wat voor huis jullie hebben maar meestal is er wel een raam te vinden waaruit het lukt en de hond heeft dan niet in de gaten dat je er bent.
Succes!!

Jokonootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 14:07

aan de kant waar de auto's staan hebben wij boven geen raam...
En het probleem is dat hij het dus echt niet flikt als ik in de tuin aan het werk ben of bij hem ben want dan crossed hij lekker over het grasveld en gaat rustig op een tak liggen kauwen...

Het zitten voor dat hij de auto in mag is al ingebouwd dit puur omdat hij niet te houden was als er een auto open ging hij zat er vaak al in voordat de persoon er uit was of hij zat met zijn kont al boven op de boodschappen voordat de klep compleet open was....

Hoe duur is zo`n systeem?! maar volgens mij moet je dan ook een hele cirkel leggen toch?! hij kan maar aan 1 kant langs het huis en aan de achter kant kan hij er niet uit dus dan moet ik elke keer hem daar heen brengen en hem daar pas de halsband om doen?!
*zucht* dat ga ik geheid vergeten

geloof dat ik toch maar een hek moet gaan bouwen ....

benikweer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 13:10

Voor die werpketting moet je even creatief zijn...Probeer het bijvoorbeeld door via de voordeur naar buiten te gaan zodat de hond je niet door heeft. Hoort hij dat ook dan moet je even met z'n 2tjes zijn. Hond naar buiten met 1 iemand en op hetzelfde moment gaat ook iemand de voordeur uit, zonder dat de hond dit doorheeft. Hij mag diegenen dus niet zien en je moet dus even achter een muurtje blijven staan ofzo. Dan gaat degenen die bij de hond is naar binnen. nu denkt de hond dus dat hij alleen is....en zullen de auto's weer leuk worden...en tadaaaa daar was opeens een ketting waar je je kapot van schrikt...(die is dus gegooid door degenen die nog wel buiten stond).
Het is iig een stuk goedkoper dan dat schoksysteem en als je zo'n systeem hebt wat werd uitgelegt moet je hond altijd een speciale halsband om. Dit zal je dan waarschijnlijk altijd vol moeten houden want je hond weet, na een paar keer, heel goed dat hij zonder die zware (er zit een apparaatje aan) halsband gewoon door kan huppelen...

Nou iig succes ermee!!!

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 14:31

met je hond aan de riem langs de auto lopen. (heel vaak) elke keer als die een beetje trek naar de auto geeft je hem een concequente ruk aan de riem. echt zo van tjak! niet zagen met de riem!!! maar een kort hard concequent rukje. En steeds langs de auto lopen en als hij trek naar de auto dan rukje en als hij niet trek belonen.
Probeer dat maar eens!

Jokonootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 15:25

die werp ketting lukt echt niet ik ken het principe wel en weet ook hoe het werkt maar de grap ik als de hond hier is ben ik alleen...
en trekken aan de riem richting auto doet hij niet want hij weet dondersgoed dat de lijn een keer op houd en hij dan een back flip maakt dus dat is er al zo lang uit dat hij alleen maar strak langs mijn been loopt op het moment dat hij zijn riem om krijgt ....
Hond luistert perfect alleen dat truckje heeft hij nu uit gevonden...

benikweer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 16:44

Dan vraag je toch gewoon even of iemand je kan komen helpen...

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 18:14

ik denk dat je hem dan toch een keer moet betrappen en hem dan zo gingantisch op z'n kop moet geven. Mijn hond sprong 1x op de bank en heeft heeft daardoor zo op zijn kop gekregen en nu vind hij het niet leuk om op de bank te zitten en gaan hij er ook niet uit zichzelf op.
dus je hebt 2 optie's:
of een hek bouwen
of je hond betrappen en dan heel erg op z'n kop geven

Lysette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 20:14

annepaardoes schreef:
ik denk dat je hem dan toch een keer moet betrappen en hem dan zo gingantisch op z'n kop moet geven. Mijn hond sprong 1x op de bank en heeft heeft daardoor zo op zijn kop gekregen en nu vind hij het niet leuk om op de bank te zitten en gaan hij er ook niet uit zichzelf op.
dus je hebt 2 optie's:
of een hek bouwen
of je hond betrappen en dan heel erg op z'n kop geven

Betrappen heeft geen zin want dan verbind hij het alsnog met jou. Dat probleem is er nu ook.
Maar het moet toch niet zo'n probleem zijn om iemand te vinden die een keer die ketting kan gooien? Buurman, vrienden..? Anders zou ik ook voor het hek gaan.

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 00:56

Lysette: als je het goed doet helpt betrappen wel. MIjn hond zit nooit meer op de bank

Lysette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 10:58

annepaardoes schreef:
Lysette: als je het goed doet helpt betrappen wel. MIjn hond zit nooit meer op de bank

Het verschil zit hem er wel in of je hond al succes heeft gehad of niet. Als jouw hond voor het eerst op de bank wil springen en je geeft hem meteen op zijn kop dan heeft hij nog geen succes gehad. Deze hond heeft buiten zijn baas om al succes gehad en hij weet nu dat zonder zijn baas hij het nog steeds kan doen.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 13:56

Ik zou een hek neerzetten

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 15:02

Een goedkoop hek plaatsen. Voldoet vast wel
En later misschien weghalen?

Jokonootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 01:04

hmmz heb het er met mijn vriend over gehad en die zag (nog) een hek in zijn tuin niet echt zitten...
Ik denk dat ik maar even een stroomdraadje om de auto heen span net op zo'n afstand dat hij er niet bij kan komen zonder het draadje aan te raken....
en hem dan toch even kennis te laten maken met een dosis stroom...
Moeten we alleen consequent de auto even onder de carport plaatsen tussen de stroomdraadjes...

noby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:31

er zijn matten te koop met een behoorlijk hard piep geluid erin.
zodra de hond bij de auto komt zal hij op de mat stappen.
waardoor het geluid vrij komt.
het zal erg schrikken. als dit meerdere keren gebeurt zal hij dat piepende geluid associeren met de auto.
je moet dan wel haar zelf af en toe in de auto doen.
dan weet ze dat het alleen gebeurd als ze alleen is.
na verloop van tijd kan de mat weg gehaald worden