met een cavia op kamers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

flowerxxx

met een cavia op kamers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 17:34

Ik zit al een paar jaar op kamers in een groot studentenhuis. Thuis heb ik 2 cavia's (profiel) maar die zie ik erg weinig. Het lijkt mij erg gezellig om dus een cavia te nemen op mijn kamer. Het mag ook volgens het huurcontract. Ik ben behalve tijdens de vakanties veel in den bosch zeker nu ik daar door de week een bijbaan heb.

Voordelen:
*Ik heb een ruime kamer waar plaats is voor een bak.
*Ik heb een balkon waar ik het hooi etc neer kan zetten.
*Het lijkt mij erg gezellig en hij krijgt veel aandacht.
*Er is een dierenwinkel om de hoek met alle spullen die hij nodig heeft.

Nadelen:
e cavia is in het weekend wel alleen ik neem hem dan niet mee naar huis.
e vakanties moet hij wel mee in een reismandje. Nu heb ik alleen grote zomervakantie, kerstvakantie en in het voorjaar met carnaval. Voor ik naar huis ga moet ik vaak eerst nog naar school. De caaf moet dus mee naar school en dat is het grootste probleem. Hij zou dan in mijn kluis moeten staan (er is ventilatie en het is er rustig). Of in mijn tas (meer licht maar wel wat onrustig). De school ligt naast het station en ver van mijn kamer. Terug reizen om de caaf op te halen is dus geen optie.

Heeft iemand ervaring met dieren op kamers ? En wat zouden jullie doen. Ik mis mijn cavia's thuis best wel. En een goede vriendin heeft ook een cavia op haar kamer. Die kan wel bij de receptie staan als ze naar de les moet (ze zit dan ook in barneveld op de dierenopleiding dat kan bij mij dus niet).

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 17:39

Cavia op je kamer lijkt me het probleem niet. Zolang hij genoeg ruimte heeft en genoeg aandacht is er niets aan de hand. Hooi op het balkon? Zorg wel dat het niet nat wordt.
En wie verzorgt hem in het weekend? Je kan hem niet 2 dagen in z'n kooi laten zitten, en wie geeft eten/drinken?
En ik zou hem zowiezo niet mee naar school nemen Kan je niet tussen je school en de vakantie even terug naar je kamer? Je doet zo'n beest er echt geen plezier mee om hem in je kluisje te duwen, of nog erger; in je tas.

Ik zou er iig goed over nadenken, en ook wat voor het beestje het fijnste is Als jij de hele dag weg bent, is het misschien wel fijn om er twee te hebben, dan zittie niet alleen.

flowerxxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 17:53

Het balkon is overdekt en de spullen kunnen onder plastic.

2 cavia's is geen optie die kunnen zeker niet in een reismandje en het is veel te veel gedoe. Ik heb thuis een grote drinkfles en een etensbak daar kunnen ze zeker twee dagen mee (2 cavia's). Daarbij hebben ze ook nog een bol met hooi en stro. In het weekend is er dus genoeg eten en drinken.

Ik ga na school altijd door naar huis. De caaf moet dan dus een paar uur mee naar school voor ik de trein pak. Terug naar huis kost te veel tijd.

Bedankt voor de reactie.

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 17:55

-> BB

Arzil

Re: met een cavia op kamers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 17:57

Je cavia mee naar school? In het weekend alleen laten? Dat vind ik echt not done.

De rest van de omstandigheden klinkt echt ideaal, maar alleen al om die twee dingen zou ik het niet doen als ik jou was. Ik wil je niet afkraken ofzo hoor, maar persoonlijk zou ik het niet doen. Tenzij je nog van school langs huis kunt komen. En dan zou ik hem in de weekends ook mee naar huis nemen. Maar dat is al helemaal een opgave. Hoe lang is de reistijd?

kwadraatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:11

Lijkt me wel een leuk idee, ik dacht altijd dat 't niet mocht als je op kamers zat.
Maar 't lijkt me niet zo een sterk plan om dat beestje alleen te laten in 't weekend.
Dat gaat zowiezo niet, want hij moet eten en drinken hebben.

En cavia's zijn gezelschapsdiertjes, waarom zou je ze uit elkaar halen?
Lijkt me niet echt leuk voor hun, als hij van zijn vriendje wordt gescheiden.

Kortom, 't lijkt me beter van niet, aangezien hij dus zowiezo alleen is en in 't weekend helemaal.

flowerxxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 18:34

Er is in het weekend genoeg eten en drinken. Ik heb zelf 2 cavia's thuis die zeker 2 dagen met een grote waterfles, bak met voer en hooi en stro kunnen. Geen gebrek aan dat dus.

Verder wil ik dan een jonge cavia. Ik haal ze dus niet uit elkaar. Deze nieuwe cavia komt ook niet bij mijn eigen cavia's thuis. Ik koop voor thuis een extra bak. Ik wil ze namelijk niet bij elkaar zetten en dan daarna weer uit elkaar halen. Deze caaf zal dus niets anders kennen.

MarrieLeen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:38

In principe kan het wel, alleen zit je met de nadelen die je zelf al noemt.
Is er niemand in het studentenhuis die in het weekend op ze wil passen?
Of gaan die mensen zelf ook allemaal naar huis..

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 19:34

Mijn cavia en ratten zijn ook wel eens een weekend alleen hoor....is niet ideaal maar gaat wel goed.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 00:37

Ik zou het niet doen. Bij warm weer moe je echt wel iedere dag het water verversen. Bovendien lijkt het me voor de cavia niet echt leuk om op school in een kluisje of wat te zitten, hartstikke veel stress voor zo'n beestje....

lonnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 15:56

nou die paar keer dat t vakanie is kan je toch wel wat meer tijd vrijmaken om je cavia op te halen zeker? anders vind ik het een beetje zielig en van jouw kant nogal gemakkelijk. In het weekend zou ik toch wel iemand regelen die er iig even bij gat kijken, maar aangeziencavias dol zijn op aandacht vind ik het wel een beetje sneu. kan je niet beter een hamster nemen dan? je zegt dat je het doet omdat JIJ het gezellig vind, maar ik denk dat t voor het beestje wat minder leuk is eerlijk gezegd...