Hamster gekocht--> hij valt aan.. HEEELP :D

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_shirley_x

Hamster gekocht--> hij valt aan.. HEEELP :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 18:21

Echt
ik denk ik ga een hamster kopen..Gezellig voor op mn kamer ..En een jong beestje want dan bijten ze nog niet.
NOU
dat beest gilt gewoon als ik m wil pakken..t lijkt wel een slang..heel die bek open en gillen..Nou
ik durf hem echt niet uit zn kooi te pakken..ze zeggen dat ik m veel moet aaien maar of dat werkt?En dan word ik steeds gebeten als ik m aai ..ook niet echt leuk ofzo?

Mijn moeder zei dat ik m dan gewoon terug moest brengen, en een andere uitkiezen..Maar mij lijkt het dat ie gewoon moet wennen .

Help mij

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:24

Daar staan hamsters om bekend hoor!

Pinacolada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:25

Haha..moet ff lachen als ik dit lees..sorry .

Mijne deed dat ook, was als de dood voor hem..haha. Met handschoenen aan haalde ik hem eruit en schrok me elke keer half dood. Maar nu is het goed..moet ff wennen om in handen te komen denk k.

Splash_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:28

Gewoon even laten wennen, die van mij deed het niet trouwens, maar je moet er ook niet helemaal van bovenaf met je hand boven hangen... rustig eerst je hand in de kooi leggen en laten wennen, en dan langzaam op je hand schuiven, en niet grijpen.

Succes

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:36

Ik zal je even uit de droom helpen, zo zijn alle hamsters

Nee, maar even serieus, het kan best zijn dat als je hem van boven pakt, dat hij je hand aanziet voor een roofvogel o.i.d. en aangezien hij waarschijnlijk geen veilig heenkomen kan zoeken dat hij dan in de aanval gaat

Gewoon rustig laten wennen, en als het kan hem van de zijkant/voorkant benaderen, evt. met wat lekkers (paar zonnebloempitten bijv.)

Ellebel

Re: Hamster gekocht--> hij valt aan.. HEEELP :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:46

En voorzichtig wakker maken, ze hebben nogal een ochtendhumeur Verder kan ik je niet helpen, ik heb ook altijd ruzie met die beesten, ze moeten me al-tijd hebben hoe lief ik ook tegen ze doe

Steff_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 19:05

Haha mijn hamster deed dat ook in het begin. Echt keihard krijsen gewoon, vond hem echt eng Durfde hem ook niet meer te pakken of met mijn hand erbij Later is dat opgehouden.

Ookami

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 19:32

Het kan wel helpen om hem eten te geven uit je hand, dan went hij aan je geur En inderdaad niet langs achteren pakken, logisch dat hij dan verschiet

Flutterby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 19:36

Ikzou je hamstertje met een stukje (zonder boter ! ) gebakken ei.. daar zijn alle hamsters razend op, ben je zo de dikste maatjes. In inderdaad wat er al eerder gezegd is: van voor benaderen en niet van boven.. (en voer het ei met een pincet, ze zijn er echt razend op en happen meteen toe.. als je bang bent dattie zal bijten moet je dus nit met blote handen de kooi in gaan)
Verder zou ik hem voeren als hij op het geluid van jou oid in jouw omgeving (terwijl jij er bent) af komt.. dan associeert de hamster ju met iets 'prettigs' en zal de rest vanzelf gaan

x_moontjuh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 19:39

idd ik denk dat ie ook ff moet wennen dit probleem had ik ook met mijn hamster en hij eet nu uit me hand hij wordt ook zomaar bij z'n vriendjes weggehaald en in een andere omgeving met andere geurtjes dus geef hem wat tjd heb ik ook gedaan

xxx

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 20:01

Amethyst schreef:
Ik zal je even uit de droom helpen, zo zijn alle hamsters

Als je er niet mee om weet te gaan wel ja.... Sorry hoor, maar ik word een beetje flauw van als ik die opmerkingen over hamsters altijd lees, het zijn schatten van beesten, tenminste, als je er mee om weet te gaan

Als je een hamster gekocht hebt moet je hem de eerste dagen met rust laten. Hij moet vooral nog heel veel wennen aan de nieuwe omgeving, nieuwe geuren, nieuwe geluiden.
Na een paar dagen kun je proberen hem wat uit je hand te voeren. Lukt dat, kijk dan of hij voorzichtig op je hand wil stappen. Als dat lukt kun je hem steeds een klein stukje optillen in de kooi. Vervolgens kun je hem er uit halen. Let op; Hoe lang het duurt om hem tam te maken verschilt per hamster. Ik heb hamsters gehad die direct tam waren, maar ook hamsters waar ik wel twee weken echt intensief mee bezig ben geweest. En ook dat werden uiteindelijk de liefste beestjes.

Krijsen is puur een teken van angst. Zoals verder al gezegd is nooit van boven benaderen.

En nooit wakker maken. We maken jou toch ook ‘s nachts niet wakker? Zomaar wakker maken vinden hamsters niet leuk, en het is bovendien ook erg slecht voor ze (als je dit vaak doet kunnen ze zelfs eerder dood gaan).

Als je nog vragen hebt mag je me altijd pb'en..

Suuskipje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 20:07

mijn hamster gaat gillen als ik boe zeg ahum.. moest er eventjes uit..

Die van mij deed het ook in het begin, gewon lekker laten wennen, ik heb een tijdje een washandje in mijn bed gelegd, zodat het mijn geur had, daarn ain zijn kooitje gelegd en hijw as zo mak als ene lammetje

halibut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 20:23

Jezus, heb je ook maar iets over hamsters opgezocht voor je m aanschafte? Zelfs op de meest amateuristische site staat wel hoe je een hamster tam maakt. Al die vooroordelen over ze altijd, ik heb er 2 gehad, allebei schatten. Wat zou jij doen als er ineens een enorme hand uit de lucht kwam die je op wou pakken als je nog niet zo lang geleden al in een doosje gepropt bent en in een nieuw hok gedaan? Leer t beestje eens een beetje begrijpen voor je gaat piepen zeg...
Laat m eerst eens een tijdje aan zijn nieuwe hok wennen.
Begin dan met alleen voer geven en dan je hand er weer uit, zodat ie die enge hand met eten gaat associëren. Als ie niet meer schrikt of angstig is als je met je hand in de kooi komt kan je eens proberen wat eten op je hand te leggen (iets bijzonders, een stukje ei ofzo wat Flutterby zegt of een snoepje oid). En dat gewoon net zo lang proberen tot ie eens op je hand komt zitten.
Als ie zonder aarzelen op je hand komt zitten kan je hem er eens uit proberen te halen.
Tussen al deze stappen moeten zeker wel een paar dagen zitten. Dan krijg je waarschijnlijk een gezellige tamme hamster, anders blijft het misschien wel een krijsend mormel.
Succes

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 20:48

Ik heb er 5 gehad ofzo, en ze waren allemaal lieff..

Annemarie89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 20:51

Idd misschien eerst wat informatie op moeten zoeken over hamsters? Verder ga ik met Jallist & Sammm mee!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 23:04

Daarom hou ik dus niet zo van hamsters

Miepmiept

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 02:00

Ik schijn ook bést lekker vlees te hebben.

Vanmorgen nog op mijn stage, ik schoof langs voor het voerbakje erin en HANG, gewoon razendsnel in mijn vinger hè! En hamsters kunnen me nog een flink bijten.

Toch heb ik er zelf ook 1 gehad, mega grote goudhamster en die wist niet eens wat bijten was. Super lief diertje!

Inderdaad langzaam aan tam maken.. Ze moeten gewoon wennen..

RTM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 14:52

Ik had vroeger een hamster, en na ong. 2 weken werd ze ook ineens chagerijnig en probeerde ze te bijten... Maar goed, twee dagen later had ik ook ineens een nestje van 9 kleine hamstertjes Wisten ze bij de dierenwinkel niet dat ze een mannetje bij haar in hadden zitten.

Zijn hele leuke jonkies uitgekomen toen, 5 lichtgrijze, 3 goudbruine en 1 zwart met witte voetjes/befje met lang haar Die leek dus op paps Maar 1 van de jonkies was eigenlijk van begin af aan al "vals". Waar je de rest na een tijdje gewoon op kon pakken etc, viel deze je hand aan, viel z'n broertjes en zusjes aan Heel vreemd, weet ook niet waardoor het kwam. Het maakte ook niet uit hoe je hem benaderde, hij vloog op alles af wat bewoog...

x_shirley_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 15:49

Jallist, ik heb heeeeel veel hamsters gehad, en veel gekke..Maar deze was niet normaal..

Ik ben bang dat ie zichzelf een hersenschudding heeft bezorgd ofzo..Hij klom bovenin de kooij..Ging met 1 poot aan de kooij hangen en liet zich superhard naar beneden vallen..10 x achter elkaar ofzo..Toen was zijn bakje voer om gevallen en ik denk ik zet m even recht..hij viel me gewoon krijsend aan .

Ik ging net terug naar de dierenwinkel, en gisteren had ik een vrouw..Nu een man..Die man zei: ja ik had je wel kunnen vertellen dat die hamster niet spoorde, hij is vorige week al verkocht en ook weer terug gekomen..Hij heeft handschoenen aan gedaan om m terug in zijn kooij te zetten, en ik mocht een andere uitzoeken .
Ik heb nu ong dezelfde, zelfde kleur..even groot..alleen deze is lief .

Die andere was echt niet normaal zeg, ik heb zoooveel hamsters gehad..Maar dit was echt te erg..het was net een hond ofzo .

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 23:12

Hihi, die wil ik hebben! Whaha, vind het wel echt een grappig! Veel plezier met je hopelijk ietsje lievere hamster

halibut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 00:41

Misschien kan je dat er beter in je eerste post bij zetten. Sorry, maar ik vond je in je eerst post als een beetje onwetend kind overkomen. *excuus * Anyway, onder elke diersoort zitten natuurlijk geschuffelde exemplaren. Snap dan wel dat je daar niet op zit te wachten.

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 01:11

Het karakter vind ik ook erg per ras verschillen.
Zo had ik een superlieve russische dwerghamster in de kleur wit met zijn aalstreep in zwart/grijs. Hij was mooi en verschrikkelijk lief vanaf de 1e seconde. Was ook net een hond. Hij werd wakker als ie me stem hoorde en stond dan al klaar voor een knuffel. Dan deed ik me hand in de kooi liep ie er eerst een rondje omheen (ja das was zijn vaste ritueel) en dan ging ie erop zitten.
De 2e was een langharige dwerg. Wat een Bitch kon dat zijn zeg! Uiteindelijk werd ze wel redelijk lief. Maar het heeft nooit echt goed geklikt.
Die bleef echt lang aanvallen, wat ik ook probeerde. Rustig en lief. Met snoep. noem t maar op.
Uiteindelijk gaf ik r een klein tikkie als ze het deed. Want na anderhalf jaar is de maat wel eens vol.

Dus voor mij geen goudhamsters meer, maar gewoon lieve dwergjes.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 10:22

Syren zijn juist superlief...

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 12:09

ik bedoelde geen langgarige dwerg maar een langharige goudhamster.

x_shirley_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 14:36

HAHA
in de dierenwinkel zat ook een best wel grote Goudhamster, ik denk die probeer ik..Maar die was echt heeeel bang..Dus ik had zoiets van dan kan ik beter die andere pakken.

Met die andere gaat het goed nu..Ik heb m nog niet vast gehad ofzo, ik laat m ff wennen..Alleen om uit dat doosje van de dierenwinkel te halen..
Wel aai ik m iedere keer als ik mn kamer binnenkom, en geef m wat eten..dan went ie ook een beetje aan mij, en ik laat m steeds eerst aan me ruiken.

Ik laat m n paar dagen rustig zitten, gewoon aaien maar niet eruit halen..