Een fret

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

plotie

Een fret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 21:14

Ik heb een probleempje...
Ik wil graag een fret maar hij mag niet binnenshuis omdat hij (zogezegd) stinkt. Alé van mn moeder mag hij in onze wintertuin (veranda achtig ding) maar van de vriend van mn moeder (stiefvader) mag het niet.
We hebben wel achter in de tuin een kippenhok (zonder kippen ) en dat zou wel zeer geschikt zijn, het is groot en kan er goed spelen, maar ik heb schrik dat hij het koud gaat hebben . Kan hij tegen koud weer of niet?

Dankje
groetjes
xxx

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 21:32

als je voor een goed nachthok zorgt die winddicht is,kan een fret heel goed tegen de winter...ze krijgen echt een hele dikke vacht...ik had ze vroeger allemaal buiten,ook in de winter,maar ze hadden wel een wind en waterdicht nachthok...

ook moet je niet 1 fret maar minimaal 2 nemen,deze diertjes spelen heel erg veel,en alleen is echt te eenzaam...

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 21:46

als je het hok waterdicht maakt en ervoor zorgt dat hij het daarbinnen lekker warm heeft mag dit geen probleem zijn maar kijk wel uit dat je fret zichzelf niet uit zijn hok graaft
maar je kan hem evengoed binnenhouden want zodra je mannetje is gecastreerd stinken ze niet meer zo hard en als je zijn kooi goed proper houdt ruik je het amper

plotie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 21:50

@ tessyke : dat weet ik maar dat wilt er bij mn stiefpa niet in
ik zou graag een vrouwtje willen enzo.
ik heb ook veel liever dat die binnen is, dan kan ik haar zo een beetje laten rondlopen enal. maarja ik ga nog een beetje doorzagen denkik.

Moest hij buiten staan kan hij zich niet uitgraven want de grond in het kippenhok is beton...

bedankt voor jullie reacties

swoeky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 00:15

een vrouwtje is ook niet zo makkelijk om te houden, wanneer ze loops zijn moet je ze of laten helpen of er een nestje bij nemen dit omdat ze heel erg ziek kunnen worden en er zelfs dood door kunnen gaan.

en opzich stinken ze niet, als je het hok maar goed schoon houd, wij hebben die van ons ook gewoon binnen en ik kan je vertellen dat onze honden vaker stinken ( die vieze scheten die ze laten) dan dat onze fret doet

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 09:34

onze honden stinken ook soms harder dan de fretten
wij hebben 18 fretten in onze living staan (in grote kooien) en elke dag worden die kooien gedaan
als die zijn gedaan ruik je niets meer hoor

796285

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:45

Eerst maar eens een goed uitgebreid boek (of 2, of 3) lezen over de zorg voor Fretten...

Patricia20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:02

zou idd gewoon even goed op google zoeken of idd wat boeken kopen(huren desnoods bij de bieb?)

Elamor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:05

ergens waar ik folders doe, hebben ze een hok buiten staan, en daar een zeil tegen aan dat de wind er niet in gaat. maar volgens mij is het in de winter te koud en volgens mij gaan die fretten ook naar binnen.

Francien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:05

kimmie261 schreef:
als je voor een goed nachthok zorgt die winddicht is,kan een fret heel goed tegen de winter...ze krijgen echt een hele dikke vacht...ik had ze vroeger allemaal buiten,ook in de winter,maar ze hadden wel een wind en waterdicht nachthok...

ook moet je niet 1 fret maar minimaal 2 nemen,deze diertjes spelen heel erg veel,en alleen is echt te eenzaam...

Ja dat denk ik ook

Marith_Ov

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 19:21

Ik heb mijn fretten ook buiten, alleen als het zo hard vriest dat het water bevroren is of als het 30° of meer is gaan ze naar binnen toe.

Fretten kunnen beter tegen de kou dan tegen de warmte. Aangezien ze niet kunnen zweten, raken ze snel oververhit. Je moet in de zomer dus vele malen beter op je fretten letten dan in de winter.

Zorg dus dat je altijd een hok beschikbaar hebt die binnen kan staan.

Ik heb buiten een kippenhok die is omgebouwd, met grindtegels er onder, zodat ze zich niet naar buiten kunnen graven. Om ze toch te kunnen laten graven heb ik een laag zand van zo'n 10 cm in het hok gestord.

Binnen heb ik een omgebouwde kast staan waar ze in kunnen als het nodig is.