konijn buiten in de winter?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mariiska

konijn buiten in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 19:38

hoi. ik heb een probleem want mijn konijn is de dikste niet en hij zit wel buiten in een hok. het hok heeft wel een nachthok maar volgens mij is dat ook niet supper warm.
http://www.dierenverblijven.nl/images/Konijnenhok_enkel.jpg
zoiets hok heb ik maar wel een beetje anders. kan het konijn buiten blijven of niet?

Eve_lien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 19:40

Met wat extra stro moet het te doen zijn.
Mijn nijntje heeft het ook al vier jaar overleefd buiten. Mét sneeuw en ijs.
Als je hem ineens naar binnen gaat halen, is de overgang veel groter.
Eventueel zou je het hok in een kas/garage/schuurtje kunnen zetten, waar de temperatuur niet té hoog is. Als dit niet kan gewoon nog wat extra stro en ik denk wel dat je nijn het aankan. In het wild leven ze ook buiten .

M_en_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 19:42

mijn konijn was ook niet altijd de dikste en en die heeft zijn hele leven buiten gewoont ook in de sneeuw wel in een hok natuurlijk maar ik deed er wel meer stro en hooi in voor hem zo dat hij zelf een lekker dik nestje kon maken
en hij maakte zelf wel een dikke vacht en was hij ook lekker beschermd in de winter
en in zijn water flesje deed ik druivensuiker zo dat het niet bevroor het water

dry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 19:46

En zorgen dat ie altijd hooi heeft om te eten.
Mijn konijn+cavia hebben vorig jaar ook altijd buiten gestaan, alleen met strenge vorst of harde wind en regen heb ik ze in het achterhuis gezet.
Buiten deed ik er 's nachts wel een zeiltje voor, om inregenen te voorkomen.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 20:04

Konijnen zijn buiten het gezondst af. Het is trouwens wel een klein verblijf hoor!
Maar je konijn kan gewoon buiten blijven, hij kan zich terugtrekken in zijn binnenhok. Gaat het flink vriezen is het wel raadzaam om een deken over je hok te leggen.

Mijn konijnen zitten in de paardenstal en 2 heb ik buiten in een open schuur. Ik kan voor hen niet zoveel doen maar ze hebben een holte uitgegraven waar ze helemaal in weg kunnen kruipen. Ik denk dat dat ook heel goed voor ze is.

Sindbad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:11

mijn konijn is dit jaar voor het eerst buiten. ze is nog maar een paar maandjes. eerste tijd binnen gezeten.. omdat het hok nog niet afwas. zelf gemaakt hok is veel groter. ook mooi nachthok. alleen gooit ze elke keer al haar hooi en stro uit haar nacht hok en gooit het in haar dag verblijf. en ik zie haar nooit in haar nacht hok zitten ben bang dat het dag verblijf te koud is. maar ik moet ook maar afwachten. ik kan haar niet in haar binnen hok in de garage zetten. want onze kat die is aan gereden zit daar nu in omdat die nog niet goed kan lopen enzo.
maar.. ik wil je niet van streek maken. is ook wel beetje eigen domme schuld van haar geweest. maar die had net jonge konijntje van ongeveer 10 weken oud. en die zaten altijd binnen. en die deed ze buiten in het hok gedaan. en die waren dood gevroren
was ik dus ook bang voor. maar als het echt te koud word gaat ze de garage in. en we hebben haar op het warmste plekje van ons terrein neer gezet. achter de stal. bij het hooi en stro waar mijn shetlander zijn slaapplaats ook is. is daar altijd warmer dan normaal.
en wat je ook kan doen. voor wat extra warmte als je konijn daar wel mee om kan gaan. is een oud kleedje/doekje of trui in het hok leggen. kunnen ze lekker in gaan liggen om zich warm te houden.

__manon__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:30

wij hebben ook 4 konijnen en hebben het allemaal overleefd die 4 jaren. het zijn gewoon houten buitenhokken.

Mariiska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 23:51

oke:P bedankt vor de reacties

rozahorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:55

Hallo

Ik heb een konijnenopvang in zoetermeer en mijn konijnen zitten allemaal buiten.
Als het heel koud wordt geef ik ze extra stro.
Wat ook heel goed is tegen de wind en de regen is een zeiltje voor het hok.
Succes ermee

Mariiska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 10:35

dankje. ik heb een zeil voor het hok gehangen en extra stro en hooi erbij ingedaan.

rozahorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 11:12

oke dan komt het helmaal goed.

XxSultanxX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 11:14

ja hij kan wel buiten blijven je moet hem zoiezo niet op de tocht zetten en veel stro er in doen dan moet het wel lukken

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 11:19

- extra stro en hooi in het hok doen
- voorkant van het hok uit de wind zetten
- deken over het hok (ook over de bovenkant: isoleerd) maar we een lucht gat over laten

en dan moet je konijntje het niet koud hebben

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 12:18

Mijn konijnen zitten altijd buiten...
Eentje al 8 jaar en hij leeft nog...gewoon genoeg stro erin en tochvrij houden

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 14:01

juist die konijnen die buiten zitten worden vaak ouder dan de binnenkonijntjes. het zal wel aan de frisse lucht liggen.