Konijn afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pillie

Konijn afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 12:37

Hai,

Ik heb een heel dik konijn. Hebben jullie misschien ideeën, zodat er wat pondjes vanaf kunnen?

Lau_Ra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 12:55

veel laten bewegen ofzo? staat je konijn buiten of binnen? als hij buiten staat kan je zo een rennetje kopen ofzo. die kan je op het gras neerzetten als je dat hebt. en als je konijn binnenstaat uh.. ook uit zijn/haar hok laten? en niet van die konijnensnoepjes geven maar een worteltje of appeltje of appelschilletjes enzo.. vinden ze ook errug lekker!!(mijn konijn tenminste haha)

Lottew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 13:00

Veel hooi!! Als voer erbij kun je dan Selective kopen bij Pet's Place, hier zit alles in wat ze nodig hebben zonder vettige rotzooi of overbodige suikers zoals t meeste voer wel bevat. Dit voer is ook speciaal voor kieskeurige nijnas . Ze hebben trouwens echt niet veel voer nodig op een dag, op de zak staat hoeveel. Verder kun je (niet teveel natuurlijk) andijvie en witlof voeren, vinden ze erg lekker en is goed voor ze. Sla, zacht brood, bonen etc. kun je beter niet geven!
Kijk anders ns op www.konijnen.nl staat ook veel info.
En tenslotte: een vriendje / vriendinnetje (wel gecastreerd mannetje dan) en genoeg ruimte doet ook wonderen. Succes!

spritsie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 13:11

Ik snap je probeleem.
Heb zelf ook een konijn die volgens de dierenarts iets af moet vallen.
Heb echt alles gedaan maar niks werkt.
Meer beweging, minder eten, alleen groenvoer, geen snoepjes natuurlijk...
Niks werkt.
Als ik hem eten geef valt hij me gewoon aan van de honger.
Als tie los loopt haalt hij het eten van je bord, maar afvallen ho maar.
Nog geen onsje.
Nou waren mijn vorige konijnen ook iets te dik en de eerste is13 geworden en de tweede 12 dus ik ben ermee gestopt en nijno eet gewoon niet te veel maar staat ook niet meer op dieet.

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 13:17

ik heb er twee.. eentje is 'slank' (van zichzelf..)
en die andere was een beetje dik..
we hebben nu sinds 8 maanden ofzoo een hele 'ren' gemaakt voor ze...(zijn 2 mannetjes...dus 2 stuks gemaakt:) )
hun hok staat erin.. ze kunnen erin en eruit wanneer ze willen.. er ligt genoeg hooi in een hok... en ik heb voor beide een hokje buiten gemaakt... voor de regen enzo (niet dat ze dat erg vinden... )
die 'dikke' is erg afgevallen daardoor
ik geef ze ook wel eens een worteltje... en (hard) brood...
als we bloemkool of broccoli hebben gegeten.. mogen ze ook die stronken hebben
maar nu we ook kippen hebben, moeten ze het wel delen haha
maar gewoon een beetje groen, en veel hooi en beweging geven..

FaithMiroma

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 13:52

Het beste is idd hooi geven om af te vallen en mischien om de dag gewoon brokjes te geven maar dan niet dat gemengde voer maar gewoon konijnen biks

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 13:58

sluit me aan bij de rest. Hooi is trouwens veel belangrijker voer voor een konijn dan brokjes. Net als bij paarden eigenlijk.

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 16:46

idd

Pillie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 10:10

Mijn konijn heeft een buitenhok. Alleen ik dacht dat het een klein dwergkonijntje zou blijven. Helaas is die nu veeel groter en dikker dan ik had verwacht.Dus het hokkie wordt te klein. Ik ben al opzoek naar een nieuwe. Een buitenren wou ik ook wel, alleen we hebben geen gras...

__manon__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 11:09

wij hebben dr vier en eentje (knorretje ) was te dik volgens de dierenarts (gingen we langs voor een castratie) en toen zei de DA dat je maar 3x per week normaal brokjes enzo moest voeren. dat hebben we gedaan, veel voer, geprobeert iedere dag een uur te laten loslopen, traplopen (1 of 2 keer maar, ze kunne allemaal op en neer ) en verder groenvoer en voer dat geen snoepjes inzit. hte hielp erg goed. voor en na foto's van knorretje, lijkt niet veel bij die laatste foto maar dat komt door zijn wintervacht die laag zie je bij de inding. er zat een gat is, daar zie je hoe dik zijn vacht is en heb bewerkt, de vacht weggelijnd, hier effe het bewijs dat het bij onze knijnen hielp:
voor, ZONDER wintervacht, erg he!!
Afbeelding
na
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en we hadden en logekonijn (zus tarzan en knorretje) voor 3 dagen, eerst woog die 2.49 en na die 3 dagen 2.45 niet veel maar voor 3 dagen.... dat konijn viel niet meer aan in dr hok en was actiever. net zoals onze knor. we hebben ook komnijnen die beetje aanvallen op voer. vooral snuitje maar die heeft ALTIJD honger en is gewoon blij en actief en geen honger. verder hebben ze gewoon zin in eten. heel normaal lijkt met. ze vinden vooral appel heel lekker