Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hoopte op een hoop honden kennis hier maar de bokkers laten het afweten..
De da zal binnenkort wel weer hier zijn dus dan vraag ik het wel even. Het zal niet morgen fout gaan maar was benieuwd of iemand meer dit meegemaakt had met "Paarden hondjes die veel buiten zijn"

.
De volgende keer als de da er is zal ik idd eens even informeren voor de zekerheid. (ze was er gister maar toen zat ik zo in de stres voor mn pony dat ik niet eens gedacht heb aan de hond
).
Ik zal de nagels van onze Borders vanaaf voor de zekerheid nog even checken voor je.

Ze is eigenlijk altijd als ik buiten ben of we iets doen met de paarden erbij. Krijgt dus behoorlijk wat beweging wat ze ook graag doet want ze ligt geen minuut stil
.
gabyfedde schreef:Ten eerste: super dat je haar zo veel beweging geeft. Er zijn helaas veel te veel mensen die, ten onrechte, denken een bc te kunnen houden met 3x per dag even uitlaten.
Ten tweede: Ik zou het in de gaten houden en kijken hoe het zich ontwikkelt. Anders iedere week even een foto maken. Ze is nog in de groei, dus je hebt ook nog kans dat de stand van de poten nog wat verandert. Heeft ze het bij alle 4 de poten?
Sabientjeuh schreef:gabyfedde schreef:Ten eerste: super dat je haar zo veel beweging geeft. Er zijn helaas veel te veel mensen die, ten onrechte, denken een bc te kunnen houden met 3x per dag even uitlaten.
Ten tweede: Ik zou het in de gaten houden en kijken hoe het zich ontwikkelt. Anders iedere week even een foto maken. Ze is nog in de groei, dus je hebt ook nog kans dat de stand van de poten nog wat verandert. Heeft ze het bij alle 4 de poten?
Een jonge hond zoveel beweging geven is niet goeddat is slcht voorde gewrichten.... Het is wel goed om hem 3 keer per dag beweginggeven maar teveel is echt niet goed!

Dus verplicht lopen is eigenlijk nooit van toepassing bij haar.. 
).
) ben ik bang...
) Dit is in verband met HD, wat bij border collies voorkomt. Maar bewegen uit zichzelf gaat dit niet voor op. Als je zo'n border binnen zet de rest van de dag gaat ie daar ook wel lopen bewegen hoor. Of hij gaat zijn energie op andere manieren uiten zoals slopen oid.