Ja ik wist het ook niet, ze was het 3e geval sinds 1990 in Nederland. Zo zeldzaam is het dus. Gelukkig maar want het is niet te genezen:'( En dat geeft soms nog wel meer pijn dan dat het kanker is. We gingen naar de dierenarts met een dik tongetje, die zei dat het een ontsteking was en ze kreeg anti-biotica. Maar na 3 dagen was het alleen maar erger geworden, ze had duidelijk pijn dus weer terug naar de dierenarts. Die maaktte een scan, jah toch echt een ontsteking(hij had het nog NOOIT gezien). En de dag daarna kwam er een andere kat, het 2e geval in Nedeland:/(allebei in 1 stad, zelfde dag). Maar die eigenaar stond erop dat er uitgebreid onderzoek werd gedaan. Tongkanker was de uitslag,. En omdat het in de tong zat was het ongeneesbaar.
Die poes is toen ingeslapen, wij zijn opgeroepen en ook onze poes is ingeslapen. Ik hoop dat ik dat nooit meer hoef te doen want het was 1 van de naarste ervaringen van heel mijn leven, om je dier zo dood zien te gaan, wetend dat je haar nooit meer op het arecht zal kunnen betrappen dat ze je eten opeet, of je haar nooit meer bij je kunt pakken als je verdrietig bent:'( Dat was zo enorm zwaar:'(