OUD Konijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mischa

OUD Konijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 14:53

Hailoo Bokkers

Op BB zag ik een topic over oude cavia's...nou, mijn cavia is nog niet oud....maar mijn konijn wel, dus dacht, laat ik daar eens een topic voor openen
Mijn konijn is al 9 jaar, en nog springlevend.

Foto van Bunny in ze nieuwe hokje
Afbeelding

Hebben jullie ook nijntjes op leeftijd?

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:55

Ik hoop dat mijn konijn zo oud wordt, die van jouw ziet er echt nog goed uit zeg.

Eve_lien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:56

Oo wat een leukerd.
De mijne is nu.. vijf? ::)

Mischa

Re: OUD Konijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 16:10

Ja Bunny ziet er zeker nog goed uit voor ze leeftijd.
En ik hoop ook dat de jouwe zo oud word

Ilsiie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:13

pfoeh
mijne is al 11
nee grapje, wil niet opscheppen

jouwe ziet er supergoed uit!!
Afbeelding
dit is de mijne in de voortuin, hij loopt niet weg

wel merk ik bij mijn konijn dat het ruien nu steeds moeilijker gaat, hij eet en drinkt nog wel goed.. hoop dat ie het nog een paar jaar doet, al weet ik dat dit al ontzettend oud is.. maar ik ben nu bijna 14, dan is ie dus al bij me vanaf m'n 2e verjaardag ongeveer.. ontzettend lang dus!! maar het is een echt buitenkonijn, zit winter/zomer 24/7 buiten, en nog nooit naar de dierenarts geweest.. we laten hem een natuurlijke dood sterven..

maargoed, succes met je knijntje!!

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 16:19

Zoo hee 11? dat is zéker een behoorlijke leeftijd hoor! en hij ziet er ook nog goed uit! (al zal hij wel wat ruwer in zijn vacht zijn zeker?)
Mooi konijn trouwens
De mijne is ook nog nooit bij de dierenarts geweest. Wel heeft hij soms periodes gehad dat hij slecht at of erg aan de diaree was...maar met flink brandnetels voeren is het nog altijd goed gekomen

Nou, ik hoop ook voor je dat jouw nijntje nog heel lang bij jou mag zijn!

Sweetselina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:21

Wij hebben een konijn van 8 jaar. Zit ook 24/7 gehele jaar door buiten en is nog springlevend.
Zijn naam is Zorro, was zwart maar begint nu toch wel al een beetje grijs te worden.

Hilli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:25

Ik heb een konijn gehad dat 13 is geworden, met gemak. Werd alleen het laatste half jaar steeds magerder, maar wel makkelijker (eerst beet ze nogal...). Had ik gekregen voor m'n 4de verjaardag ofzo, heeft altijd in een mooi buitenhok gezeten, vond ze stukken leuker dan binnen. Is nu alweer een flink tijdje dood (jaartje of 8). Ze ging trouwens wel plosteling dood - 's morgens toen ik naar school ging was alles nog OK, en 's middags al dood..

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 16:28

Gehehe wat schattig ^_^
Misschien dat konijnen die buiten leven grotere kant hebben op oud worden?
Mijn konijn heeft vanaf ongeveer dat hij een jaar was tot dat ie 9 jaar was buiten gezeten in een groot hok...misschien maakt dat een konijn sterker ofzo?
Anyway, ik heb 'm nu naar binnen gehaald en daar blijft ie ook

Bunny is overgens ook een heel klein beetje grijs boven ze neusje (dat wit heeft er altijd al gezeten, daarom heette hij ook eigenlijk Witsnuit ) maar beetje ouwe heer is het wel maar gelukkig nog lekker vrolijk!

Over dat mager worden trouwens, ik probeer mijn konijn wel stevig te voeren, meerdere keren per dag ook, veel afwisseling (niet qua standaard voer hoor) want hij is wel smaller geworden dan voorheen.

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:31

De mijne zijn nu 7 ongeveer. Ook al een beetje op leeftijd.

Leuk nijntje

Ilsiie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:40

ja, de mijne is idd al iets ruwer in vacht.. krijgt ook harde randen van de oren enzo, maar verder, hij doet 't goed.. verder geef ik ze een keer per dag brokjes geval en als het er is ook groenvoer, niet meerdere keren per dag want konijnen eten zich dood dus..

ik denk dat de weerstand wel beter is als je knijn buiten zit.. denk maar voor jezelf na, ben je veel buiten ben je minder snel ziek, zit je veel binnen, ben je sneller ziek zo werkt het bij een knijn ook, daarom is het beter hem (als ie buiten zit) niet naar binnen te halen 's winters, dat temperatuurverschil is té groot, dat ze meer kans hebben op ziek worden..

verder, die van ons kan niet eens naar binnen, m'n zus is allergisch geworden voor knaagdieren (en paarden ) dus als het konijn binnen is kan m'n zus niet meer ademen dus moeten ze maar buiten blijven! (heb er twee, deze van 11 en nog eentje van 4)

Orly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:44

Mijn konijn is al 14. Je ziet het wel aan hem hij kan zich niet zo goed meer wassen aan de achterkant en nu komen er steeds klitten in zn vachtje. En hij wordt ook al een beetje doof. Moet hard met de snoepjes rammelen voor hij reageerd

Ilsiie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:46

hihihi sja krijg je idd op oudere leeftijd ja..

ik heb al vaker het idee gehad dat de mijne niet meer goed hoorde, niet goed zag.. maar hij doet 't nog steeds! wel kan de mijne z'n kont ook neit meer zo goed wassen, maar ach

Eliana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 17:09

Mijn konijn is 15 geworden! Die had gekregen toen ik geboren was.
Hij liep elke dag ook een paar uur los in de tuin

Stefaaah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 18:06

Mijn konijntje is nu 5/6 jaar, nog niet zo oud dus! Waarschijnlijk wordt ze zeker niet zo oud omdat ze pas een zware ziekte heeft gehad met weinig overlevingskans, maar dat heeft ze toch gehaald! Misschien dat haar weerstandsvermogen nu wat minder is? Ze staat wel nog dag & nacht buiten (DA vondt dat prima) en konijntjes die buiten staan zijn wat sterker...Maar goed, mooi konijntjes hier allemaal zo te zien? Leuk dat ze zo oud worden!

Ilsiie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 18:09

stefaaah: ik denk dat je knijn miss juist wel oud wordt, omdat hij dit ook overleefd heeft!! ze knappen snel op hoor!!

verder, wij hebben ze nooit laten enten oid!

silver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 18:13

Mijn konijn is ongeveer 5 jaar. Op zich gaat het nog steeds wel goed met hem, maar hij heeft al een paar jaar last van haken op zijn kiezen en die moeten om de zoveel weken door de DA worden weggehaald. Dit is alleen nogal veel stress voor hem. Ook heeft hij vaak last van kolieken. Verder is hij nu al een paar maanden aan het ruien. Zijn achterlijf zit nog steeds onder de plukken haar die er niet af willen. Toen hij jonger was ging dat veel sneller.

Maar verder heb ik het idee dat het nog wel goed met hem gaat. Hij eet en drinkt goed, en hij is nog steeds actief! Ik hoop dat hij nog heel wat jaartjes mee gaat, want het is echt mijn maatje!!

Lovehorsess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 18:20

Wij hadden vroeger ook een konijn, is 10 geworden geloof ik.. Alleen niet van ouderdom overleden Het arme beestje liep in volle vaart tegen een hek op, denk nekje gebroken..

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 18:47

Jeetje dit gaat boven me verwachtingen hoor...een konijn van 15 jaar? dat is toch wel heel zeldzaam hoor! Leuk als je beestje zo oud wordt!

En, Pattyrex, ik geef mijn konijn geen onbeperkt voer natuurlijk, want hij vreet inderdaad erg veel, maar ik geef 'm meerdere keren per dag kleine beetjes, en hij krijgt sowieso wel meer eten dan voorheen, maarja wil niet dat ie helemaal zo scharminkel word en hij is absoluut niet dik

Eliana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 22:12

Ja hij was echt megabejaard, had ook de laatste 3 jaar staar etc, maar het bleef toch een heel lief konijn

lilykashmir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 22:21

Wij hebben 5 konijnen thuis, waarvan 2 zelfgefokt..
De papa van dit nest is nu ook 9 jaar oud..
De mama is 5 jaar
Dan de 2 'kindjes' zijn 2,5 jaar..
En dan nog een ander konijn ( die kan boksen..) die is 6 jaar.

Wij hebben ze ook allemaal buiten in zo'n hok..

Libertylove

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 23:26

Ik heb een konijn gehad die 12 jaar, 1 maand en 2 dagen oud is geworden

Stefaaah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 23:31

Pattyrex schreef:
stefaaah: ik denk dat je knijn miss juist wel oud wordt, omdat hij dit ook overleefd heeft!! ze knappen snel op hoor!!

verder, wij hebben ze nooit laten enten oid!

Dat kan ook zijn, dat ze juist wel oud wordt...we zullen zien! Natuurlijk kies ik dan wel voor deze optie!

ik heb zo nooit laten inenten...alleen toen ze ziek was had ze iets gekregen!

MissJapke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 09:51

wat oud kunnen konijnen worden zeg
het mijne is amper 6jaar geworden!

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 10:30

Een konijn is geen dier wat in een hokje/kooitje hoort. In veel gevallen zullen buitenkonijnen dus ouder worden dan konijnen die nooit in de buitenlucht komen. Wij hadden ook buitenkonijnen, leefden gezellig in een weitje met de geiten. We wonen hier buiten en ik denk dat ze door contact met wilde konijnen/hazen een ziekte hebben opgelopen. Van het ene op het andere moment was er dan weer 1 dood. Nu zijn ze allemaal dood.