Hoe 7 weken oude Kitten zindelijk krijgen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charly

Hoe 7 weken oude Kitten zindelijk krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 18:06

Sinds zondag heb ik een kitten. Poepen doet ze netjes op haar bak, maar plassen niet, hoe kan dit? En hoe kan ik het haar verleren! Zodat ze wel op de bak gaat!

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:26

misschien een minder grove koorel, hielp ook bij ons

MYA

Re: Hoe 7 weken oude Kitten zindelijk krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:37

Ze weet in ieder geval een beetje hoe het werkt. Ik vind het heel knap dat ze het met 7 weken al weet, echt om trots op te zijn !

NOOIT boos worden wanneer ze haar plasje op de verkeerde plek doet. Pak haar gewoon op en zet haar direct op de bak. Dit is de beste methode !

En inderdaad, minder grove korrels wil misschien helpen. En een kattenbak die open is, dus geen bakje erboven. Veel diertjes voelen zich niet fijn in zo'n 'kattenbak-huisje' .

Bravo ! En zet vooral door !

draaakje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:51

in haar nekvel pakken, en op de katten bak zetten, zo leert de moeder het haar ook.

Chrissetje

Re: Hoe 7 weken oude Kitten zindelijk krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:52

onze poesjes waren al met 3 weken zindelijk

gewoon na het eten gelijk in de kattenbak zetten

Charly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 20:39

Ik word er gek van, echt waar! Ze had al een paar x op mijn deken geplast, ze loopt vaak op mijn kamer. Deze heb ik vanmorgen in de wasmachine gehaald, daarna 2x op het programma drogen in de droogtrommel, eindelijk was hij droog. Hij legt nog geen koud een minuut in mijn kamer, en ze zit er weer op te plassen! Terwijl ze heel de dag niks gedaan heeft in huis!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 21:11

hihi, katten...

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 21:18

Als je een nestje met kittens hebt en je zet een kattenbakje in de buurt worden ze door moederkat zindelijk gemaakt. Daar hoef je als mens dan helemaal niets voor te doen.

Vraag bij de vorige eigenaar na wat voor merk kattebakvulling ze daar gebruikten en koop het zelfde merk dat wil nog wel eens helpen.

Overigens gaan raskatten pas met 12 of 13 weken naar hun nieuwe eigenaar. Je kitten is eigenlijk te vroeg bij zijn moeder weggehaald. Je hebt nu de kans dat hij later op allerlei dingen blijft sabbelen of blijft spelen met zijn nagels uitgetrokken. Ook het niet plassen op de kattenbak kan zijn omdat hij te vroeg bij zijn moeder weg is.

Dorus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 21:25

In principe leert de moederkat dat de kittens op de kattenbak hun behoefte moeten doen. Net als dat ze geleerd worden dat nagels zijn om aan te vallen en niet om mee te spelen en meer van dat soort dingen.
In de meeste dierenwinkels zijn wel boekjes te krijgen over katten en hun opvoeding. Een daarvan heet "help, mijn kat doet het naast zijn bak", daar staan een hoop tips in over hoe je je kat kan leren als op de bak te doen.

Charly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 21:34

ja we hadden net de DA gebelt, die adviseerde de kattenbak, zonder bovenkant, naast mijn bed te zetten, en dan ieder uur haar even op de bak te zetten...

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 21:34

elke keer in de kattenbak zetten, niet straffen, het diertje is nog maar jong. en evt. belonen door een snoepje te geven of lekker even te kroelen als je katje wel een plasje of poepje in de bak heeft gedaan.
Wat geduld is natuurlijk ook van belang