Mijn logee: duitse herder x alaska malamute

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ellebel

Mijn logee: duitse herder x alaska malamute

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 13:55

Omdat mijn ouders op vakantie zijn pas ik zo lang op hun hond. Wodan is een kruising duitse herder x alaska malamute en behoorlijk uit zijn krachten gegroeid. Hij komt uit het asiel, hij was erg moeilijk te plaatsten omdat hij zo agressief was. Het heeft ons heel veel moeite, blauwe plekken en zelfs beten gekost maar na een half jaar wist meneer eindelijk zijn plaats en sindsdien is het de liefste hond die je je kunt wensen. Inmiddels is hij al weer bijna 10 jaar bij mijn ouders en hij wordt dus ook een dagje ouder, maar voor een stukje wandelen is hij altijd te porren! Heb vandaag wat foto's gemaakt, hier komen ze:

Afbeelding

Wodan heeft iets te vaak naar commisaris Rex gekeken en denkt nu dat hij zelf ook een speurhond is:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sorry had deze al geupload en kon m toen niet meer draaien, maar ik vond hem wel goed gelukt
Afbeelding

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:00

Dat is wel een mooie hond zeg! Mooi getekend ook.

Ellebel

Re: Mijn logee: duitse herder x alaska malamute

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 14:03

Ja hij is net wat strakker getekend dan een duitse herder, en daarnaast een stuk wolliger en groter! Hij weegt ongeveer 50 kg, en daar mag wel een beetje vanaf ivm HD maar het is dus een fikse hond.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:09

Hoe oud was hij eigenlijk toen hij bij jullie kwam? Hij moet zo te lezen toen helemaal bedorven zijn geweest.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 14:12

Hij was ongeveer 1,5. We weten alleen dat hij is weggehaald bij zijn vorige eigenaar maar waarom precies zijn we nooit achter gekomen. We weten wel uit welke stad hij komt en hebben een paar verschillende verhalen gehoor, die stuk voor stuk zouden verklaren waarom ie zo verpest was. Maar welke nou waar is.... Hij was gewoon enorm dominant maar aan de andere kant kon hij ook weer heel schijterig reageren, vooral als je iets in je handen had. Hij zal dus wel eens een tik gehad hebben.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:27

Hij was vals gemaakt als je het mij vraagt. Gelukkig dat jullie er nog zoveel energie in gestoken hebben.

x_Irisje_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:31

Wat goed dat er mensen zijn die het toch proberen Het is een erg mooie hond!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 14:37

Haha nou het had niet veel gescheeld of we hadden het ook opgegeven hoor! Op een gegeven moment was mijn moeder met hem aan het wandelen, en hij bleef maar tegen haar aan springen en bijten. Toe heeft ze hem aan een boom gebonden en mijn vader gebeld met de mededeling dat hij nu zijn hond moest komen halen bij de 3e boom aan die-en-die weg, want dat zij er niet meer mee ging lopen . Hij heeft uiteindelijk wel alle gehoorzaamheidsdiploma's gehaald hoor, het was echt een kewestie van heel dominant zijn naar hem toe. Nu hoeft dat gelukkig allemaal niet meer zo streng, het is echt een sukkeltje (hij ligt nu onder m'n bureau te snurken )

Lisanne1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 15:40

Mooie hond .

Appie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 15:46

Wauw, wat een mooie hond zeg!! Ik heb zelf een Duitse Herder en vind en het echt geweldige honden.
Je ziet idd wel heel duidelijk dat dit een hond met karakter is, dan moet je echt mensen hebben die weten hoe ze met honden moeten omgaan. Gelukkig dat hij uiteindelijk goed is terechtgekomen (ook al heeft het wat moeite gekost )!