Hier in de buurt hebben we een man met een vrij grote hond, vrij speels, maar verder wel vriendelijk beest, die hij ALTIJD los laat lopen. Hij heeft hem totaal niet onder controle, en doet dat, zodat zijn hond met andere honden gaat spelen, en hij vervolgens in staat is om de eigenaar van die andere hond aan te spreken en een gezellig praatje te maken.
Het vervelende ervan is, dat er nu dus steeds meer mensen zijn, die hun hond op de korte weg naar het kanaal, los laten, lekker met elkaar laten ravotten, totaal niet op die beesten letten, en maar lekker aan de kwebbel zijn.
Nou daar kom je dan met je eigen hond. Ik heb mijn hond zo goed als altijd! aan de riem. Zeker als ik moe ben, of als Balou niet een van zijn beste luister dagen heeft! En Balou zijn reactie naar andere honden is gewoon onverspelbaar, en ik heb gewoon geen zin in gedoe!
Op de heen weg, kon ik mijn hond gisteren gewoon langs die honden slepen, zonder al te veel moeite. Maar op de terug weg, was ik nog dik 100 meter bij de eigenaren vandaan, toen beide honden (een labrador en die hond van die man) op balou af kwamen rennen.
Balou begon gelijk flink te grommen tegen die labrador, maar die kwam toch! uiteindelijk begon balou te "vechten". Hij beet verder niet, want dat doet hij nooit, maar hij gromde wel echt hard, en balfte flink alsof ze ECHT aan het vechten waren, maar behalve het kabaal gebeurde er weinig.
Het duurde minstens een halve minuut voor die andere eigenaren ook maar IETS door hadden. Uiteindelijk begonnen ze van een afstandje beetje lief te roepen... nee DAT heeft zin

Balou reageerde ECHT heftig, heftiger als dat hij ooit gedaan heeft, dus dat vond ik verder best wel vreemd. Maar nog vervelender vond ik dat die eigenaren dus gewoon haast NIETS deden...
Ik heb balou maar lekker zijn gang laten gaan met zijn gegrom en geblaf en slaan met poten. (bijten doet hij dus echt nooit!) Want je kunt op dat moment niks! Als jij wegloopt en je hond mee trekt, lopen die andere honden gewoon mee. En dan nog, die honden komen toch naar hem toe! Dan mag hij toch wel laten blijken dat hij dat niet prettig vind!
uiteindelijk lieten ze hem redelijk met rust, en kon ik balou meekrijgen. Die eigenaren stonden nog steeds in de verte en ik riep dus... "Kijk, er is een REDEN, dat ik mijn hond aan een riem heb lopen! Normaal gesproken zorg je dat je loslopende hond geen aangelijnde honden lastig valt!"
Nou toen kwamen ze toch eindelijk in actie!
Eenmaal thuis kwam ik erachter WAAROM Balou zo heftig reageerde op die hond , (zie mijn andere topic ---> viewtopic.php?f=73&t=498632&hilit= ) Ik kan me best voorstellen dat als je zo'n snee in je poot hebt, dan je geen zin hebt in andere honden op dat moment. Ik weet overigens zeker dat Balou dat niet heeft opgelopen tijdens het "vechten" want er is dus totaal niet gebeten! Ik denk dat balou in glas oid, heeft gestaan.
Maar ik heb daar dus echt zo'n hekel aan. ALS ik balou al los laat lopen, dan voorkom ik uit alle macht dat balou een aangelijnde hond lastig valt! Want je kunt als eigenaar van een aangelijnde hond dus niks beginnen als er een loslopende hond naar je toe komt! Ik vind het dus echt vreselijk irritant!
Ik was nogal benieuwd wat jullie mening hier over was.