Volgend jaar het huis uit, leukste huisdier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chrisssy

Volgend jaar het huis uit, leukste huisdier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 21:36

Zoals mn titel al zegt is het plan om volgend jaar het huis uit te gaan. Ik wil dan het liefst op een kamer waar (kleine) huisdieren toegestaan zijn, ik blijf liever wat langer thuis wonen dan een kamer waar geen dieren ofzo mogen. Ik ben mn hele leven lang met dieren opeggroeit en zie het totaal niet zitten om dan zonder te zitten. Ik dacht dus aan een konijn of cavia maar nu ik hier dingen lees over fretjes is dat misschien ook een optie!

Iemand tips misschien? Of ervaringen?

Chichiba

Re: Volgend jaar het huis uit, leukste huisdier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 21:43

Ik zou voor 2 gezellige ratjes gaan...

Weet dan ook verder niets van fretten af...Lijkt me alleen dat die wat meer ruimte nodig hebben om los te kunnen lopen dan alleen een kamertje...Maar hoor graag of dat zo is?

Succes met je zoektocht...

kimsim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 21:45

een kat?
vind ik de aller leukste huisdieren!

zorro_loveee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 21:54

ratte zijn de leukste en sociaalste beesjes vooral als je 2 vrouwtjes bij elkaar doet manne zijn dan nogal wat meer van het stoeien ( erg iri snachts ) ik heb er zelf ( beetje veel ) ongeveer 15 manne en vrouwe.. helemaal top en zit ook samen met me vriend op een kamertje

fjord_brucht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 22:18

Fretten zijn ontzettend leuke beestjes maar ze hebben ontzettend veel aandacht nodig.Fretten zijn zindelijk ze doen hun behoefde op de katten bak.Ik vind er maar een nadeel aanzitten ze ruiken ontzettend.Ook al heb je fret als het een man is gecastereerd dan ruiken ze nog heel erg.Dat vind ik wel minder.Zelf ruik je het niet zo maar die geur neem je overal mee naar toe.Ga anders eens kijken bij een fretten opvang en oordeel dan zelf.Ik vind ze echt super leuk.Het zijn net miniatuur hondjes lekker speels en erg gezellig

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 22:21

kimsim schreef:
een kat?

Een kat zal naar buiten moeten (tenminste dat is het eerlijkste voor zo'n beest). Ik denk dat een kat op een flatje erg moielijk te doen is! Wel jammer, want ze zijn super!

Tja Naar fretjes ruiken is ook niet alles natuurlijk! Wordt nog lastig!

Relliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 23:56

Cavia (maar dan wel 2 )!!! Heeeeele lieve beesten.

Fretten moet je regelmatig los laten lopen en kunnen agressief zijn (naar mijn mening dus véél sneller dan met cavia's). Fretten zijn iig niet mijn smaak. + ook nog dat ze zo stinken..

Sannert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 00:00

cavia! die zijn echt lief!! En ze stinken niet zo heel erg als je optijd schoon maakt.. Ze zitten wel het liefste met zijn 2en..

Jokonootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 00:04

ik heb zelf twee konijnen en moet zeggen vind het een heerlijkheid om te kijken hoe die twee elkaar zitten te wassen en elkaar achterna zitten...
1tje is echt een trutje die zal niet bij je komen maar het mannetje is echt een knuffel kont die het liefste bij je op je schoot klimt..
en ze zijn zindelijk wat een heerlijkheid is met schoonmaken

Tellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 00:08

Ik ruik m'n fretten niet eens meer en als je het goed schoonhoud en alles regelmatig wast ruik je er zelf ook niet naar. Zeker als de mannetjes gecastreerd zijn gaan ze een stuk minder ruiken.
Ze moeten er echt iedere dag minimaal een uur uit en kunnen ook niet alleen zitten. Een kamer is groot genoeg, daar laat ik de mijne ook altijd in los. Verder hebben ze ook een redelijk grote kooi nodig.
Voor verdere info kan je me pben als je ze wilt nemen.

Elles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 00:28

Haal een oude poes uit het asiel Wij hebben er nu een van 12, die hoeft helemaal niks, alleen slapen, eten en een aai over d'r bol. Kan prima op een flatje en je geeft zo'n dier een tweede kans!

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 00:32

Ik heb zelf een dwerk konijntje. Die heb ik gekocht toen die 7 weken was en nu is ze anderhalf jaar en ze is zo ontzettend lief. Ze beschouwt me helemaal als een leider ofzo want ze komt als ik haar roep en ze springt op de bank en komt bij me liggen.
Ook een voordeel dat je ze goed alleen kunt laten en dat ze niet veel nodig hebben.
Ik zou voor een nijntje gaan haha

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 00:34

ratten wel van jongs af aan pakken en het liefste 2 vrouwtjes die kunnen super lief zijn of een konijn daar kun je nog mee lachen als ze los lopen

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 10:43

Ratten! Ze zijn slim en knuffelig en niet zo groot.....

zonnebloem18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 11:00

Ratten maar ik heb er wel zoveel dat ik eigenlijk geen mening mag hebben.
Nee maar ratten zijn leuk, intilligent, speels, aanhankelijk enz.
Als je ze neemt haal ze dan wel bij een rattery of opvang zo steen je de broodfok niet.
Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor andere knaagdieren haal ze bij een fokker of opvang/asiel.

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 11:23

Ik wil je zeker ratten aanraden. Het zijn ontzettend slimme en lieve beestjes. Ze hebben natuurlijk wel de nodige aandacht nodig, maar als je ze met z'n 2'en in een hok zet, hebben ze ook al wat aan elkaar. Wel belangrijk dat je ze in het begin vaak in de hand neemt, dan worden ze natuurlijk het tamst.

Verder is een cavia ook super leuk! Cavia's zitten het liefst ook samen, maar cavia's kunnen veel beter alleen dan ratten.

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 11:27

Fret zou ik echt niet doen, je hebt waarschijnlijk een kamer waar je ook in moet slapen en alles moet doen, is gewoon niet ideaal.

Ik heb m'n leven lang gerbils gehad, woestijnratjes. Ideale beestjes, gezellig en schoon

Quinzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 11:50

2 Leuke ratjes van hetzelfde geslacht. Zo klein als een rat maar even tam en trouw als een hond. En nog slim ook wat wil je meer.

black_kelpie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 12:59

een makkelijk reptiel kan ook (ik denk dan aan bijv. luipaardgekko's), deze hebben niet veel ruimte nodig, hoeven er nooit uit, stinken niet en zijn superleuk om naar te kijken.

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 13:44

een fretje zou ik in jou geval niet nemen
ze zijn vrij duur in onderhoud en hebben veel aandaacht nodig
(en ze stinken niet al je hun kooi proper houd!!!!)
dus dan zou ik ook ratjes aanraden of zo'n oude poes

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 13:56

Een Syrische hamster! Wereldbeesten.

xSemmiex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 14:44

Ratjes vind ik leuk

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 15:19

Wat leuk al die reacties! Ben echt blij dat ik het op bokt gezet heb! Vooral de optie om ratjes te nemen springt eruit, heb zelf nooit aan ratjes gedacht! Volgens mij heb ik dan gemist dat die zo leuk zijn. Goed advies!

En verder de tip van Elles Wat een top idee zeg! Idd zo'n beest een tweede kans geven, dat spreekt me erg aan!

Weten jullie misschien ook hoe het zit met kamers waar (kleine) dieren toegelaten worden? Komt dat veel voor etc?

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 16:06

Hier in Leiden worden de meeste kamers verhuurd via de SLS en die hebben als regel: geen huisdieren toegestaan. Maar in de praktijk hebben best wel wat mensen hamsters cavia's etcetera op de kamer. Een aantal huizen die ik ken zelfs een huiskat of hond.

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 23:24

Chrisssy schreef:
kimsim schreef:
een kat?

Een kat zal naar buiten moeten (tenminste dat is het eerlijkste voor zo'n beest). Ik denk dat een kat op een flatje erg moielijk te doen is! Wel jammer, want ze zijn super!

Tja Naar fretjes ruiken is ook niet alles natuurlijk! Wordt nog lastig!

Je hebt ook wel binnenkatten die niks leuker vinden dan de hele dag te luieren op je schoot, zo was mijn vorige kat namelijk ook, die kwam echt nooit buiten.