Gezocht, schotse herder (collie) oude type!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Gezocht, schotse herder (collie) oude type!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 16:50

Ik ben opzoek naar schotse collies van t oude (of amerikaanse) type!!

Aangezien deze erg zeldzaam zijn hier, en ik wil dolgraag een nakomeling van mijn eigen reu, en ik ben daar overigens niet de enige in, ik heb al veel vraag gehad naar een nakomeling van mijn reu, maar ik heb nog geen teef gevonden van het oude type die geen familie is van mijn reu.

Collies van t oude type hebben meestal geen papier aangezien ze niet erkend zijn hier, maar het zijn collies zonder 'wolbaal' effect, hun vacht is langer en de ondervacht dunner, waardoor het haar echt hangt, en ze dus ook minder vacht verzorging nodig hebben. Verder zijn ze hoger op de pootjes, hebben een iets groter koppie en zijn veel actiever in hun gedrag. Ze staan dichter bij de echte schapendrijvers.

Mijn reu is HD en ED vrij, gezond, sociaal, zeer intelligent, speels, waaks, maar ook licht bescheiden, absoluut niet dominant, gek op alle mensen die die kent, knuffelig, hij is erg schoon (loopt niet door plassen, rolt niet door stinkende dingen, eet niet van de grond) en daardoor ruikt ie ook niet, rustig in huis, maar altijd in voor een spelletje, erg geschikt als huishond, doet het goed in behendigheid en GG, kortom, het is gewoon een perfecte hond

azzurra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 16:36

Volgens mij hebben wij er zo een. Is helaas voor jou ook een reu.
Wist hier niet eens van.
Dacht altijd dat het geen goeie was.

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 16:40

Dat hoor ik inderdaad wel meer! Opzich zijn ze hier in Nederland ook 'nietgoed', ze zijn immers niet erkend. Ik hoop dat het ooit (net zoals de oud duitse herder) een apart ras wordt. Heb je miss een foto?