Katten en hun personeel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ziolette

Katten en hun personeel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 21:08

Voelen jullie je ook wel eens slaaf van je kat ?

Onze kat heeft ons al aardig "afgericht", laat duidelijk merken wanneer hij gekroeld wil worden, wil spelen of wil eten. Wij zijn volgens onze kat vooral geschikt om de deuren voor hem open en dicht te doen. Al miauwend dirigeert hij ons naar de voordeur om daar aangekomen om te draaien en terug de gang in te lopen . Als meneer naar binnen wil gaat hij op het randje van de vensterbank zitten al miauwend wachten tot zijn slaven de deur eens komen open doen (nog net niet dreigend met een breekijzer ) en als we dan eindelijk open doen, kijkt ie ons aan alsof ie water ziet branden en blijft rustig zitten of erger hij springt van het randje en wandelt de tuin in .

Zojuist kwam ik er achter dat poekie de buren aan het africhten is. Er werd aangebeld. Vreemd, ik verwacht niemand en voor zover ik weet is Halloween als geweest . Er stond een meisje aan de deur "Is dit uw kat?", wijzend naar het rode schepsel dat langs mijn benen naar binnen speert, "Ja, hoezo?" "Hij wil naar binnen ". OK dan , wat wil een kat nog meer, binnen en buiten personeel .

Het klopt wel als ze zeggen dat een hond een baas heeft en een kat personeel .

Amable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 21:13

Ik ben er al zo aan gewend met 3 katten in huis dat me hun grillen niet eens meer opvallen. Maar je hebt helemaal gelijk want ik herken het helemaal! Eéntje kan ook aan het brullen zijn alsof ze ergens opgesloten zit, door zoek je het hele huis, kijk uiteindelijk in mijn eigen kamer waarvan de deur openstaat en dan ligt het dametje daar luidkeels spinnend languit op mijn bed. Kom vrouwtje, we gaan lekker slapen, fijn dat je er bent Daar ren ik dan het hele huis voor rond

Murkje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 21:32

heey

ik voel me ook net een slaaf..
vanmorgen vroeg ook...iets van 4 uur ozo...
stond madam leuidkeels te miauwen terwijl ze het hele huis door kon wandelen. (zat niet ergens opgesloten)

blijkt het dat ze eten wil...terwijl se savonds nog eten had gehad..
want toen ze wat brokjes had was se stil...

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 23:39

Hier nog een "butler"

zobras

Re: Katten en hun personeel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 23:44

Meld me ook, heb er vier en ben soms erg druk . Ze werken me nog net niet van mijn hoofdkussen en bed af. Maar onbedoelde uitwerpselen mag ik opruimen . Kroelen als een van de heren en de dame het willen . Waar zijn ze als ik een lekkere rug/nek massage wil

Siggislief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 09:29

Ik heb er 1..
Die wilt water of eten als ie begint te mauwen..
Maar daar op mogen we niet meer op reageren anders blijft ie het 24 uur lang doen..
Dus we reageren bijna niet..Alleen hij krijgt eten begin van de dag en einde van de dag dat we naar bed gaan.
En drinken krijgt de hele dag door want zijn drinken is vaak snel vies (wegens zijn baard en het lange haar)..
Maar ik hoop niet dat het kleintje die we 21 December krijgen dat ook gaat flikken van het mauwen...

Als hij iets aan staat dan krijgen we een klap zonder nagels tegen onze benen aan...

tante_trien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 11:27

ja zo hebben wij der ook 3 met allemaal hun eigen kwaaltjes we hebben der eentje die als die aandacht wil rondjes gaat draaien op de tafel endan moet je bij de tafel gaan staan en met je hand op je borst kloppen en kom maar titi kom dan blijven zeggen tot dat meneer eindelijk springt als hij honger heeft gaattie met ze nageltjes tegen de koelkast aan krabben of erger als we aan het avond eten zit jattie letterlijk het eten van je bord (hij is een keer met ze kont in de jus van mijn vader gaan liggen) we hebben der nog eentje als die een muisje heeft gevangen wil die dat je het weet dus die komt dan snachts naast je bed dat muisje lekker krakend op eten zodat jij weet dat hij die muis heeft gevangen of als we op vakantie zijn als we dan terug komen liggen er onder een kleed echt allemaal dode kikkers en muizen het is echt vreselijk

Dorus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 11:59

sandraah schreef:
heey

ik voel me ook net een slaaf..
vanmorgen vroeg ook...iets van 4 uur ozo...
stond madam leuidkeels te miauwen terwijl ze het hele huis door kon wandelen. (zat niet ergens opgesloten)

blijkt het dat ze eten wil...terwijl se savonds nog eten had gehad..
want toen ze wat brokjes had was se stil...

Altijd handig zo'n extra wekker, alleen kwam die van mij gelukkig pas tussen 5 en 6 aanzetten. Maar dan wel IEDERE ochtend
En dan nog iedere dag te laat op je werk komen....

Deuren openen voor mijn kat is niet nodig, die gaat gewoon op de vensterbank zitten en drukt zelf de klink omlaag (die vensterbank of andersoortige verhoging heeft hij gelukkig wel nodig, scheelt weer in deuren die verplicht op slot moeten).

En dan zeggen ze dat katten maar 2 maanden geheugen hebben... Nou, die van mij niet, als hij een paar maanden niet bij mijn ouders is geweest heeft hij nog geen vijf minuten nodig om drie deuren te openen, zijn kattenbak te vinden (en dan bedoel ik zijn kattenbak en niet de tuin waar hij ook graag gebruik van maakt), en te kijken of zijn drink- en etensbakje al opgesteld zijn. Ook zijn mandje, de krabpaal en de gootsteen zijn in die vijf minuten onderzocht.

Momenteel heb ik ander personeel ingehuurd (mijn ouders ) aangezien het vroegere personeel (lees: mijn huisgenoten) dienst weigerden. Maar als alles meezit kan hij vanaf eind februari mij en mijn vriend weer rondcommanderen. Ik hoef mijn vriendje alvast niet meer lief aan te kijken om mijn grote 'droomkrabpaal' aan te mogen schaffen en in de huiskamer te mogen deponeren, want die heeft hij zelf al eentje geregeld.

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 12:05

Mijn ene kat doet ook deueren open. Heeft geen vensterbank ofandere hulp nodig. Ligt dus elke avond op mijn bed.
Ik verdenk deze kat het erg fijn te vinden als ik ziek ben en hij de hele dag op mijn dekbed kan op de bank of op bed....

Miauwen kan de andere niet, aandacht opeisen des te meer.

Ze vinden dat ik mij vereerd moet voelen dat ik het huis en alle zaken mag betalen...
En dan nog zijn ze te besodemieterd om even 5 min. stil te zitten voor een leuke kerstkaartfoto.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 12:17

Juco schreef:
Mijn ene kat doet ook deueren open. Heeft geen vensterbank ofandere hulp nodig. Ligt dus elke avond op mijn bed.
Ik verdenk deze kat het erg fijn te vinden als ik ziek ben en hij de hele dag op mijn dekbed kan op de bank of op bed....

Zo denk die van mij er ook over, lag ook iedere nacht bij mij op bed te slapen. En ik moet eerlijk zeggen dat ik dat nu wel een beetje mis sinds hij tijdelijk bij mijn ouders zit. En aangezien mijn vriend hem niet op bed wil hebben...

Juco schreef:
En dan nog zijn ze te besodemieterd om even 5 min. stil te zitten voor een leuke kerstkaartfoto.

Voor leuke kerstkaartfoto's moet je echt een toevalstreffer hebben. Gelukkig heeft mijn vader vorige jaar zo'n toevalstreffer gemaakt. Gijsje in de tuin half achter een pot verscholen met een van zijn voorpootjes op de rand en toevallig net langs de hulstplant... Nu moet ik alleen nog even gaan phohoshoppen...

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:16

ja ik ben ook personeel van 3 katten. 2 daarvan zijn ook nog eens heilig (heilige birmanen). Ze worden alle 3 graag bediend op hun wenken en denken echt dat het huis van hun is. Als de birmanen buiten zijn en naar binnen willen geven ze even een yell en dan kom ik ook nog netjes de deur voor ze open maken. How low can you go

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 14:30

Nog een personeelslid dat keurig opdraaft voor haar katten. Heren kunnen ook flink blerren als het ze uitkomt.
Rarigheidje, maar mijn katten hebben ook wat hondse trekjes. Gevolg van het hebben van 2 honden (parttime, ze wonen bij mijn ouders). Ik had dus op bepaalde punten de neiging om ze te commanderen en zo waar sommige dingen worden ook uitgevoerd
Verder is 1 van de katten een zeer vaardig apporteur... als ie er zin in heeft

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 15:28

Ziolette schreef:
Het klopt wel als ze zeggen dat een hond een baas heeft en een kat personeel .

Nou, honden kunnen er ook wat van hoor .

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 17:42

ik snap niet dat mensen zich laten domineren door hun dieren.

Dorus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 17:46

Desiree schreef:

Domineren? Beetje overdreven denk ik. En als ze het stiekum niet leuk zouden vinden zouden ze het ook echt niet toestaan. Ik kan er altijd wel om lachten als mijn kat weer een van de deuren heeft weten open te krijgen

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 17:48

Desiree schreef:

Ze zijn ook niet dominant. Ze zijn arrogant, elgant en ook nog wat verwaand. Ze doen geen stoute dingen (tenzij per ongeluk).
Ze zijn lief en aanhankelijk, elegant.
En dat weten ze, dus vinden ze dat wij er dankbaar voor moeten zijn dat we hun MOGEN verzorgen, (en stiekem zijn we ook blij dat die arrogante wezentjes ons lief vinden).
Eenhond is wat enthousiaster, spontaner.

Vandaar een hond heeft een baas, een kat personeel....

BrankaZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 21:53

Desiree schreef:

Ik laat mij niet domineren door mijn dieren, maar ik leef met ze en heb ervoor gekozen hen in huis te nemen. Zij hebben niet voor mij gekozen en ik vind dus dat ik ze met respect moet behandelen en goed voor ze moet zorgen.

En een kat is nu eenmaal zelfstandiger dan menig ander dier. Laat een huiskat los in het wild en hij redt zich nog prima.
Zoals gezegd: een hond heeft een baas, een kat heeft personeel.

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 22:18

Hahahaha, nou zo voel ik me dus ook Het enige wat die kat doet op een dag is: eten, slapen, eten, even buiten kijken, slapen, eten, slapen. En dan als ik eeeventjes haar optil en op mijn schoot zet krijg ik meteen een krab op mijn hand als beloning.. leuk beest he
(Maar ik ben stilletjes wel dol op d'r )

onbekend2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 22:20

Desiree schreef:

ik snap niet dat dieren (zoals bv honden) zich laten domineren door mensen

Katten zijn slim.. Als ze een keer een klap krijgen van iemand negeren ze diegene gerust voor de rest van het jaar.... Krijgen ze door dat ze door een bepaald iets stouts te doen iets voor elkaar krijgen? dan kun je er donder op zeggen dat ze dat vaker doen...
Dat intrigeert mij aan katten! Het zijn beesten zoals beesten bedoeld zijn. Ze zijn gewoon lekker zichzelf.

Honden bijvoorbeeld zijn gedomesticeerde beesten. Je kunt ze zo vaak slaan als je wilt (bij wijze van spreken), ze blijven hun baas trouw, zolang ze maar eten krijgen... dat snap ik dan weer niet.....

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 23:47

Ik voel me ook echt niet gedomineerd door mijn beesten en kan me ook volledig vinden in bovenstaande reacties.

Onze kat mag ons dan graag zien als personeel, hij doet geen dingen die hij niet mag. Hij mag niet op tafel en niet op het aanrecht, daar komt hij dan ook niet. Hij geniet er van om zich in de watten te laten leggen, maar weet zijn grenzen. Mijn behang zit zoals het hoort, als ik al eens iets van hem moet opruimen is het een ongelukje en is hij gewoon ziek.

Als hij 's ochtends strontvervelend is gooien we hem zonder pardon de slaapkamer uit en gaat ie op zolder zitten mokken tot we wakker worden en hij zijn eten krijgt. Hij blijft niet voor de deur staan jengelen, daarentegen kan ik dan niet even naar het toilet zonder dat ik in de richting van de trap "getikt" wordt door een poezenpootje . Helaas voor hem loop ik gewoon weer terug naar de slaapkamer en krijgt meneer een deur voor zijn snufferd.

Verder wacht hij me op als ik uit mijn werk kom, ook als hij al eten gehad heeft van mijn vriend. Hij "waakt" over me als mijn vriend er een nacht niet is, houdt me gezelschap als ik alleen ben en hij kan ons verschrikkelijk laten lachen. "Slaaf zijn" van je kat heeft ook zijn voordelen, hij zorgt goed voor zijn personeel .

Dreamybol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 00:07

Ja, feest der herkenning! Ik deel mijn gang met 4 andere kamers en mijn buren noemen mijn kat 'De Freule'. Ze kan enorm zitten krijsen, maar krijgt daar echt niets mee voor elkaar. Als ze zich op laat sluiten in badkamer of kledingkast, laat ze alleen weer niets van zich horen...
Ze heeft zelfs een tijd gehad dat ze alleen maar uit mijn hand wilde eten. Ze slaapt tegenwoordig lekker bij mij op bed en duwt als het aan haar ligt mijn hoofd gewoon van het kussen. Dat sta ik echter absoluut niet toe, net als dat ze van bed gaat als ze zich gaat liggen wassen; klinkt zo goor! Ze mag een hoop, ik ben stapelgek met d'r, maar ze moet zich wel aan mijn regels houden. Dus niet smakken in mijn oor, niet op het aanrecht of de tafel en niet bedelen!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 11:20

Die van mij had maandagavond ook weer een strakke actie. Iedereen was thuis voor het eten (pannenkoeken en snert, dan komt de hele familie wel ) en de kat vond het een beetje te druk. Dus meneer klimt op een stoel om de gangdeur te openen en verdwijnt de gang in.

Helemaal vergeten dat die kat die kant op was gegaan tot de bel ging en mijn zwager de deur open ging doen. Roept iemand hem na "doe de gangdeur dicht voor de kat" eeuh, kat, kat zit in de gang!!

Ren er dus achterna, geen kat te bekennen. Duik op mijn knieën om te kijken of hij onder de kapstok zit, geen kat te bekennen. Schuif een jas opzij om nog beter onder de kapstok te kijken, geen kat, eeuh, wat komt daar uit die jas gekropen.... Had dat beest zich dus lekker opgerold in een jas en was gaan slapen, en dan schud ik hem zo ruw wakker

onbekend2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 13:50

leuk al die verhalen! vertel door!

die van ons is ook een geval apart. Hij weet precies bij wie hij wat moet doen om iets voor elkaar te krijgen.
Vroeger was het altijd zo dat als hij ging lopen vervelen (spulletjes van tafel schuiven, rondrennen, tegen je voeten aan tikken etc) werd hij naar buiten gegooid.
Wat doet meneer nu als hij naar buiten wil: Hij gaat lopen vervelen Tja 't is wel slim!
Bij m'n vader heeft hij een nieuw trucje bedacht: m'n vader legt z'n hand altijd op de leuning van de stoel. Een aantal keren heeft onze kat al in z'n vingers gehangen als hij naar buiten wilt... Nu hoeft hij alleen nog maar te kijken naar de vingers een een keer met z'n staart te slaan of m'n pa staat al op om de deur voor de kat open te doen

Maar die streken komen ook wel een beetje omdat m'n ouders niet consequent genoeg zijn. Als ik alleen thuis ben weet de kat dat hij dat niet bij mij moet flikken (ik negeer hem dan gewoon) Bij mij gaat hij gewoon netjes voor de deur zitten en zegt een keer Miauw... Is toch een stuk fijner

Dorus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 13:55

Kan je ons dan straks niet een cursus “hoe leer je Gijsje dat hij zich moet gedragen” komen geven? Ben zelf niet consequent genoeg en ben bang dan Mark iets te streng is
Ben wel blij dat we straks geen ‘gevaarlijke’ vensterbanken in de buurt van de achterdeur hebben...

onbekend2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 14:00

Als je lang met je kat samenleeft leer je hem steeds beter kennen.. De kleinste bewegingen van bijv. z'n oren kunnen je al wat vertellen. zoals op deze foto:
Afbeelding
"als je nou niet gauw oprot met je camera, dan kun je een haal krijgen! ik wens niet gestoord te worden" zegt z'n linkeroor
maar dat is natuurlijk ook zo bij andere dieren...

@ Falona: ik geef toe: consequent zijn is wel erg moelijk als je gevoelig bent voor hun lieve koppie

Vinden jullie het trouwens ook zo gezellig als de kat op je krant komt liggen als je net de krant aan het lezen bent op tafel?
En o wee als je een pagina wilt omslaan, dan kun je een haal krijgen