hoe plas opvangen bij me hond.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dienetje

hoe plas opvangen bij me hond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 20:06

Donderdag had ik bij me hond zijn piemeltje schoongeknipt. Hij begon namelijk te stinken en hij likte er zelf heel veel aan. Toen ik het had geknipt dacht ik dat het geholpe was. Nog even wassen en dan klaar dacht ik.

Nouja toen begon het hij wou niet graag naar buiten. Kon gebeuren is natuurlijk ook wel even koud als je net geknipt bent.

Ondertussen zitten we in het stadium dat die gistere nog wel wou lopen maar niet harte. Toen had me moeder gehoord dat het wel eens ontstoken kon zijn, zijn piemeltje. Vandaag heeft die niet zelf gedronken of vrijwillig gewandelt. Morgen ochtend bellen we meteen de dierenarts. Maar we willen voor de zekerheid morgen ochtend dan ook meteen plas afnemen zegmaar. Zodat een blaasontsteking of iets anders ook kan worden uitgesloten.

Maar hoe doe je dat nou. Gewoon een potje onder hem steken zodra die gaat plassen.?

Ik hoop dat iemand een goede tip heeft.

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:08

Tsjah, dat lijkt me wel de enige manier... Succes ermee!

polly2

Re: hoe plas opvangen bij me hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:10

Ja.... ik heb een oude hond die af en toe blaasontsteking heeft. Ik vang dan ook plas op. Ik gebruik daarvoor een oud pannetje van een oude gourmetset. Het pannetje heeft een redelijke diepte. Maar een klein, oud steelpannetje zou ook wel gaan, denk ik.
Ik wacht tot de hond gaat plassen en houd dan het pannetje onder de straal. De eerste keer leverde dat een vreemde blik op van de hond...nu inmiddels niet meer. Doordat er een steel aan het pannetje zit, heb ik geen last van spetters. Daarna gooi ik het in een speciaal urinepotje.
Je hebt geen liters nodig hoor...een bodempje is genoeg om testjes mee te doen.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:11

bij honden word meestal een pollepel gebruikt... ok mss niet zo heel fris maar wel t aller makkelijkste

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:32

Ik denk dat het van dat pannetje wel een slim idee is. als je met een potje in de weer gaat en je mikt mis, piest hij zo over je handen

rosecroft6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:35

Ik moest het doen bij die van me oma en daar heb ik gewoon een soep lepel onder gehouden ging makkelijk.

Iris82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 23:40

Inderdaad, een soeplepel.
Succes ermee!

Steff_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 00:49

Ik had bij mijn hond een plastic bakje gebruikt, ging makkelijk

Ups

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 05:02

Laat je hond ergens plassen waar je een harde gladde ondergrond hebt. Als hij klaar is kun je wat urine met een injectiespuitje zonder naald van de grond opzuigen...

dienetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 19:00

Ups schreef:
Laat je hond ergens plassen waar je een harde gladde ondergrond hebt. Als hij klaar is kun je wat urine met een injectiespuitje zonder naald van de grond opzuigen...

Die vind ik het beste. Had het geprobeerd op te vangen. Maar hij rende telkens vooruit zodra ik met het potje aankwam. Dus zonder urine naar de dierenarts geweest.

Gelukkig had die het niet nodig. Hij heeft een ontstoken voorhuid. De dierenarts zei dat het maar heel weinig voorkomt. Hij heeft antibiotica gehad en dat moet binnen 2 dagen aanslaan.

En hij kreeg een spuitje tegen de jeuk omdat die in een visieuze (moeilijk woord) cirkel was beland. Het jeukt die ontsteking maar likken maakte het alleen maar erger.

Zijn hier meer mensen die een hond hebben die ontstoken voorhuid hadden??

Nimmy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 19:18

komt best veel voor, vooral bij reutjes... dan is castreren de beste oplossing...heeft met t 1 en uitschatte te maken, en zonder ballen hebben ze dr wat minder behoefte aan zullen we maar zeggen...

dienetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 19:58

Nimmy schreef:
komt best veel voor, vooral bij reutjes... dan is castreren de beste oplossing...heeft met t 1 en uitschatte te maken, en zonder ballen hebben ze dr wat minder behoefte aan zullen we maar zeggen...

Hij is al gecastreerd zegmaar al bijna zijn hele leven.

Nimmy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 22:23

hmm.. dat kon ik uit je verhaal niet opmaken.. nee dan is t idd zeldzaam.

je schijnt ook shampoo's/reinigers te hebben, voor als ze dr gevoelig voor zijn, wil ook nog wel s helpe