Speeltjes voor in hamsterkooi?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poenarie

Speeltjes voor in hamsterkooi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 10:30

Hay,

Mijn hamster is mateloos irritant, 's avonds zit je rustig TV te kijken.
Hoor je opeens geknaag aan de tralies, opzich niet erg, kan gebeuren.
Maar nou gaat ie het steeds harder doen, hij wil eruit!
Hij doet het elke keer, maar ik had hem er al een half uur ofzo uitgehaald om te spelen. En toen weer terug gezet, daarna ging hij het dus doen.
Toen heb ik hem na een half uur hard knagen in zo een bal gezet, heeft ie 10 minuutjes losgelopen en daarna in de standaard een half uur.
Wéér teruggezet, 5 minuten stil, zonder knagen, begint ie wéér!

Weet iemand speeltjes ofzo?
Of iets waardoor ie ermee stopt?

Afbeelding
Dit is zijn kooi.

Poenarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 10:35

Iets tegen de verveling, want hij was laatst ontsnapt en heeft denk ik téveel gezien en wil dr daarom veel uit.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 11:30

Als je een traliekooi neemt gaat je hamster nu eenmaal tralieknagen, daar is niets aan te doen. Al leg je zoveel speeltjes neer, hij zal aan de tralies blijven knagen.

Bij speeltjes kun je denken aan takken van bijvoorbeeld fruitbomen/ hazelaar, thee-doosjes, touwen, houten klimtoestellen enz.

Wil je echt van het geknaag af dan zou je een dichte bak of een aquarium moeten kopen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 14:28

Trouwens, zie ik nu goed op deze foto dat je een syrische hamster hebt? Dan moet je eigenlijk ook een groter wieletje aanschaffen...

Poenarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 17:52

Okay; bedankt!

Ja dat klopt, maar hij loopt niet in het radje, hij zit er alleen in om zich te wassen. Ik heb ook een grotere, maar daar gaat ie ook niet in.

Annemarie89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 17:54

Langer los laten lopen?
Mijn hamster heeft mijn halve kamer voor zichzelf de hele nacht

lonnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 22:12

ik hoor mn hamster al niet eens meer na 3 hamsters die allemaal aan de tralies knaagden. verkies een traliekooi boven dichte kooi omdat die vaak groter zijn dus doe t mezelf aan. maar hamsters vinden altijd wel iets om lawaai te maken en zo aandacht te trekken als ze in hun kooi zitten (eentje ging ooit aan zn drinkflesje knagen) maar als ik er echt niet van kan slapen en bv vroeg op moet en lekker door wil slapen laat ik hem gewoon de hele nacht loslopen, zo heb ik er geen last van (kamer is wel hamsterproof, dus geen kabels, dingen waar hij op kan klimmen om vervolgens van een grote hoogte naar beneden te storten!)
meestal vis ik m de volgende dag weer uit mn kamer en zet ik m in de kooi.

verder heb ik een kooi met verdieping (lekker klimmen zonder trapje), zo'n hang huisje, heel grappig, hamstertoilet met chinchillazand (kan ie rollen), diverse speeltjes met gaten waar hij door kan lopen, een radje (wordt nooit gebruikt) en wat huisjes en spulletjes om nestjes te maken. heb wel een lekker ruime kooi trouwens