jonge katjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fique

jonge katjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-05 21:15

ging gisteravond naar stal en zag op de dienstweg een jong katje lopen, dus mijn vriend en ik metteen de auto aan de kant gezet en uitgestapt maar het katje was al spoorloos. toen we op de terug weg gingen een paar uur later zagen we er weer een lopen en nog een aantal in het licht weerkaatsende oogjes dus weer uitgestapt en gezocht, maar ze waren weer verdwenen.
Dus vanmorgen mijn zus ook nog ff gezocht en later met mij samen daar in de buurt maar zagen niks. had echt zo'n idee van die zijn aangereden of verdronken ofzo dus mijn zus ging weer weg en ik weer naar stal.
rij ik net een klein stukje zag ik iets verder dus wel een klein katje zitten dus metteen m'n zus weer gebeld (die gelukkig nog niet zo ver weg was). nou toen kwam het hoor die kleine was doodsbang en kroop onder wat hogere planten dus ik snel mijn hand er bovenop en toen kon ik haar in haar nekvel pakken.. ze begon echt hard te blazen en om zich heen te krabben (had gelukkig al expres handschoenen aan gedaan). dus mijn zus heel moeilijk mijn jas uitgetrokken zodat ik die om het katje heen kon doen zodat ze me niet kon krabben daarna had m'n zus eerst mijn vriend gebeld die er al in een minuut aankwam met de kattenmand. toen ik haar in de mand gedaan had begon ze te janken en kreeg dus antwoord terug van haar broertje of zusje. hebben ook metteen de d-ambulance gebeld en die waren er ook snel. die hebben die andere kleine gevangen met een vangnet. dus ik nieuwschierig als ik ben vragen hoe dat zou komen dat ze daar liepen.. nou ze dachten dat het wel van een poes van de manege zou zijn, maar heb ze metteen maar gezegd dat dat niet mogelijk was. dus toen zeiden ze omdat ze er best goed uitzagen ze waarschijnlijk daar gedumpt waren . alleen moet er als het goed is nog ergens een zwart katje zitten, want die zagen we gister ook. ben iig blij dat deze twee van de straat zijn. ze waren ong. 3 maanden oud. kan hier zo kwaad om worden. m'n vader en m'n zus zijn nu weer ff aan het kijken of ze nog wat kunnen vinden.

sorry voor m'n lange verhaal, maar moest t ff kwijt. kan het niet uitstaan dat er van die mensen rondlopen die hun beesten zo makkelijk ergens kunnen dumpen terwijl er ook dierenasiels zijn.

shettilover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 13:32

weet je hoe zielig waar zijn die katjes van

Belker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 18:30

Verplaatst naar Beestenboel

fique

Re: jonge katjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 18:18

na een tijdje geen katje meer te hebben gezien zagen we 2 weken geleden het zwarte katje weer. hij liep nou bij ons op stal en lag af en toe in een lege box te slapen, maar zo gauw je iets te dichtbij kwam was hij weer weg.
net dat we besloten hadden om eten voor hem te halen zagen we hem niet meer.
nou kreeg ik van het weekend van een vriendin van mij te horen dat haar buurvrouw een zwart wild katje had gevangen en dat blijkt dus de bewuste kat te zijn. hij is dus langs een dijk gelopen en nog een stuk de woonwijk in.
dus de buurvrouw het asiel opgebeld en ze kwamen langs. wat denk je. ze zeiden gewoon keihard van die nemen we niet mee laat hem maar buiten los. dus ze hebben het katje nog. ze hebben er wel werk van gemaakt en van de dierenbescherming zeiden ze dat ze hem mee moesten nemen. nu ga ik morgen waarschijnlijk met mijn vriendin alsnog het katje naar het asiel brengen waar zijn broer en zus dus ook zitten. 1 lichtpuntje is dan een meisje die ik ken daar werkt en die zei dat er iig 1 katje gereserveerd is en ze worden al wat rustiger.

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 17:14

Ah zielig! Maar soms heb ik wel het id alsof mensen veel te snel denken dat katten gedumpt zijn, ik bedoel katten kunnen ook gewoon weg lopen (netzo als de mijn )... deze zouden dan waarschijnlijk wel gedumpt zijn want ze zijn met veel

fique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-05 17:18

ja het waren er drie en ze gaan niet met z'n 3en denken van kom we gaan weglopen. maar vindt het gewoon raar van de dierenambulance dat ze zeggen dat ie op straat gezet moet worden.