Nog een paar daagjes en dan komen ze :D

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Calanddra

Nog een paar daagjes en dan komen ze :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-05 18:24

jaaaa ik krijg weer n hamster, of eerder gezegd hamsters

Kheb op t moment 2 gerbils; Sisqo en Baileys, vind ze erg leuk, maar ze zijn zo ongelooflijk druk en ik mis eigenlijk wel een hamster.

Ik kreeg mijn eerste hamster 6 a 7 jaar geleden. Nou..eigenlijk was hij van mn broer maar die deed er niks mee dus kreeg ik hem Het was een russische dwerghamstermannetje genaamd Pietertje Hij had de kleur pearl. Hij was erg lief, af en toe knabbelde ie wel n beetje aan je vinger maar verder wassie super lief. Hij is 2 jaar geworden.

Hierna wilde ik er eentje voor mezelf. Ik mocht deze ook zelf uitkiezen. Het werd een vrouwtje, en ja weer een russische dwerghamster met de kleur pearl. Haar naam werd Pinky ze was net zo groot als mijn pink destijds. Ik heb echt super veel plezier aan haar gehad, ik kon alles met dr en ze was mn lieffie Zelfs mn vader vond haar leuk en pakte haar zelfs op en dat terwijl hij t niet zo op dieren heeft, hij s er namelijk allergisch voor. Maar tegen hamsters (als ze op mn kamer staan ) kan hij wel tegen. Ze werd 3 jaar oud, ik vond het zo verschrikkelijk toen ze dood was. Nooit gedacht dat je je zo kon hechten aan zo'n klein beestje...

Een paar maanden later miste ik toch wel weer zo'n ukkie, dus kocht ik een nieuwe. En yep, weer een russische dwerghamster met de kleur pearl. Deze keer weer n mannetje. Hij was ook erg lief. Helaas had hij waarschijnlijk iets opgelopen in het hok bij de dierenwinkel (hij zat met iets van 8 mannetjes in 1 hok en sommige hadden ook een aantal wondjes) en heb ik maar 3 maanden plezier aan hem gehad

Hierna had ik het al weleens met mn ouders over gerbils gehad, een vriendin van mij had er namelijk 2. Op een dag kwam ik thuis van school en hadden mn moeder en mn oma een verrassing voor me; 2 gerbils 2 vrouwtjes, een licht bruine en een zwarte. Ze zijn echt heel leuk alleen n beetje heel erg druk en ze maken vaak n grote rotzooi van hun hok

Rond mn verjaardag in mei '04 begon het toch weer te kriebelen en besloot ik er weer een hamster bij te nemen. En je raad het al, wéér n russische dwerghamster met de kleur pearl. En deze keer weer een vrouwtje genaam Anikó. In de winkel was ze echt super lief
Alleen toen we eenmaal thuis waren begon ze behoorlijk veel te bijten. Het werd er niet echt minder op met dat bijten. Op een moment was één van dr voorpootjes erg dik, toevallig was een vriendin van mn moeder bij ons thuis die cavias fokt en zich ook erg met hun gezondheid bezig houdt. Dus wij dachten, misschien kan zij even kijken wat er met haar pootje is... Anikó liet zich niet echt pakken en toen ze eenmaal was opgepakt begon ze als een gek te spartelen waardoor ze op de stoel stuiterde Daarna haar gelijk weer in t hok gezet en 'r voolopig even met rust gelaten. De dagen/weken daarna was ze niet te pruimen...neem t haar niet echt kwalijk, maarja... Na een tijdje kon ik haar weer een beetje aaien en ging het weer een stuk beter met r. Helaas overleedt ze rond 1,5 jarige leeftijd waaraan weet ik niet...dat was niet duidelijk...

Sinds een paar weken geleden wil ik weer zo graag een hamster, gerbils zijn erg leuke, vrolijke en energieke beestjes, maar je kan er niet zo leuk mee knuffelen als met n hamster. Van mn ouders mocht het eerst niet maar heb ze eindelijk overgehaald Ik ben toen even rond gaan zoeken op marktplaats. Uiteindelijk iets leuks gevonden; een syrische hamster. Ik wilde weleens wat anders proberen Ze waren nog niet geboren, maar de eigenares zou vanaf het moment dat je er één reserveerd tot het moment dat je hem of haar komt ophalen regelmatig mailen met hoe het gaat. Ik had een vrouwtje gereserveerd. 21 oktober was het dan zover, ze waren geboren, groot nestje; 10 jongen. Waaronder 2 hele leuke schildpad dametjes
Helaas kreeg ik 1,5 week geleden een mailtje dat het niet zo goed ging met een aantal hamsters van haar (ze had er meerdere). Ze werden ziek en kregen erge last van diarree. Helaas was het mannetje (hij heeft de moeder van het nestje gedekt) overleden hieraan ook kreeg ik een week geleden een mailtje dat de moeder ook al ziek werd, en de kleintjes ook. (ze had de hamsters die ziek waren (dat mannetje en nog n andere) wel in n aparte afgesloten hok gezet en ze behandelt met medicijnen, dit met handschoenen ed om te zorgen dat ze anderen t niet zouden krijgen). 2 kleintjes waren zelfs al dood
Een paar dagen geleden kreeg ik een mailtje dat 't laatste jong, een vrouwtje, de nacht ervoor was overleden Met de moeder ging het gelukkig al wat beter... Echt zo jammer, maar helaas zijn kleine hamsters nogal kwetsbaar en als ze dan zoiets krijgen zullen ze t waarschijnlijk niet overleven *sniksnik*

Ik vond het echt heel jammer .......maar omdat ik toch graag een hamster wil ben ik toch maar weer gaan kijken op marktplaats.
En er eentje gevonden in Nieuwegein. Of eerlijk gezegd twee. Ik heb er altijd al 2 gewild, veel gezelliger. Had het ook nog gevraagd aan die vrouw waarvan die syrische hamster was, maar die zei dat t bij syrische hamsters bijna nooit goed gaat met zn 2en ongeacht het geslacht. Bij russische dwerghamsters gaat hij bij 80% van de gevallen meestal wel goed. En aangezien wij thuis een hok hebben waarbij je in het midden een hek kan schuiven heb ik besloten om er 2 te reserveren. 2 russische dwerghamsters, vrouwtjes, een blauwe en één met de kleur pearl. Heb ook al namen bedacht. Leeloo en Coco. Leeloo voor het pearl vrouwtje en Coco voor het blauwe vrouwtje.
Als t syrische hamstertje t had overleeft had ik haar ook Leeloo genoemd. Vind deze naam zo leuk dat ik hem besloten heb te bewaren Morgen krijg ik een foto En ik mag ze vanaf woensdag ophalen, dan zijn ze 5 weekjes oud

Ben er benieuwd kzal morgen de foto plaatsen als ik hem heb

Kuzz Jenn

Calanddra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 22:33

*schop*

LiefsteIwan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 02:31

Sexy hoor, gefeli!
Ik wil fotooooo's

Stumper_

Re: Nog een paar daagjes en dan komen ze :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 21:21

En.. heb je ze? Klinkt leuk!

Calanddra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 09:15

Dit zijn ze:
Afbeelding
Dus ik krijg het pearl vrouwtje iig zeker en dan 1 van die andere
Heb n afspraak gemaakt, we gaan ze zaterdag om half 5 ophalen, wil eigenlijk wel wat eerder, helaas heeft mn moeder t nogal druk deze week..

Heb trouwens ook het hok al helemaal klaar gezet heb een nieuwe rad gekocht, deze hoor je niet als ze erin rennen echt geweldig! en een leuk hokje dat hangt. ben benieuwd hoe ze het vinden

Calanddra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 22:13

kzie dat de foto t niet doet, hier nog n keertje dan maar :
Afbeelding

Sissa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 02:04

Aaaah wat lief zeg!
Veel plezier met ze!

Fredt

Re: