Gouden tip om vogels 's nachts binnen te krijgen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Gouden tip om vogels 's nachts binnen te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 17:54

Wie heeft voor mij de gouden tip om ervoor te zorgen dat mijn vogels in het nachthok gaan als het donker wordt.

Ze blijven maar gewoon buiten zitten, weer of geen weer. Elke dag moet ik ze naar binnen lokken met trosgierst (ze zijn hartstikke tam, maar als ze in de gaten hebben dat je ze naar binnen wilt zetten werken ze nou níet echt bepaald mee ). Als ik door de week naar school ben neemt mijn moeder deze taak op zich alleen bij haar duurt het dus wel minimaal een half uur voordat ze de twee binnen heeft gekregen.

Is hier geen gouden tip voor? Want dit begint wel een beetje vervelend te worden zo.. Het vriest 's nachts alweer en ik wil ze dan echt binnen hebben, voordat ze aan hun stokje vast vriezen.

Titsia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 00:39

Wij hebben verlichting in onze volières, en eigenlijk gaan de meesten wel binnen zodra het donker wordt. Eenmaal ze binnen zitten, laten wij schuifjes afgaan zodat ze niet terug buitenvliegen.
Nieuwe vogels leren dit eigenlijk heel rap zonder al te veel problemen, het zijn ook geen tamme vogels dus als ze niet binnen gaan en je komt aan hun volière staan vliegen ze zelf binnen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 09:41

Ja maar die van mij zijn wel tam, dus die kun je niet even naar binnen jagen, dan blijven ze rustig zitten en denken 'Wat doet die idioot nou weer '.

Maar hoe bedoel je precies? Heb je in de nachthokken verlichting?

Als ze niet tam zijn is het idd makkelijk. Die van mijn opa vliegen ook al direct naar binnen als je naar de voliere toe loopt.

Titsia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 15:07

Wij hebben inderdaad verlichting in de nachthokken, waar we ook een timer opgezet hebben zodat de lichten niet plots uitgaan maar lichtjes aan dimmen.