als je een hond zoekt kijk dan eerst even hier!! help ze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

naatje

als je een hond zoekt kijk dan eerst even hier!! help ze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 11:09

hallo
ik ben natlie en wou al heel lang een hond. EN nu mag ik er eindelijk een. Ik wou altijd al een hond uit het asiel halen of zo tot ik deze site`s tegen kwam

http://www.aaahelps.com/en/animals_search2.asp?catid=53
( engelse site)

http://hondeninnood.spanjeweb.nl/
( nederlandse site)

DEZE honden hebben een kans nodig en natuurlijk het is een gok maar daar kanje wel levens mee reden!
Mijn ouderswaren ook eerst een beetje huiverig maar nu we mijn hond hebben

ZORRO 1,5 jaar uit spanje. Hij was een straat hond. Ik heb er geen spijt van dat ik deze gok heb gedaan hij is geweldig en super lief dus geef deze beesten een kans!! en kijk ff

IK heb een foto van hem maar weet niet hoe ik deze op de site moet zetten.

Mariiska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 16:14

oh wat zielig! er zit een jongen bij mij op school en die heeft 8 jaar in spanje gewoont. die hebben elke hond die ze op straat tegenkwamen meegenomen. nu hebben ze ere thuis 5. echt zielig. leuk dat je er 1 gekocht hebt:P

hoe duur kost zo'n uit spanje hond ongeveer??
Laatst bijgewerkt door Mariiska op 17-11-05 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Bambino

Re: als je een hond zoekt kijk dan eerst even hier!! help ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 16:19

Wij hebben ook een hond uit turkije van 3 jaar een kruising wite herder husky hij was een straathond geweest en alles wat die mensen er over vertelden was waar!!
Het is echt een super lieve en speelse hond.

Saskia008

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 16:27

aan de ene kant, super!!
maar aan de andere kant.. waarom een hond uit het buitenland halen, terwijl nederland al genoeg honden heeft die een baasje zoeken?

ik heb zelf ook een hele tijd zitten denken om een hond van www.pawsholland.nl te halen. maar toch niet gedaan.

Mariiska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 16:46

hoe duur kosten die honden uit spanje?

Saskia008 in nederland komen zoveel mensen kijken naar een hond en de honden in spanje worden door bijna edereen vergeten. in spanje zien ze de honden gewoon als spelegoed en niet als een levend dier. die honden verdienen toch ook een leuk leven? en niet alleen de straathonden uit nederland.

Bambino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 16:48

wyko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 19:27

Ik ben het eens met Saskia. Er zijn in Nederland ook een heleboel honden die in asiels zitten te wachten op een nieuw baasje. Dus waarom worden er dan zoveel uit het buitenland gehaald?

Saskia008

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 20:41

kippiej schreef:
hoe duur kosten die honden uit spanje?

Saskia008 in nederland komen zoveel mensen kijken naar een hond en de honden in spanje worden door bijna edereen vergeten. in spanje zien ze de honden gewoon als spelegoed en niet als een levend dier. die honden verdienen toch ook een leuk leven? en niet alleen de straathonden uit nederland.

ja maar goed, ondanks dat er veel mensen in asiels komen kijken, zitten er nog steeds honden in asiels.

waarom dan een extra hond in nederland halen, omdat ze daar een baasje zoeken? hier zoeken we ook baasjes voor honden

MissyTara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 20:43

Kijk ook eens op www.pawsholland.nl en op www.dierenasiels.com. Op die laatste kun je precies de hond van je dromen zoeken door een zoelopdracht op te geven. Pwas heeft vaak erg leuke honden zitten

Bonte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 01:37

Saskia008 schreef:
aan de ene kant, super!!
maar aan de andere kant.. waarom een hond uit het buitenland halen, terwijl nederland al genoeg honden heeft die een baasje zoeken?

Dit is ook mijn gedachte en mening. Er zitten in nederland ook genoeg honden die graag een nieuw baasje willen. hebben die daar dan geen recht op???

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 01:48

In nederland zijn ook genoeg honden die een baasje nodig hebben.
De hond die mijn moeder uit het asiel heeft gehaald had daar al een half jaar gezeten. Dat was gewoon een mooie lieve goed luisterende hond zonder problemen.

Als wij honden uit het buitenland gaan halen gaan ze in het zelf nooit wat aan het hondenprobleem doen.

naatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-05 09:53

Er zijn zat mensen in nederland die een hond uit het asiel halen. Deze honden verblijven soms lang in een asiel maar leven ondanks de kennels toch in een goede leef omgeving ( schoon eten, drinken, aandacht, medische zorg) en ze hebben een betere kans om een goed tehuis te vinden dan honden die in het buitenland zitten.
Tuurlijk is deze manier van dierenmishandeling een probleem voor de regeringen van de buitenlandse landen maar dat betekent niet dat die honden daar op moeten wachten want dat betekent dat ze dood zijn.
Ik vind dat als je een hond een liefdevol tehuis kan bieden zowiezo in een asiel moet gaan kijken maar of dat nu in het binneland is of in het buitenland moet iedereen voor zich weten!

maar ik ben blij dat mij mannetje een spaanse straathond is geweest. Hij is gewoon te dankbaar dat we hem hebben "gered". En misschien als hij er niet meer is dat ik dan in de nederlandse asiele ga kijken.

Het gaat er niet om waar je hond vandaan komt maar dat je hem een goed en liefdevol tehuis kan bieden ondanks zijn afkomst

Annechien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 11:41

Naatje, als er in Nederland mensen zat zijn die hun hond uit het asiel halen, waarom zitten ze dan zo vol????

Mariiska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 12:18

nou moet je eens in spanje kijken hoe vol de asiels daar zitten. jullie hebben wel gelijk maar die honden in spanje verdienen toch ook een kans?

Nicolle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 16:43

Ze verdienen allemaal een kans!

Hier... is dit Zorro?
Afbeelding

Mariiska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 18:00

kruisje:S

naatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 17:40

tuurlijk zitten in nederland ook de asielen vol maar hier worden ze in zo een asiel wel goed verzorgd! ze krijgen echoon eten en drinken en krijgen toch ook wel wat aandacht. Maar in spanje zitten ze met 700 honden in 1 asiel en lopen daar doorelkaar en vechten om eten en aandact.
Iedere hond moet een kans krijgen maar die honden in het buitenland krijgen in een asiel niet eens goede verzorging en de honden in nederland krijgen die zorg wel!

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 18:25

Ik ben het met je eens naatje,

De honden in de asielen in nederland hebben het nog lang niet zo slecht als in Spanje, Griekenland etc.

Nikki__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 19:50

@ naatje ;
Afbeelding
Zorro?

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 11:03

Ik vind het idd sneu voor die honden in Spanje.
Maar ik vind wel dat we eerst de honden die in Nederland in het asiel zitten een huis moeten geven. De asielen zitten hier propvol en deze honden (ondanks dat de beter verzorgd wordt) hebben net zoveel recht op een huis dan honden uit andere landen.
In de zomer weten wij bij de dierenambulance onderhand niet meer wat we aanmoeten met alle zwerfhonden. Mensen moeten ze thuis gaan opvangen omdat de asielen het niet meer aankunnen.

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 11:12

Ik heb een aantal jaren geleden een hondje uit spanje gehaald, simpelweg omdat dat het hondje was wat mij aansprak. En tuurlijk heb ik hier in nederland gekeken, maar zag daar niets tussen zitten! Mijn katten komen wel uit het asiel in nl. Het maakt mij eigenlijk geen ruk uit waar iemand zijn dier vandaan haalt, want je geeft een dier dat het slecht had/heeft een goed tehuis en of dat dat nou toevallig een dier is uit het buitenland of uit nederland, maakt dat nou uit!

Als mensen een kindje adopteren uit Colombia zeg je toch ook niet, er zijn er zat in Nederland die t slecht hebben?????

Robyn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 11:20

Wel als in Nederland de weeshuizen uit zouden puilen van weesjes, die op zoek zijn naar een nieuw huis...

Jasmijn76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 11:31

..er zit wel een hoop verschil in opvang en opvang..tuurlijk hebben we hier ook zat beestjes die hulp nodig hebben en ik vind het van de TS alleen maar goed dat ze deze sites laat zien, dan wordt je toch weer met de neus op de feite gedrukt en natuurlijk haal je een beesje hier uit het asiel..SUPERGOED!!!...maar misschien kan je ook eens andere mogelijkheden bekijken...als ik dit zo bekijkt kan je er toch moeilijk om heen dat globaal genomen de diertjes uit spanje meer hulp nodig hebben als hier in nederland(al hoor je soms vehalen..verschrikkelijk gewoon)

Lins_Vetra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 14:44

Wat leuk voor je dat je een nieuwe hond heb joh!! Hebben jullie senna en igor nog?

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 14:54

Dierenasiels hier in Nederland is een paradijs voor de buitenlandertjes. Ik heb mijn hond via www.podencoinnood.nl

Eerst heb ik haar in de opvang gehad en later heb ik haar geadopteerd. Madame heeft een verlamde achterpoot (bekken gebroken door mishandeling), dus ze hebben ze heupkop moeten verwijderen. Verder 18 kogeltjes in der lijf, mist nagels en tenen (nagels wrs eruit getrokken), een stuk tand en zit vól littekens.

Ik was ook nooit zo voor dieren uit het buitenland halen, vind nog steeds dat ze het probleem dáár zelf moeten aanpakken, maar door mijn hond werd ik wel met mijn neus op de feiten gedrukt en zulke mishandelingen kom je hier niet zo structureel tegen.