Omdat ik dit al eerder meegemaakt had en toendertijd veel te snel naar de DA rende, wilde ik dit keer even aankijken wat het zou doen voor ik een DA ging raadplegen en er weer eens weinig tot niks aan de hand bleek te zijn.
Echt groeide de bult afgelopen week in korte tijd tot 3 keer de grootte die het had! Echt huge, over de hele zijkant. Daarbij had ze ook nog een klein abcesje naast haar oog wat niet over wilde gaan. Kortom: DA-Alarm!
Dus gisteravond naar de DA geweest.
De tumor zat met een strengel van nek tot lies van de achterpoot, met in het midden de dikke bult. Gelukkig zat het wel los, dus het kan verwijderd worden.
En dat gaan we dus ook doen, ik vind het wel een beetje eng gezien ik huiverig blijf voor narcoses bij kleine (knaag)dieren en konijnen, maar goed, ze kan hier ook niet mee blijven zitten.
Morgen wordt ze geopereerd. Ik breng haar morgenochtend, morgenmiddag mag ze als alles goed is gegaan weer mee naar huis, en als het helemaal meezit hoeft ze niet eens binnen te zitten. ( ze zit al van jongs af aan buiten in een grote ren dus die weet niet eens wat het is om in een kleine kooi binnen te zitten )
Dat ligt er even aan hoe de naad gehecht kan worden, als die netjes in 1 keer recht gehecht kan worden dan kan ze hoogstwaarschijnlijk naar buiten, is het echter een onhandige bubbelnaad, dan moet ze misschien even binnen blijven.
Gelukkig drukte mijn DA me op het hart dat ze niet nuchter moest zijn, dus dat zit goed

Natuurlijk doe ik dat, de reiskoffer met hooi, groenvoer en hardvoer staat al klaar.
Ik hoop dat alles goed verloopt en ze er weer netjes bovenop komt, zodat ze gauw weer met haar maatjes kan buiten spelen ( als die haar nog accepteren met haar vieze DAluchtjes na de tijd

We nemen meteen Pip mee, die kon er nog wel bij om gecatreerd te worden, dus drukke ( en dure!

Ik zal zien of ik morgenochtend nog even een foto kan maken van de tumor, en dan na de operatie weer, dan kunnen jullie het voor-en na-verschil zien