een sluierstaart kan wel 15 jaar worden,en heel groot,dus je zal op een gegeven moment een grote bak aan moeten schaffen,je hebt een zuurstofpompje nodig anders hangen ze na 1 dag al bovenin lucht te happen,dus beter er wel 1 in te doen...
verder mogen ze inderdaad alleen maar zinkend voer,je hebt compleetvoer in die potjes maar ik vind zelf dat het water daar erg snel troebel van wordt.
ik geef ze alleen maar diepvriesblokjes versvoer.het lekkerste vinden ze de rode uggen larven,maar ze eten ook krill en de gemengde blokjes.
verder eten ze groene plantjes liefst waterpest,deze eten ze echt kaal,schijnt ook dat ze sla eten,maar dat heb ik nooit geprobeerd..
ik heb al zoveel soorten gehad,van redcapjes ,panda's, telescopen(zwarte met van die bolle ogen) enz...
verder zijn het makkelijke vissen,als je maar zorgt dat ze zinkend voer hebben en voldoende zuurstof..als ze op hun kop gaan drijven hebben ze teveel lucht gehapt en dat poepen ze meestal wel uit,soms klapt hun luchtblaas en is er niets meer aan te doen..
als de visjes een poepsliert hebben met daarin een soort doorzichtig stuk,dan hebben ze wormen,dan moet je een wormen kuur halen..
dit is mijn aqua met visjes op het moment....