Sluierstaart

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mischa

Sluierstaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 15:30

Hallo,

Ik vroeg mij af of jullie ervaring hebben met sluierstaart goudvissen. Ik vind het leuk om koudwatervissen te houden, en ik heb er eentje, een gewone goudvis (die wit is ) maar ik wil er graag sluierstaarten bij nemen (3 ofzo) niet samen met me goudvis in 1 bak natuurlijk
Maar ik zou het leuk vinden als jullie wat informatie over dit soort zoude kunnen geven omdat ik het op Internet nogal matig vind.
Mijn interesse liggen bij de Red Cap Oranda, White Cap Oranda en Dragon Oranda

Afbeelding
Een Red Cap guppie ^_^

MissJapke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:38

ik heb 3 red cap guppie's gehad, maar die waren al snel dood..
volgens mij verdienen ze meer zorgen dan een gewone goudvis!

Mischa

Re: Sluierstaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 16:16

Hoe bedoel je dat precies, verdienen? Je bedoeld zeker dat ze meer zorg nodig hebben?
Nah, ik denk een juiste bak, juiste voer en regelmatig schoonmaken dat je dan al een heel eind komt

wwillemijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:18

die redcaps zijn leuk! heb ze ook gehad en leven best lang! de leeftijd van een goudvis halen ze helaas niet

wwillemijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:19

en ze kunnen best met goudvissen in een kom hoor! Ik had die sluierstaarten in allerlei kleuren en ze zaten samen goudwindes, guppen en goudvissen!

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:22

ik heb al jaaaaren sluierstaart goudvissen....het is een enorm verslavende hobby,dus als je wat wil weten kan je het altijd vragen...

de redcapjes vind ik persoonlijk wat minder,maar ieder zijn smaak...

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 16:37

Dank voor jullie reacties!

En het is niet zo dat ik denk dat goudvissen niet samen met sluiers kunnen...maar mijn goudvis zit al 3 jaar alleen, en om die dan ineens in een bak te gaan doen bij een stel van die sluierstaarten...denk niet dat ik 'm daar een plezier mee zal doen

Enne, Kimmie ik heb wel wat vraagjes
Hoe oud kunnen sluiers gemiddeld worden?
Kunnen ze in een volglasbak zonder zuurstofpomp? (met voldoende planten uiteraard)
Ik weet dat sluierstaarten zinkend voedsel nodig hebben, maar hebben ze ook afwisseling in voedsel nodig?
En wat voor soorten sluierstaarten heb jij gehad?

Dit waren de vragen die ik tot zover heb

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:54

een sluierstaart kan wel 15 jaar worden,en heel groot,dus je zal op een gegeven moment een grote bak aan moeten schaffen,je hebt een zuurstofpompje nodig anders hangen ze na 1 dag al bovenin lucht te happen,dus beter er wel 1 in te doen...

verder mogen ze inderdaad alleen maar zinkend voer,je hebt compleetvoer in die potjes maar ik vind zelf dat het water daar erg snel troebel van wordt.

ik geef ze alleen maar diepvriesblokjes versvoer.het lekkerste vinden ze de rode uggen larven,maar ze eten ook krill en de gemengde blokjes.

verder eten ze groene plantjes liefst waterpest,deze eten ze echt kaal,schijnt ook dat ze sla eten,maar dat heb ik nooit geprobeerd..

ik heb al zoveel soorten gehad,van redcapjes ,panda's, telescopen(zwarte met van die bolle ogen) enz...

verder zijn het makkelijke vissen,als je maar zorgt dat ze zinkend voer hebben en voldoende zuurstof..als ze op hun kop gaan drijven hebben ze teveel lucht gehapt en dat poepen ze meestal wel uit,soms klapt hun luchtblaas en is er niets meer aan te doen..

als de visjes een poepsliert hebben met daarin een soort doorzichtig stuk,dan hebben ze wormen,dan moet je een wormen kuur halen..

dit is mijn aqua met visjes op het moment....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 17:20

15 jaar?? whoo dat wist ik niet zeg!
Damn, goed dat je dit allemaal weet joh, een heleboel wist ik nog niet, zoals dat ze een zuurstofpomp nodig hebben en dat ze zoveel lusten!
En van die wormen dat je dat zo kunt zien.

Leuke foto's trouwens.
Telescoopsluiers vind ik trouwens ook erg leuk ja maar wel een beetje creepy
Jij heb zeker warmwatervissen of niet?

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 17:24

nee hoor,ze zitten bij mij op kamer temperatuur,van te warm water worden ze overigens sloom....dus dan gaan ze stil hangen,makkelijkste is gewoon op kamer temperatuur te houden..

ze eten hier wel 8 blokjes op een dag,deze kan je gewoon bevroren in het water gooien,die vallen dan langzaam uit elkaar,dat bevorderd weer dat de vissen een beetje blijven jagen(ja ja,een vis moet je ook gelukkig houden).

van dat diepvriesvoer groeien ze overigens ook nog eens sneller,die grote die je daar ziet zwemmen is zo'n 25 cm groot!!

halibut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 17:41

Ik had zo'n zwarte, die kon je aaien Die spurtte meteen op je vinger af en dan kon je zn rug aaien. Die van mij hadden een pompje en zinkend voer, ze hebben denk ik 5 jaar gehaald.

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 17:44

ik heb zo'n zwatre gehad,die kwam echt in je hand liggen,als je je hand in het water deed zwom ie erin,en bleef ie daar liggen,was echt zo lief....

op een dag lag hi dood op de bodem,was echt even slikken,deze heb ik ook iets van 5 of 6 jaar gehad,en was echt mooi groot....

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 18:17

Haha leuk zeg dat ze tam waren

Maar 25 cm. wat groot?! jeetje zeg dat is niet niks, dacht dat ze maar 10-15 cm. werden (algemene sluiers)

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 18:28

omdat ze dan meestal doodgaan denk ik,waar ik voorheen woonde zat een vissenwinkel en als je daar binnenkwam zat er in dat gangetje een megabak met 4 sluierstaarten...deze waren 3x zo groot als die van mij!!!echt heel groot...maar zoo mooi,ik hoop altijd dat er 1 van mij zo groot gaat worden..

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 18:36

Aaah vandaar. Hoe oud zijn die van jou?

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 18:39

deze die er nu zwemmen heb ik de langste 3 jaar,en de rest 2 en 1 jaar.....

maar dan zijn ze al een paar maanden oud...(als je ze koopt)

sluierstaartjes worden gefokt in china,de lelijkste komen dus onze kant op,die wij weer mooi vinden,maar daar worden ze groot gebracht in enorme bassins,dus ze groeien daar heel hard,soms is zo'n grote vis in de winkel pas 1 jaartje oud,terwijl als je een klein visje koopt,als blij mag zijn dat ie langzaam groter wordt...

overigens is een klein visje goedkoop en een grotere panda bv 35 euro,dit zijn normale prijzen!

dus je sluierstaart wordt naarmate hij groter wordt ook meer waard!!

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 11:50

heej wat leuk, dit topic had ik nog niet gezien... Ik heb ook sluierstaarten, een pandamoortje, een gewone blackmoor (dus telescoopje op zijn nederlands) en een calico ryukin (dus met veel kleurtjes en een bultige rug). Als je erin geinteresserd bent is dit forum een echte aanrader : www.kokosgoldfish.com . wil je kwijlen over mooie vissen dan moet je de showroom van deze site eens bezoeken (en zien wat voor prijzen amerikanen voor een goeie vis neerleggen ) www.goldfishconnection.com Have fun!

mooooi visje dit :

Afbeelding

en echt nog veeel meer mooie vissen op die laatste site...

LiefsteIwan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 22:01

Oeh, ik heb ook 2 sluierstaartjes gehad, ze zijn zoooo lief