Oeps!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wwillemijn

Oeps!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 15:05

Mijn kleine katje heeft sinds een paar weken een steeds dikkere buik!
Ik heb er nooit bij stilgestaan dat de buren een kater hebben!
Dus nu, tegen de wil van mijn vriendin in zullen er wel jonkies komen
Ik verheug me er nu al op! Haha!Ik weet nog niet eens zeker of ze echt zwanger is Maar goed, hierna volgt wel een sterrilisatie want de asiels zijn al vol genoeg!

gianlucka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:08

kleine katje? Hoe oud is je katje dan?
Beetje jammer dat die buren hun kater laten rondlopen zonder hem te sterriliseren

wwillemijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 15:13

Nee hoor. tis ook mijn fout Eigenlijk expres foutje
Maar ze is 10 maanden oud nu. Het was niet bepaald de bedoeling natuurlijk maar ik dacht dat er hier in de buurt geen katers rondliepen. En om m'n meisjes nu binnen te houden... neej..

gianlucka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:16

Ik vind ook niet dat jij je kat binnen moet houden, maar ik vind het raar dat mensen hun kater buiten laten lopen als ie niet gesterriliseerd is..... maar dat is mijn mening. Ik kan me voorstellen dat andere eigenaren van katten er minder blij mee zijn als die kater hun kat gedekt heeft.....

Nouska

Re: Oeps!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:20

Vanaf 6 maanden had poes ook gesteriliseerd kunnen worden hoor! Ach ja, zelf deden we het ook altijd pas nadat ze een nestje hadden gekregen. Tsja, je moet er rekening mee houden dat niet alle dieren die buiten lopen gecastreerd hoeven te zijn. Lijkt mij wel logisch... Een krolse poes kunnen ze trouwens kilometers ver ruiken! Dus toekomstige paps hoeft niet eens van de buren te zijn. Foutje, kan gebeuren

-x- Nouska
Laatst bijgewerkt door Nouska op 16-11-05 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

wwillemijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 15:21

dat klopt. maar tocvh vind het dan wel de mee schuld van de baas van de zwangerere poes. Als je geen kiettens wil moet je d'r gewoon laten helpen maar ik wil wel graag kittens

gianlucka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:22

Je zal maar net een afspraak maken voor over 2 weken en je kat wordt in de tussentijd gedekt..... Ik zou denk ik zwaar pissed zijn als het mij zou gebeuren

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:23

Ik vind kittens ook altijd heel erg leuk... Daarom is het maar goed dat al onze katten inmiddels gecastreerd zijn

wwillemijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 15:23

ja haha

Nouska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:24

gianlucka schreef:
Je zal maar net een afspraak maken voor over 2 weken en je kat wordt in de tussentijd gedekt..... Ik zou denk ik zwaar pissed zijn als het mij zou gebeuren

In NL wordt de baarmoeder er toch ook vaak tegelijk uitgehaald? Zat dierenartsen die als ze twee weken drachtig is toch niet schromen om de boel eruit te halen. Plus... Met twee weken kan je het niet zien.. Hoe weet je dan eigenlijk dat ze dan gedekt is??

Nouska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:24

gianlucka schreef:

In NL wordt de baarmoeder er toch ook vaak tegelijk uitgehaald? Zat dierenartsen die als ze twee weken drachtig is toch niet schromen om de boel eruit te halen. Plus... Met twee weken kan je het niet zien.. Hoe weet je dan eigenlijk dat ze dan gedekt is??

Nouska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:25

Hoe haal ik een dubbele post weg??

gianlucka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:26

Dat weet je niet..... maar als je dan bij de dierenarts komt en het blijkt zo te zijn....... Ik zou het toch wel erg vinden om dan "abortus" te laten doen...... Ik weet niet of de baarmoeder ook gelijk uit wordt gehaald

Nouska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:29

En wat als jouw DA het je niet laat weten?? De meeste mensen mogen er immers niet bij zijn tijdens de operatie.

gianlucka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:30

Als ie het niet laten weten dan is er voor mij weinig tegen te doen natuurlijk...... maar dat zou het niet minder erg maken

Nouska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:38

Hmm.. Mij lijkt het ook moeilijk, maar stel, ik wil niet dat ze kittens krijgt, stel ze ligt dus al op de operatietafel en de DA wandelt naar buiten en vertelt me dat ze ong. iets langer dan een week drachtig is.. De kittens (maar zo kan je "het" dan nog niet noemen) zijn dus al onder de invloed geweest van de narcose, poes in de stress etc. Ik zou er waarschijnlijk toch alles uit laten halen.

Mexx93

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 19:15

gianlucka schreef:
kleine katje? Hoe oud is je katje dan?
Beetje jammer dat die buren hun kater laten rondlopen zonder hem te sterriliseren

castreren heet dat bij katers

MissJapke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 08:53

nouja.. je kunt er nu niets aan veranderen, dus wees maar blij dat je kittens krijgt !

wwillemijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 10:24

precies
Alleen m'n vriendin zei dat wanneer het echt zo is, ze die beestjes gaat verzuipen :S Ik heb meteen gezegd dat wanneer ze dat doet, ze mij kwijt is.
Maar ach, ik ben er niet bang om dat ze dat doet! Als ze die beestjes eenmaal gezien heeft!

gianlucka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 10:28

Elena schreef:
castreren heet dat bij katers

Die bedoelde ik ja! haha

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 13:34

Ah bah, waarom zegt ze zulke lelijke dingen!? Ik ken mensen die echt in staat zijn om kittens te verzuipen... Zulke "grapjes" zou ze niet mogen maken als ik in de buurt was!

Muizje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 13:40

Nu ze waarschijnlijk toch zwanger is, zal ik er het beste van maken!
Is leuke ervaring

Wendy_Komen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 14:01

Ik heb nu zelf een nestje, maar totaal geplant. Moeder poes is oud genoeg, kater uitgezocht, en echt bewust ervoor gekozen.

Ik heb ook nog een poes lopen van bijna een jaar. Hier wacht ik nog een half jaar mee voordat ik deze laat dekken. 10 maanden is ook eigelijk veels te jong om een poes te laten dekken. Maarja, ik ben er ook op tegen om je katten buiten te laten lopen, dus het zal wel aan mij liggen.

Veel succes, en zorg ervoor dat je de moederpoes wel goed genoeg verzorgt!

zonnebloem18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 15:33

Ik ben zwaar tegen het buiten laten lopen van niet gecastreerde/gesteriliseerde katten het is je eigen verantwoordelijkheid en ook als eigenaar van een kate moet je die verantwoordelijk nemen.
Onze kater heeft altijd binnen gezeten tot een aantal weken na zijn castratie want het is net zo goed mijn schuld als er een poes in de buurt zwanger wordt van hem ik had hem niet naar buiten moeten laten.
Nou is de eigenaar van de poes natuurlijk ook schuldig.

Dorus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 15:42

Mijn ex is ongeveer hetzelfde overkomen, maar was het echt helemaal zijn eigen schuld. Hij was in de veronderstelling dat zijn zwarte kat een poes was (zo had hij hem uit het asiel gehaald) en heeft een half jaar later er bewust een poes erbij genomen (twee poezen kunnen immers geen kittens maken). Toen de nieuwe poes ongeveer 9 maanden oud was werd ze voor het eerst krols en toen bleek de zwarte kat een kater te zijn. Meteen uit elkaar en hem laten castreren natuurlijk, maar hij was al te laat.
Het was gelukkig maar een nestje van drie en wij waren ze snel genoeg kwijt, maar als het er meer waren geweest hadden we daar misschien meer moeite mee gehad.

Overigens kan ik me van toen herinneren dat je bij een poes het beste kan wachten tot ze een keer krols is geweest voordat je haar laat castreren/steriliseren (naam heeft te maken met methode, niet met geslacht van kat).