Konijnenfokkers hier op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Collinnnnn

Konijnenfokkers hier op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 20:49

Ik vroeg me af of er nog meer konijnen fokkers op bokt zitten?
Ik fok zelf de nederlandse hangoor dwerg (NHD) in verschillende kleurslagen.

www.dwerghangoor.tk

VeraW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 20:55

Bij mijn uitlaathonden fok de eigenaar hele grote konijnen. Weet alleen het ras niet. Het is idd geval geen flaamse reus.

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 21:25

ik heb in het verleden de ned. hangoor dwerg gefokt maar ben ermee gestopt

ellepel

Re: Konijnenfokkers hier op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 21:37

ik heb blauwe weners gefokt en zat toen in Leeuwarden bij de kleindier vereniging..

maar helaas kregen die van mij allemaal een virus wat toen erg rond ging( ben de naam kwijt vhs?) en had ik nog maar 1 over, toen ben ik er ook mee gestopt.

Collinnnnn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 21:51

Viraal Haemorrhagisch Disease,heel erg vervelend als dat over je hokken gaat!
Ik kan best begrijpen dat je bent gestopt na zon tegenslag,ik moet er niet aan denken dat dit mij overkomt!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 08:56

bij ons in de vereniging zijn er toen heel wat dieren gestorven, sommige fokkers verloren toen wel meer dan 20 dieren!

ik had er niet veel hoor, maar 5 ,maar om nieuwe te kopen was best duur ( goeie jongen zaten toch wel op een 20 euro per stuk )
en ik zat later ook met vervoer , relatie uit en ik had geen auto, dus toch maar gestopt.

nu heb ik nog een "gewoon" kruisinkje uit de dierenwinkel, maar wil volgend jaar eigenlijk wel een vlaamse reus hebben.
wel via een erkend fokker, en misschien die nog es een keertje mee naar een wedstrijdje..

vind grote konijnen toch t leukste!

Collinnnnn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 13:08

Ik ben helemaal gek op Hangoor dwergjes,ik fok met verschillende kleuren,maar wil me toch in de toekomst vooral gaan richten op chinchilla(bont) en sallander.
Hier een foto van mijn chinchilla rammetje 'Bandit'

Afbeelding

En van mijn Sallander ram 'Zippo'

Afbeelding

Serendipity1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:26

Hmm, echt fokken niet. Heb hier wel een supermooi vrouwtje zitten, en ben nu nog op zoek naar een geschikt mannetje. Ik had een hele leuke ervoor, maar hier heeft hetzelfde virus geheerst als bij ellepel, en zijn de ouderen allemaal dood gegaan.

Ik wacht gewoon even af en houd m'n ogen open

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 18:50

Wat een mooi aparte kleur is Sallander!
We hebben vroeger 2 nestjes gehad met dwergkonijnen maar dat waren eigenlijk ongelukjes met dank aan de dierenwinkel. Je verwachtte dat het 2 voedsters waren en later bleken het 1 ram en 1 voedster te zijn. Ook een keer hadden we een voedster al drachtig en al gekocht, wisten we ook niet..

Ik ga meteen even op je site kijken. Een keer mag hier ook een Hangoor dwergje komen. Vind dat z'n leuk ras.

Op dit moment heb ik 1 witte met roode ogen dwergkonijn ram, en 1 voedster, een beetje zilveren kleur waarbij haar poten, neus, oren en staart donkerder zijn.

Silke en Jelke nog kleine ukkies
AfbeeldingAfbeelding
Al iets groter
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

SANEX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 01:16

De chinkleur is momenteel in of niet? Ik hoor diverse fokkers dat ze op de chinchillakleur fokken... straks is er een zwaar overschot aan chins, word het keuren op de vacht weer strenger.. = leuke reactie

Flins

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 14:46

Ik wil later ook konijntjes fokken. Maar nu hou ik het maar op één konijntje

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 17:23

Ik fok rexen. MOmenteel zwarte witte dalmatiers. Maar ik wil proberen blauwe rexen te fokken en 3 kleurige dalmatiers. Mijn konijnen zitten overigens niet allemaal apart in een hokje maar samen in grote rennen. Alleen als ze jongen krijgen doe ik ze apart. VAn de zomer wil ik uiteindelijk toch een mooi konijnenheuveltje maken, dat zal ze nog veel meer bevallen.

Cemlys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:18

ik heb momenteel 3 vrouwtje waar ik graag wat jongen uit zou fokken (hoewel het niet echt raskonijnen zijn, eentje wel maar die heeft een gebitsafwijking, dus ik weet niet of ik hiermee zal fokken)
Ik ben nu op zoek naar een geschikt mannetje.

__manon__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 11:24

nou wij zijn geen konijnenfokkers maar hebben zo ieder jaar 1 nestje. eerst 4 verassings maar we fokken gewoon.

ik zou niet mer die met een gebitsafwijking doen, mijn voregere konijn plukkie kreeg een nestje, daarvan heeft 1 van de vier ( een mannetje, enigste) ook die gebitsafwijking (te lange tanden, groeien te snel en waren niet fan van knagen) en die heeft per ongeluk 4 babynestjes gehad. uit 1 nestje had er 1 (ook mannetje ) ook die gebitsafwijking. nu zijn allebei die mannetjes gecastreerd.

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 11:27

Ik fok wel met mijn nederlandse hangoordwergjes...
Heb ook 2 goed gekeurde konijntjes en vroeger ging ik zelf met de jongen naar keuringen maar daar ben ik mee gestopt.
Wij vinden het leuk om ze op zien te groeien en daarna gaan ze evt. weg naar mensen die ze graag willen hebben, maar kunnen we geen goed thuis vinden voor ze blijven ze hier...
Dat is ons alleen nog nooit gebeurt

ilovelucky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 11:29

Wij (altans me opa) fokken ze voor de lol maar wij verkopen ze altijd aan dierenzaken.

Wij fokken vele rassen behalve vlaamse reus *die zijn te groot*

Toess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 15:08

Ik heb "vroeger" Black and Tans gefokt, maar omdat ik het teveel werk vond heb ik ze aan mijn vader gegeven, had al goeie konijnen en nu zijn ze allemaal erg goed. Nouja mijn vader is dus black and tan fokker...

eljubo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 18:04

Nee ik fok niet!! Maar ik forum wel veel op cavia en konijnforums en bezoek veel shows. Maargoed ik mag van mijn ouders niet meer caafjes en konijnen bij helaas. Anders wist ik het wel..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 18:11

Ik ben vandaag op een tentoonstelling geweest, foto's staan hier ook op BB.

Leuk konijntje trouwens, die laatste!

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 18:46

Anna-Jelly schreef:
Ik heb "vroeger" Black and Tans gefokt, maar omdat ik het teveel werk vond heb ik ze aan mijn vader gegeven, had al goeie konijnen en nu zijn ze allemaal erg goed. Nouja mijn vader is dus black and tan fokker...

Ik heb een bruine tan voedster, een met een zg van de tentoonstellingen, net geen F-en. Maar die moet binnenkort wel een keer naar de ram.