hoe krijg ik ze een beetje tam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dienetje

hoe krijg ik ze een beetje tam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 18:39

Wij hebben nu 3 konijnen.
1 vrouwtje een ras echte maar afgekeurde lotharinger. Van de buren gekregen toen Dorus doodging.
1 ex mannetje deze had het vrouwtje zwanger gemaakt en hebben we dus gecastreerd. Deze hebben we van mijn vriendin gekregen omdat spunky doodging.

Samen kregen ze een nestje kregen we 3 kleintje witje bruintje en blacky. Bruintje en Blacky waren mannetjes en hebben we naar mij oma gedaan. Witje was een vrouwtje en konden we zelf houden.

Witje is hartstikke tam net als bruintje en blacky. De andere 2 zijn heel wild laten zich nouwelijks oppakken. Ze zitten buiten in een ren met binnenhok. Dus heel makkelijk is het niet om ze opte pakken. Nu pak ik ze op als ik ze eten geef. Maar het probleem is dat het dan donker is.

Maakt dit veel uit vroeg ik me af. En hoe kan ik het anders doen. Ze komen niet op gedroogd brood of knaagstaafjes af.

Tips zijn welkom.

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 18:55

Gewoon ze veel oppakken en als ze dan bijv in de kamer laten wandelen en laten zien dat dat leuk moet zijn: dus ze volproppen met eten

dienetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 21:29

PinkyPower schreef:
Gewoon ze veel oppakken en als ze dan bijv in de kamer laten wandelen en laten zien dat dat leuk moet zijn: dus ze volproppen met eten

Maar dat eten dat eten ze niet dat is juist het probleem. En helemaal loslaten lopen in de woonkamer kan ook niet zitten en helevele hoeken en gaten waar ze in kunnen kruipen.

En er lopen 2 honden los rond.

ellepel

Re: hoe krijg ik ze een beetje tam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 21:40

30 keer per dag oppakken. alleen zo worden ze tam..je moet ze echt heeel veel op gaan pakken, dus ander hok of anders neerzetten zodat je ze wel kunt op pakken.

iets minder gaan voeren werkt ook wel, hebben ze wat honger en komen misschien wel naar je toe als je ze en wortel voor houd, plukje gras of wat dan ook...