Wie heeft er nog meer een zoetwater aquarium???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ramira

Wie heeft er nog meer een zoetwater aquarium???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 16:40

Ik heb een aquarium met nu 14 vissen en 1 kikker.

hier een aantal foto´s

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben nog niet zo heel llang geleden begonnen en ben dus nog een "beginner" maar elke dag leer ik weer een beetje bij.

Ik vind het leuk om met andere over de vissen te praten want ze zijn nog best interresant voor mijn kikker:)

Ik heb nu: 2 maanvissen, 2 black molly´s, 3 algeneters, 2 zwart grijze waar ik de naam niet van weet en sinds vandaag nog maar een oranje gele wat volgens mij een zalm is., ook heb ik 1 zebravisje daar kwam ik pas achter toen ik thuiskwam want die had ik niet uitgezocht, 1 kikker, en nog 1 klein visje waar ik even de naam van vergeten ben de rest van zijn school is opgegeten. en nog 2 plaatjes.

maar ja als je het leuk vind om te praten over je aquarium barst los:)

Mars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 17:46

leuk zeg!
Ik heb 2 aquariums, 1 met mijn landkrab en een garnalenbak.
Vroeger had ik ook gewoon vissenaquarium, maar als je eenmaal aan de ongewervelde dieren begint...

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 20:46

ik heb een aquarium met sluierstaart goudvissen en een apparte bak met een kikker,maar die heeft niet echt water in zijn bak,alleen een badje..

Collinnnnn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 20:52

Zo te zien zijn de oranje gele platy's.
Ik heb zelf een 100 L bak met black molly's kardinaal tetra's,modderkruipers,corydorassen (bodemvissen) platy's en guppen

Lolleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 20:56

lo!!
ik heb er ook een, een kleintje met 5 neons, een koppeltje weetikwattes..en een algeneter.
maar maanvissen...wat heb je voor aqua??
die hebben een groot aquarium nodig!!

VeraW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 20:59

ik heb een aquarium met 2 gupjes, 1 meerval, 3 rood wang nog iets en 2 minnie vissen waar ik nog niet van weet het het zijn. Heb nu ong al 10 jaar een aquarium. En die oranje vis die jij het is een plaatje daar had ik er eerst heel veel. Maar die zijn nu allemaal dood dank zij mijn zusje. Ze had namelijk verkeerd voer gegeven toen ik er niet was.

ikkiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 23:07

Wij hebben 2 zoetwateraquariums. Eentje van m'n moeder van 1 meter lang, en die van mn broertje is 60cm geloof ik. Wij hebben ook een zoetwaterkikker gehad, en hij at al onze ancistrusbaby's op! (was het die naam )

MissJapke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 08:48

wat speciale vissen zeg!
hehe, een kikker, ik zou daar hele dagen mee zitten prutsen/spelen!

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 10:17

een kikker heeft een beschermlaagje over zijn huid,die stuk gaat als je hem aanraakt...
bovendien wil je mijn kikker niet vasthouden,hij kan heel hard bijten..

o0oJamieo0o

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 10:33

ik heb 1 aquariumpje met 6neons en een hele boel guppen :S ik begon met 1 mannetje en 4 vrouwtjes en daar zijn er ongeveer 30 bijgekomen :S whaha

NoaC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 12:11

Ook jaren gehad met van alles erin; helaas na mijn verhuizing nooit meer aan begonnen.
Hij staat nog in de schuur en het is dat ik nu na 4 jaar de kit niet meer vertrouw anders had ik hem weer neergezet.

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 12:17

Wij hadden er een..... Tot twee jaar geleden met pinksteren. We kwamen 's-middag thuis, het hele aquarium leeg. Er zat nog zo'n 5 cm water in, waar de vissen in lagen te spartelen. Een noodoplossing voor de vissen gezocht en het aquarium de deur uit! Het aquarium was niet kapot, maar er was een slang van de pomp af geschoten. Dus als je en buitenpomp hebt.... wees gewaarschuwd!!

Koste ons wel een nieuwe vloer, de laminaat was volledig aan puin!!

Wel erg mooi, maar wij dus nooit meer.....

shirley23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 14:59

Wij hebben twee grote bakken staan een 1 kleintje. In de grootste 80 L. heeft mijn vriend malawi's zitten. En in mijn bak 60 L heb ik guppen zitten albino corridora's en 3 alge eters, in me kleine bak heb ik een Kemp vis zitten (Bertha man) deze is eigenlijk voor de kweek. maar moet weer vrouwen er bij hebben. Maar zijn zo belagelijk duur.

ramira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 18:09

vissen zijn de laatste tijd echt duur, maar ik heb een goeie vriendin die ook een aquarium heeft en als zij dan weer iets heeft krijg ik het en andersom. Ik heb een aqarium van 100x60 ofzo weet eigenlijk niet eens:)
Maar de oranje gele zijn iets van ... zalmpjes.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 18:59

wij hebben beneden een zoetwater aquarium.. zal even een foto zoeken!

[edit] kan hem niet vinden [/edit]

Muizje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 19:47

wij hebben hier thuis veel aquaria
1 voor mijn 2 waterschildpadden
1 voor mijn vissen
5 voor axolotls
en m'n vader heeft nog een aquarium met vissen

Ik ivnd waterbeesten altijd erg leuk!

Hanney

Re: Wie heeft er nog meer een zoetwater aquarium???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:01

Jip, Ik heb ook een aquarium met 13 visjes

Mijn nieuwste vis is een algen eter zo geweldig visje vind kdat en heb ook nog een foto van 1 van mijn visjes ik weet niet of k hem mag plaatsen maar dan verwijder ik heb weer

Afbeelding

Idd niet zo duidelijk

Doeii

o0oJamieo0o

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 15:57

Citaat:
wij hebben hier thuis veel aquaria
1 voor mijn 2 waterschildpadden

zo leuk heb je een foto?

Noeps

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 16:08

Wij hadden een aquarium met 18 vissen, 6 neon tetra's, een paar zebravissen, een clownbotia, een algeneter en 2 van die witte dinkies (mijn Romeo en Juliatje). Nu zijn alleen nog de algeneter en 1 zebravisje in leven

sliertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 19:16

ik had een gewelige bak van een meter breed en 50 cm hoog, toppie was die! alleen toen ging de verkering uit en heeft de hufter de bak meegenomen...
Nu doe ik het met een 60 cm bak met een stel platty's en wat streepjesvisjes, danio's volgens mij. Ik hoop binnenkort weer een grotere bak aan te schaffen, maar ze zijn zooooo duur.

Je bak ziet er erg mooi uit! mooie beplanting ook!
Ik ga binnenkort verhuizen dus dat zullen de visjes niet zo leuk vinden denk ik...
succes ermee!

wyko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 19:23

Ik heb ook een aquarium. Ik ben begonnen met een klein bakje met goudvisjes, die heb ik toen ingeruild voor een aquarium van 60x30x30.
Toen ben ik begonnen met warmwater en kon ik het aquarium ruilen tegen een grotere 80x40x30, maar na mijn verhuizing zat er een klein lek in. Dus ik zat in de kamer met een grote kuip, en ik zag het niet zo zitten om dat 3 weken vol te houden. Want zolang moest ik wachten tot ik mijn gelijmde aquarium kon gebruiken.
Dus toen ben ik opzoek gegaan en weer een nieuwe gekocht en een slag groter. Dus nu heb ik er 1 van 100x40x40.

Ik heb er een school kardinaal tetra, een school sumatranen, 5 koperzalmpjes en wat guppy's. En dan nog 2 bijzondere grote algeneters en een groepje Corydoras (met van die leuke snorretjes).

Ik heb wel veel problemen gehad met het aquarium, maar nu gaat het verder wel prima.

GillyZidane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 19:26

wij hebben een hele flinke, met een hele hoop vissen.. binnekort krijgen we er weer mesvissen in. die zijn zo geweldig!
we hebben ook al erg veel gehad, van maanvissen, tot discus vissen.. er zit zelfs een vis in van mijn oma, de vis is al minimaal 20!