Mijn hond drinkt slecht (tips gevraagd)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Mijn hond drinkt slecht (tips gevraagd)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 15:48

Mijn witte Herder is altijd al een slechte drinker (vind ik zelf ) maar nu heb ik hem de laatste week niet meer zien drinken. Hij heeft een bak met vers schoon water en ondanks dat ie niet drinkt verschoon ik het toch iedere dag.
Toch maakt hij niet bepaald een uitgedroogde indruk, waar hij het water dan vandaan haalt

iemand een handig truukje zodat ik hem meer kan laten drinken?

Mars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 17:48

misschien helpt het om hem 'nat voer' te geven. Weet niet of er een naam voor is. Je hebt nl van dat voer waar je een beetje warm water bij doet en dan geeft. Als hij dat eet krijgt hij iig wat vocht binnen.
Plast hij verder wel normaal?

SheMellon

Re: Mijn hond drinkt slecht (tips gevraagd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 17:55

Mijn honden zijn gek op melk. Soms krijgen ze een klein scheutje melk bij hun water. Echt heel die bak is dan leeg.
Misschien kan je dat proberen ?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 08:51

Jenna schreef:
Mijn honden zijn gek op melk. Soms krijgen ze een klein scheutje melk bij hun water. Echt heel die bak is dan leeg.

Dat was een goed idee Heb gelijk melk gehaald en ja hoor dat gaat er wel in, daarna begon hij ook gelijk water te drinken

bedankt!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 10:13

je kunt ook een klein scheutje koffiemelk aan het water toevoegen, van melk raken sommige honden nog wel es aan de diarree, koffiemelk kunnen ze beter verteren...

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 12:08

En anders gewoon 'dwang' voederen met melk. Of een beetje ranja erin. Alles wat zoet is lusten ze wel en ze krijgen er meer dorst van.

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 12:18

Tenzij een hond ziek is kan hij prima zelf bepalen hoeveel water hij nodig heeft. Dat jij hem niet hebt zien drinken wil nog niet zeggen dat hij ook niet gedronken heeft. Neem aan dat je je hond niet 24 uur per dag in de gaten houd. Misschien heeft iemand anders in huis de waterbak bij gevuld. Of heeft hij uit een regenplas gedronken. Melk of andere dingen door het water zijn dan ook overbodig.
Wil je zeker weten dat je hond niet is uitgedroogd gewoon een huidplooi optillen. Die moet direct weer terugvallen. Blijft het even staan dan heeft hij vochttekort en moet je wel actie ondernemen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 14:29

Jenna schreef:

dat wou ik ook net voorstellen! op warme dagen lijkt het soms of mijn hond niet wil drinken. dan doe ik er een scheutje melk bij, dan drinkt ze wel omdat ze het lekker vindt! prima tip!

Cayenne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 15:38

lindsey schreef:
Tenzij een hond ziek is kan hij prima zelf bepalen hoeveel water hij nodig heeft. Dat jij hem niet hebt zien drinken wil nog niet zeggen dat hij ook niet gedronken heeft. Neem aan dat je je hond niet 24 uur per dag in de gaten houd. Misschien heeft iemand anders in huis de waterbak bij gevuld. Of heeft hij uit een regenplas gedronken. Melk of andere dingen door het water zijn dan ook overbodig.
Wil je zeker weten dat je hond niet is uitgedroogd gewoon een huidplooi optillen. Die moet direct weer terugvallen. Blijft het even staan dan heeft hij vochttekort en moet je wel actie ondernemen.

ik woon op mezelf en er is niemand anders die mijn hond voert of drinken geeft wanneer ik hem niet zelf uitlaat vraag ik degene die hem uitlaat ook om hem in de gaten te houden of ze hem zien drinken maar dat is tot nu toe nog niet gebeurd, ook komt hij dan niet los dus heeft niet de kans om uit een plas te drinken. Uitgedroogd lijkt hij zeker niet maar toch lijkt dit met melk wel te helpen. Maar uiteindelijk moet hij toch gewoon genoegen nemen met water

Ups

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 15:48

Mijn border heeft om één of andere vage reden besloten dat het water uit de wc beter smaakt dan water uit de kraan... Ze drinkt bijna nooit uit haar bak....Kan het zijn dat jouw herder dit misschien ook doet?
Het heeft ook geen zin om je hond water op te dringen als hij dat extra water niet nodig heeft. Alleen als je idd zijn nekvel oppakt en deze omhoog blijft staan heeft je hond een serieus vocht tekort.. Teveel plast hij gewoon weer uit..

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:31

maar met melk willen ze het wel graag drinken, ze zien het dan meer als een traktatie. en zo weet je zeker dat hij tenminste een bepaalde hoeveelheid water binnenkrijgt. uitdroging merk je idd wel, maar het kan toch zijn dat hij wel iets nodig heeft zonder dat je het merkt.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:35

Toen mijn hond erg ziek was heb en ook niet wilde drinken heb ik steeds water in zijn mond gespoten met een konijnendrinkflesje. toen had ik vakantie en er ook wel de tijd voor.
als het met melk lukt zou ik dat proberen. Op mijn stage geven ze een zwangere hond ook karnemelk. Ze vind het lekker en het schijnt ook goed te zijn voor haar botten (en ook voor die van de puppy's).

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:36

Mas schreef:
misschien helpt het om hem 'nat voer' te geven. Weet niet of er een naam voor is. Je hebt nl van dat voer waar je een beetje warm water bij doet en dan geeft. Als hij dat eet krijgt hij iig wat vocht binnen.
Plast hij verder wel normaal?

Jij bedoelt dat Diner. heb je iig van de bonzo.

Mijn teckeltje drinkt genoeg. Hij drinkt liever uit een regenwaterplas dan uit zijn bak