onze 2 honden krabben heel de dag,ze hebben geen vlooien en geen wormen en toch krabben ze!

weet iemand hoe het zou komen en wat je eraan kan doen?
iig alvast bedankt!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Robyn schreef:Mijn hond kreeg altijd vreselijk jeuk als de verwarming weer aan ging. Dan beet hij zijn hele kont stuk. Dan moest hij een paar weken met een kap op slapen en dan was het weer over. Hij kon niet zo goed tegen de verandering van de lucht.
beautylover schreef:een allergie..nog nooit aan gedachtmaar is het dan niet toevallig dat beide honden jeuk hebben?
die frontline kun je ook gewoon in de winkel kopen of niet?
mag je het er gewoon op doen,ook als je niet zeker weet ofdat de honden werkelijk mijten hebben?
bedankt
Max schreef:Wat voor voer geef je ze ?
annepaardoes schreef:- Als de honden bij de kont bijten kan het ook zijn dat de anaalklieren vol zitten.
- het kan een allergie zijn
- het kan onderhuidse jeuk zijn
Je kan zowiezo het beste ze behandelen om de tijd met frondline en een wordmenkuur.
Misschien helpt het, en anders even naar de dierenarts gaan.
beautylover schreef:Max schreef:Wat voor voer geef je ze ?
voer uit blik; verschillende merken & smaken
frolicbrokken en koekjes die ze kunnen pakken wanneer ze willen.
ook krijgen ze soms het overschot van tafel...
beautylover schreef:ik vind het een beetje onzin,onze honden stinken niet uit de mond en de tanden zijn nog super hoor!
zal wel verschillen van hond tot hond!
gewone brokken eten ze nietdiepvriesvlees aten ze vroeger wel..daar was iets bij met rijst dacht ik,mss die ook maar weer eens gaan proberen en dat een week aanhouden en dan kijken of de jeuk dan zowat weg is
SuusJa schreef:Misschien tijdje geleden ingeent? Krijgt mijn hond jeuk van!
Ook krijgen ze idd jeuk van verstopte anaalklieren.
En misschien door het verharen??
Heeft hij ook plekjes??