Ik wil een muisje! :-)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kizz_rianne

Ik wil een muisje! :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 21:26

Heey Bokkers!
Ik wil heel graag een lief muisje hebben.
Nou heb ik het volgende probleem: m'n ouders vinden het niet goed!!
Volgens hun stinken muizen en kan ik er niet goed voor zorgen (ze denken dat ik vergeet eten te geven en hok niet schoonmaak enzo).
Verder vinden ze me veels te slordig en zijn ze bang dat ik hem kwijtraak. Ze zeggen dat de muis dan ontsnapt en ergens in snoeren gaat knagen waardoor er korstluiting ontstaat en dan vliegt het huis in de fik en worden we zwervers. Jaja veel fantasie...
Ik heb al gezegd dat ik alles wat ik voor de muis nodig heb van m'n eigen geld kan kopen...

Wat moet ik in godsnaam nou doen. Lijkt me zo leuk een muisje!!

gianlucka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 21:31

Ik heb een muis gehad, maar om eerlijk te zijn.
Ik wilde gewoon perse een huisdier, maar echt leuk zijn ze niet hoor
Die van mij werd nooit echt tam, uiteindelijk werd hij veel te dik, want hij zat alleen maar een beetje in zijn kooitje. Echt loslopen is inderdaad niet fris want muizen hebben geen blaas. Ze laten gewoon constant druppeltjes urine vallen en keutels laten ze ook overal gaan.
Misschien kun je beter een hamster kopen. Ik heb ook paar hamsters gehad. Die waren wel heel tam en die zijn ook zindelijk. Mijn hamsters liepen elke dag los in de huiskamer en als ze moesten plassen dan hupsten ze even hun kooitje in, plasje doen en rondracen maar weer!!!
Alleen moet je wel opletten inderdaad dat ze niet overal aan gaan knagen!

Succes ermee

kizz_rianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 21:34

Of het nou om een ratje, een hamster of een muisje gaat - m'n ouders vinden het allemaal niet goed!

gianlucka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 21:37

Als jij 2x in de week het hok verschoont gaat het echt niet stinken hoor! (moet je het natuurlijk wel doen ) en tsja, kwijtraken? ik ben mijn hamsters of mijn muis nooit kwijtgeraakt en die liepen toch echt elke dag los!

kizz_rianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 21:49

Ik ben niet van plan om het zomaar los te laten lopen als ik heb zelf niet bij me heb. Verder zou ik hem denk ik gewoon in het hok hebben (of ik koop zo'n melige bal waarin die kan lopen hihi ).

Lianne007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 22:17

neem dan ratten,die zijn veeel tammer te maken.
maar ja het moet wel van je ouders mogen

Lovehorsess

Re: Ik wil een muisje! :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 22:20

Als ik jou was zou ik een ratje nemen ipv een muisje, die zijn tammer te maken inderdaad.. Mijn broertje heeft er ook eentje, en hij is er erg blij mee Heb um voor zn verjaardag gegeven

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 22:23

Hej,
Als het niet mag van je ouders zou ik er niet aan beginnen. Ze stinken idd niet als je ze vaak genoeg verschoont, maar ze izjn mega vatbaar voor kanker. Wij hebben hier nu ook 7 ratten, waarvan er 4 kanker hebben. En mijn zus heeft al heel erg veel ratten gehad, ik denk toch zeker wel een stuk of 8,9 ener is er maar een overleden aan hoge leeftijd. De rest ging er allemaal aan onderdoor aan kaner. En ik heb een keer muizen gehad, en die zijn ook allebei heel erg rot aan hun einde gekomen. We hebben ze wel laten inslapen, maar toch. Denk er goed over na, want het is geen pretje om een rat/muis van een paar maanden in te moeten laten slapen.
Groetjes, Barbara

kizz_rianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 22:35

Ik heb er goed overnagedacht hoor! En mijn keuze is gevallen op een muisje....

Ik vraag alleen of jullie argumenten weten zodat ik m'n ouders kan overtuigen! (maar heb het idee dat jullie het afraden dat ik een muis neem) Dit topic was in elk geval niet bedoeld voor iedereen die komt vertellen dat ik beter een rat kan nemen.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 23:58

In ieder geval rat of muis. Ze zijn alletwee niet geschikt om alleen gehouden te worden. Dus moet je zowiezo er 2 nemen ( van uiteraard hetzelfde geslacht ) Ik mocht ook nooit ratten hebben ik heb er 2 jaar voor gezaagd, in die 2 jaar heb ik alles over ratten geleerd en ben ik er veel over te weten gekomen. Ik ben er nu blij om dat mijn ouders me hebben laten wachten zodat ik alles zowat kende en wist wat me te doen stond. Maak je ouders in ieder geval duidelijk dat je verantwoordelijk kan zijn voor iets/iemand. En hopelijk duurt het niet zoooo lang als bij mij

black_kelpie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 10:38

ik heb zelf flink wat ratten en een paar muisjes gehad ( tegenwoordig voer ik ze alleen ). ook andere knagers als gerbils en dergelijke en ik mocht het ook niet.
ik nam ze mee naar huis en op het moment dat mn ouders ze zagen waren ze verkocht. heb daar dus ook nooit problemen mee gehad.
heb dit later op min of meer hetzelfde gedaan met vogelspinnen (had wel toestemming voor de eerste paar )

ik zeg niet dat dit een goeie manier is, maar gezien ik mn ouders goed genoeg ken wist ik dat ze enorm kunnen zeuren maar het stiekem hartstikke leuk vinden.

succes ermee!

Muizje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 12:56

kizz_rianne schreef:
Ik heb er goed overnagedacht hoor! En mijn keuze is gevallen op een muisje....

Ik vraag alleen of jullie argumenten weten zodat ik m'n ouders kan overtuigen! (maar heb het idee dat jullie het afraden dat ik een muis neem) Dit topic was in elk geval niet bedoeld voor iedereen die komt vertellen dat ik beter een rat kan nemen.

Muizen zijn echt hele leuke beestjes. Als je moeite doet zijn ze ook leuk tam te maken.
Als je vrouwtjes neemt, stinken ze amper. En uit een goede kooi kunnen ze echt niet ontsnappen

Zeg dat je heel braaf huiswerk gaat maken ofzo

Sindbad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 19:07

klopt..
mannetjes stinken eerder.
je moet de kooi eens per week verschonen, elke dag vers water en voer geven. dus niet het hele bakje vol gooien. want een heleboel eten ze niet eens op.
als je een muisje neemt, moet je die wel veel aandacht geven..
muizen zijn ook dieren die in groepen voor komen... en een muisje kan al zich al snel eenzaam gaan voelen.
heb best kan je dan 2 muisjes nemen. twee vrouwtjes.. anders krioelt heb binnen de kortste keren bij jouw thuis
maar muizen opzich zijn hartstikke schone dieren hoor.. ze wassen zich wel 20 keer per uur.
zeggen ze.. k heb een paar jaar trg 4 ratjes gehad.. vrouwtjes..
nouw.. nadat die dood waren..
had k eerst 3 ratjes. daarmee nestje gefokt en daarvan weer 3 ratjes gehouden.. toen had k 2 mannetjes en 4 vrouwtjes.. nouww.. k kan je wel vertellen.. mannetje kunnen echt stinken..
maar je moet voldoende ruimte hebben voor in een kooitje... een knaagsteen is ook leuk.. of atributen om mee te spelen.

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 19:10

Muizen zijn idd leuke beesten! Ze zijn ook best slim en kunnen heel tam worden zolang ze genoeg worden vast gepakt. Zeg dat je binnen een maand 3 tienen gaat halen ofzo als je een muisje mag

ikkiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 23:15

Muizen zijn inderdaad leuke beesten. En mannetjesmuizen geven inderdaad niet zulke fijne geuren af
Mijn zusje had 4 mannetjesmuizen bij elkaar, dus je begrijpt wel dat haar kamer een echt stinkhok werd Toen ze wat ouder werden, begonnen ze ook te vechten en moesten we voor alle vier een apart hok kopen. Terwijl de winkelier ons juist had aangeraden meerdere muizen bij elkaar te houden.
Verder hebben we veel plezier van ze gehad, het nare is alleen dat ze zo snel weer op zijn..

MissJapke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 08:46

noujaa alle dieren 'stinken'
als je ze goed verzorgd en regelmatig ververst zul je er niet zoveel last van hebben.
er bestaan ook speciale poeders voor onder het strooisel of zaagsel met citroen
hopelijk mag je er eentje!

kizz_rianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 15:44

Ik had inderdaad al bedacht dat ik een vrouwtje wil omdat mannetjes meer stinken.. Ik weet alleen niet of ik er wel twee wil.. Als de muisjes klein zijn kan je niet goed zien welk geslacht het is en ik wil het risico niet lopen dat er kleintjes komen!

@ Immanitas - ik ben inderdaad van plan gewoon te kopen.. m'n eigen verdiende geld, m'n eigen kamer, mijn eigendom.. dus m'n ouders hebben er niks over te zeggen

dankje voor de leuke reacties en adviezen

black_kelpie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:49

ook leuk: Afrikaanse dwergmuizen (een van de kleinste zoogdiertjes ter wereld!)
ik ben niet meer zo into knagers, maar deze zou ik nog wel es willen

Afbeelding

meer info: klik hier

kizz_rianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 15:54

Ik denk dat ik het bij de gewone muis houd.
Ben gister al in een paar dierenwinkels wezen kijken naar kooitjes en prijzen.

Het is alleen wel dom.. M'n vader is bang dat hij uiteindelijk weer hokken zou moeten schoonmaken. Wéér? Het konijnenhok maak ik altijd zelf schoon....
En m'n moeder wil gewoon geen muis of rat omdat ze het vieze beesten vindt! En ze denkt dat ik er niet genoeg verantwoordelijkheidsgevoel voor heb (maar dat vind ik bull oliebol ).

Jolindaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:58

Ik wil ook graag muizen! Maar ik mag ze niet van m'n pa.

kizz_rianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 20:04

OEEH ik ben geloof ik goed in zeuren!!!

m'n ouders vinden het nog steeds niet goed, maar onder het eten zei m'n moeder zoiets van:
'ik weet toch wel dat je een muis gaat kopen en ik je niet kan tegenhouden, maar ik hoop dat je er goed over nagedacht hebt en je er genoeg verantwoordelijkheidsgevoel voor hebt'

Ik neem aan dat het dus mag.. Of dat het in elk geval geaccepteerd zal worden als ik een muisje koop.
M'n ouders zijn nog niet helemaal overtuigd, maar dat komt wel want ik denk dat ik morgen in m'n tussenuren (of na school) een mooie kooi ga kopen die ik gisteren in de dierenwinkel heb gezien... En misschien kijk ik ook meteen of ik een leuke muis zie.

Jolindaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 21:08

kizz_rianne schreef:
OEEH ik ben geloof ik goed in zeuren!!!

m'n ouders vinden het nog steeds niet goed, maar onder het eten zei m'n moeder zoiets van:
'ik weet toch wel dat je een muis gaat kopen en ik je niet kan tegenhouden, maar ik hoop dat je er goed over nagedacht hebt en je er genoeg verantwoordelijkheidsgevoel voor hebt'

Ik neem aan dat het dus mag.. Of dat het in elk geval geaccepteerd zal worden als ik een muisje koop.
M'n ouders zijn nog niet helemaal overtuigd, maar dat komt wel want ik denk dat ik morgen in m'n tussenuren (of na school) een mooie kooi ga kopen die ik gisteren in de dierenwinkel heb gezien... En misschien kijk ik ook meteen of ik een leuke muis zie.

Oh, gaaf ja!! Veel plezier met je muis dan!

kizz_rianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 21:18

Dankje!

Ik zit echt gigantisch te twijfelen of ik er 1 of 2 wil!
Stel dat ik twee muizen koop en 1tje blijkt een mannetje te zijn. Dan ben ik zwaar de banketstaaf.
Maar hetzelfde kan je met 1 muis hebben: ze kan bij aankoop al zwanger zijn.

Ik weet al wel leuke namen: DJ of Hyper. (of allebei als ik er twee neem)

@ Jenslover - ik mag ze van m'n vader en moeder allebei eigenlijk niet... Maarja ze hebben er verder weinig tegen in te brengen.

black_kelpie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 21:33

nou.. dan til je toch even een staartje op?

mannetjesmuizen zijn behoorlijk.. ehmm.. goed geschapen

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 21:42

ik wil ook al erg lang een muisje, maar mn vader is er allergisch voor.. jammergenoeg..