Marterachtig beest in de tuin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Marterachtig beest in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 20:57

De foto heb ik snel door het raam genomen, hij was namelijk ook zo weer weg. Lief he (als ie maar van m'n vogels af blijft )

Afbeelding

draaakje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 21:03

ik geloof dat dit een fret is

Wendy_Komen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 21:32

Ik denk ook (lastig te zien op de foto) dat het een wildkleur fret is. Kan goed zijn dat iemand deze kwijt is. Ken je iemand in de buurt met een fret?

Winddancer

Re: Marterachtig beest in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 21:34

Zeker weten dat dit een fret is

whisperramse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 21:35

idd, een fret.
zoek eens rond in je straat wie er een fretje kwijt is!
in het wild kunnen ze niet meer overleven

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 21:46

Fret
Ik zou inderdaad even kijken wie hem kwijt is Arme fret

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 21:51

Fretje

Gelukkig geen marter die dingen zijn vervelend. Zal je ook haast niet zien (die gevallen hebben aan mijn konijnen gezeten maar ok het zijn ook maar beestjes)

Zou inderdaad even kijken of iemand hem kwijt is eventueel DB bellen die kunnen val zetten.

silverado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 22:05

wel mooi beestje... ze lijken heel lief maar het zijn echte moordenaartjes hoor maar ik vind ze wel altijd schitterend om te zien

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 22:56

Het kan ook een bunzing zijn. Dat is de wilde voorvader van de fret. Vorig jaar zaten er hier ook veel, maar na de myxomatoseplaag zijn met de konijnen ook de bunzingen verdwenen.

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 23:46

Die was ik even vergeten inderdaad, maar inderdaad dat kan het ook zeer goed zijn.

Tellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 23:47

Waarschijnlijk is het een tamme fret. Het lijkt me nogal onwaarschijnlijk als dat het een bunzing is. Als je hem nog een keer ziet kan je hem proberen te vangen want in het wild overleven ze het niet.

cavaletti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 23:51

Bunzing, heb net via google effe op afbeeldingen gezocht bij bunzing, maar volgens mij is het echt een bunzing, wat gaaf zeg, maar volgens mij zijn het wel echte kippendieven (moordenaars) maar ja een kat is ook een stroper.
ik zou wel effe controleren of je vogelkooi goed sterk is, want volgens mij vreten ze er net als vossen gewoon gaten in het gaas en hout.

maar ik vind het echt super prachtig dat dit in je tuin loopt.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 02:39

Agoss, hij gaat echt voor je deur zitten! vraag me af of hij niet gewoon tam is?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 09:51

Nee hij was volgens mij wel bang, ik wilde nog naar buiten gaan maar toen was hij al weg. Ik hoop niet dat hij hier blijft wonen want mijn vogeltjes zitten overdag wel buiten (en soms 's nachts ook).

Ik denk ook dat het een bunzing is.

Bunzing:
Afbeelding

Hier in de omgeving worden heeft naar mijn weten niemand fretten, en ik heb dit beestje (of een familielid ) een aantal jaren geleden een keer in onze voortuin gezien.

Nu zeurt mijn vader dus alweer dat hij hier is doordat wij de musjes hier altijd voeren met havermout.
Maarja hij heeft een obsessie voor ratten en al dat soort beesten...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 10:53

kijk eventueel even op de site van www.amivedi.nl

daar staan vermiste dieren op, misschien toch wel een fret bij jou in de buurt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 11:03

ellepel schreef:
kijk eventueel even op de site van www.amivedi.nl

daar staan vermiste dieren op, misschien toch wel een fret bij jou in de buurt...

Ik heb gekeken, er staat geen vermiste fret/ hermelijn vermeld bij mij in de buurt.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 11:08

Hej,
Ik ben der bijna van overtuigd dat dit idd een bunzing is. Als ik naar me eigen wildkleur fretjes kijk, dan is daaar toch een heel groot verschiel. Niet alleen in kleur, maar ook in "size" als je begrijpt wat ik bedoel .
Ik zou idd oppassen met mn vogeltjes. Bij kennissen heeft een bunzing n keer gewoon een gat in van dat stevige, groene gaas getrokken om de konijntjes eruit te halen.
Je kan het waarschijnlij ook ruiken als hij bij je blijft wonen. Want bunzingen hebbben, net als vossen etc. een hele stere geur.
Groetjes, Barbara

itske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 11:09

Volgens mij is het een marter.Die lopen hier bij bosjes rond en proberen voor de winter een warm plekje te vinden.
Wij hebben ze ook in een oud hok zitten.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 11:09

Zal er ook een mogelijkheid zijn om bijvoorbeeld een val ofzo te zetten (een diervriendelijke uiteraard!!)? Hij ziet er lief uit maar op zo'n moordlustig beest zit ik natuurlijk niet te wachten.

Hij lijkt op de foto misschien groot maar zo groot was hij niet hoor. De deur die je op de foto ziet is een deur van een speelhuisje waar wij vroeger in speelden, en die is veel kleiner dan een gewone deur.
Ik denk dat hij nog niet eens 30 cm was (misschien was het een jong?).
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-11-05 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 11:12

Ik denk dat je een doorloopvl kan zetten. Of anders zijn er misschien organisaties die dat wel voor je willen doen?
Ik zou even informeren hier en daar, of anders even googlen.
@ itske: Ik denk niet dat het een marter is. Volgens mij hebben die een witte borst, en zijn roodachtig of helemaal zwart van kleur. VOlgens mij hebben die ook geen maskertje? Niet aanvallend bedoeld ofzo
Groetjes, Barbara

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 11:14

Marye78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 13:30

Sammm schreef:
Nee hij was volgens mij wel bang, ik wilde nog naar buiten gaan maar toen was hij al weg. Ik hoop niet dat hij hier blijft wonen want mijn vogeltjes zitten overdag wel buiten (en soms 's nachts ook).

Ik denk ook dat het een bunzing is.

Bunzing:
http://www.bezuidenhout.nl/assets/image ... .jpg[/img]

Hier in de omgeving worden heeft naar mijn weten niemand fretten, en ik heb dit beestje (of een familielid ) een aantal jaren geleden een keer in onze voortuin gezien.

Nu zeurt mijn vader dus alweer dat hij hier is doordat wij de musjes hier altijd voeren met havermout.
Maarja hij heeft een obsessie voor ratten en al dat soort beesten...

Ja het is denk ik ook een Bunzing. En ik denk idd dat hij komt omdat jullie voedsel strooien. Ik heb ook een soort voederplaatsje bij mijn raam (en bekend bij de vogels ) maar krijg ook wel opmerkingen van mensen dat er dan ook ratten en ander ongedierte op af komt. Dus je vader heeft wel gelijk.
Misschien kun je de dierenambulance/beschermingen bellen, en hebben zij raad wat je het beste kunt doen, of komen ze hem ophalen en ergens anders uitzetten.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 15:00

Ik heb hem gister een paar minuutjes gezien. Daarna is hij richting buren gelopen. Kan ik de dierenbescherming bellen voor een dier die ik zo kort heb gezien en nu niet weet waar hij uit hangt?

Veirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 15:14

Leuke beestjes zijn het ja!

Marye78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 15:35

Sammm schreef:
Ik heb hem gister een paar minuutjes gezien. Daarna is hij richting buren gelopen. Kan ik de dierenbescherming bellen voor een dier die ik zo kort heb gezien en nu niet weet waar hij uit hangt?

misschien hebben ze tips of advies?