moet dit even van me afschrijven hoor!!
ik kom net om 14.30 thuis van me werk en ga de hond uitlaten
omdat me moeder net gisterenavond een pup heeft gekocht stel ik de vriend van me moeder voor om de pup even mee naar buiten te nemen
dat was uiteraard prima...
we lopen dus op het gras (3 stappen verwijderd van de voordeur) en hij is lekker aan de snuffel en en wankeld nog wat hier en daar
[***] (mijn hond) en ik lopen 3 stapjes verder en hij volgt braaf
hij loopt langs een putdeksel van een rioolput en daar zat ook een kuiltje in het gras
ik dacht nog van oei daar gaat ie over struikelen en loop op hem af om hem daar vandaan te halen
voordat ik uberhaupt in zijn buurt was zie ik hem ineens door het gras zakken!!

bleek er dus een gigagat te zitten naast de put! met daaronder de de put!!
ik raakte dus gelijk volledig van de kaart omdat ik mij maar al te goed besefte wat er gebeurde!!
de pup was dus in het water van de rioolput gevallen! en we konden er niet bij!

de ingang van het gat was maar een paar centimeter groot en het gat en het water van de put zelf lag zeker 1 meter dieper!
met al mijn kracht heb ik geprobeerd de deksel eraf te trekken maar het enigste wat ik eraf trok was mijn huid
gelukkig had de vriend van mijn moeder het ook gezien en snelde de schuur in om iets te vinden waarmee we hem konden pakken
gelukkig was hij nuchter genoeg om te denken aan zijn grote visnet!
ondertussen bleef ik de pup roepen om hem in mijn buurt te houden en hopen dat hij zijn koppie boven water kon houden
dat deed hij ook gelukkig en snel zijn we gaan vissen met het net
de eerste keer lukte het niet en dat frustreerde en de paniek laaide op
gelukkig lukt het met de 2e poging wel en hadden we de pup te pakken!
gelijk hebben we hem op zijn kop gezet om eventueel water uit hem te laten lopen en hem ingewikkeld met doeken
hij ademde gelukkig nog en was bij bewustzijn!
we zijn snel in de auto gestapt en richting dierenarts gesneld
daar aangekomen en onderzocht bleek hij gelukkig alleen een onderkoeling te hebben
ook hebben ze zijn longetjes geluisterd en dat klonk allemaal goed
een gigawonder dus!!!
hij ligt nu lekker met warmtedekens bij de verwarming te slapen en schijnt al flink bij te komen
op het moment van de gebeurtenis waren we wel in paniek maar niet emotioneel en dat hield ons nuchter en hebben we achteraf gezien goed kunnen handelen
achteraf heb ik even alles uit zitten grienen en blij dat het zo goed was afgelopen
moest het even van me afschrijven...........
hier nog een fotootje van hem: