Asielkatten van Dierenasiel de Wissel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

Asielkatten van Dierenasiel de Wissel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 21:06

Ik heb eens even op de asieldieren getest hoe goed mijn camera was zonder flits (anders worden kattenoogjes zo lelijk) en door het glas heen.
Staat erbij als door het glas heen is

1. Onze echt Asielkat die nooit weg zou gaan. Oftewel ze loopt lekker door het hele asiel heen en het is haar huis. KRUIMEL!
Afbeelding

2. Deze is door het glas. Deze kater heeft nog geen naam en *zucht* het is mijn lievelingetje om het zo te zeggen. Ik ben echt weg van dat beest als je erbij gaat zitten komt hij op je schoot liggen en het is gewoon een lieve knuffel.
Afbeelding

3. Ook door het glas. Deze kat (Lionel) zit in dezelfde kamer als bovenstaande. Ook een super lief beest iets rustiger, maar altijd in voor een aai.
Afbeelding

4. Ook door het glas. Naam weet ik niet. Zit ook in dezelfde kamer. Is een erg lieve lapjeskat die is afgestaan waarom weet ik niet precies.
Afbeelding

5. Pluisje. Ook zelfde kamer. Een leuke kitten die ook alweer naar een nieuw tehuis is. Afstand gedaan wegens allergie.
Afbeelding

6. Kitten die gevonden is. Natuurlijk alweer geplaatst. Geweldig speels beestje.
Afbeelding

7. Idem
Afbeelding

8. En Pluisje weer
Afbeelding

9. En mijn grote lieveling..
Afbeelding

10. En Pluisje weer
Afbeelding

11. En we zijn in een andere kamer. Naam weet ik niet. Onwijs lieve kat alleen zit in beetje drukke kamer waar ze niet tot haar recht komt.
Afbeelding

12. En dat komt door deze lieve Harley. Ook een superlief beest ben ik echt gek op. Hij zat eerst in de Q en daar was hij al door zijn hokje aandacht aan het vragen. Nu als je bij hem binnen komt springt hij bijna op je om aandacht te krijgen. Helaas heeft hij chronische niesziekt (wat NIET besmettelijk is voor andere katten) en daarom willen vele mensen hem niet.
Afbeelding

13. Blazen of miauwen? Wat wil je nou? Deze kat is er nog niet uit.. ze wil aandacht, maar ook weer niet. Enkel wat angst.
Afbeelding

14. En deze kleine kitten natuurlijk ook geplaatst moest natuurlijk ook even spelen.
Afbeelding

15. Idem
Afbeelding

16. Door het glas. En onze lieve schildklierkat Joeri. Die mij gebeten had, omdat hij geen zin had in zijn medicijn. Was mijn fout Hij is onwijs lief echt zo'n kroelbeestje, maar moet helaas zijn hele lieve aan de medcijnen wegens zijn schildklieren waar hij wat problemen mee heeft. Dit schrikt helaas mensen af.
Afbeelding

17. Door het glas. Jopla. Een klein cyperspoesje van ongeveer 4 maanden dat ontzettend bang is. Eindelijk als je eten geeft komt ze wat meer naar je toe, maar ze heeft nog een lange weg te gaan. Helaas nog steeds in het asiel zo word het er niet beter op. Telkens probeer ik haar te plaatsen, maar het bange schrikt mensen volgens mij helaas af.
Afbeelding

We hebben nog veeeeeeeeel meer maar dit was het even

wwillemijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 21:13

Heeft die rode met chronische niesziekte er erg veel last van?
Weet je zo hoe oud ie is? Kan ie met honden? En andere katten?Gecastreerd? En wat kost het om zo'n beestje over te nemen?
Oh ja, ken je Hannah Akse? Haha, nou sorry Maar ik vind die rode erg leuk!

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 21:16

Ik merk er zelf weinig van, maar hij heeft af en toe een niesbuitje.
Uhm hoe oud die is weet ik niet. Met honden weten we helaas ook niet, omdat hij zwerver is.
Met andere katten kan hij wel.
Als het goed is, is hij gecastereerd en anders zit het bij de kosten in. Uhm het kost 50 euro en daarin zit castereren, chippen, enten, ontvlooien en de hele mikmak. En als die nog niet gecastereerd is krijg je doorverwijsbrief.

Hier nog een foto van de site
Hij is superlief een echte mensenvriend.
Afbeelding

wwillemijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 21:18

Hmmz,druk in overleg hier! Ik wil wel, maar m'n vriendin vind 1 hond, 2 katten en een paard genoeg

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 21:21

Dat heb ik ook met mijn ouders, want die zwart/witte met die zwarte neus ben ik helemala weg van. Heb al zwaar lopen smeken

wwillemijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 21:25

Denk ik op mezelf te gaan wonen en eindelijk eens zelf uit te kunnen maken hoeveel dieren ik mee naar huis sleep, heb ik weer een vrouw uitgekozen die het nou net niet overal mee eens is! Mjah... ze heeft wel gelijk, als het aan mij ligt heb IK hier een asiel hahaha! Ik wil ze allemaal wel mee nemen! Vooral de beestjes die heel moeilijk een thuis kunnen vinden! En de asiels hebben het zo moeilijk de laatste jaren! Maar ken je Hannah Akse? Zij liep stage bij de Wissel.

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 21:30

Haha zoiets heb ik ook. Later wil ik heeeeeeeeel veel katten nu nog iemand vinden die het er mee eens is.

Ik loop nog maar net stage daar (nou ja net begin van dit schooljaar) en sorry ken haar niet.

wwillemijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 21:37

ok
Ik ga het gevecht hier nog even aan
Het probleem is vooral die 50 euro (voor haar).
Als je een kat wil ga je maar langs een boerderij, daar zijn ze gratis!
Dat is echt het probleem, waarom zou je in een asiel kijken naar een kat?Die kosten geld en op een boerderij zijn ze gratis
Mensen die zo fokken moeten eens in een asiel gaan kijken.

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 21:47

Wat ik dan altijd zeg is, maar daar zit wel casteratie/sterrilisatie, chippen, enten, ontvlooien en de hele mikmak bij in.
Bij een boerderij heb je een katje waar die kosten achteraf nog komen die dan duurder uitvallen dan alles in 1 keer voor een vast bedrag

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 21:47

ja, een gratis kat bij de boer. Maar..... het asiel heeft het dier al gecastreerd of gesteriliseerd. en ga dat zelf maar eens regelen met die boerderijkat, dan ben je uiteindelijk nog meer kwijt.

Ik pleit dus voor een asielkat. Triest alleen dat mensen alleen voor de jonge diertjes gaan en de oudere laten zitten. Ik vind die nieskat ook leuk.

Heb je ook nog leuke foto;s van de honden in het asiel? Ik ben meer een hondenmens.

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 22:19

Wij hebben ook een nieskat gehad. Toevallig ook een rode kater.
Hij was de zoon van een zwerfkat en eigenlijk al ziek geboren. Mijn schoonmoeder heeft ma zwerfkat zover tam kunnen krijgen dat ze haar in een mandje kon proppen en bij de dierenarts heeft laten steriliseren. Mams bleef daarna buiten wonen en het kind heeft ze onder haar hoede genomen.

Toen mijn schoonmoeder 2 jaar geleden is overleden hebben wij de kat overgenomen. De kat kreeg elk jaar een vitamineprik van de dierenarts en ik moet zeggen dat het daarmee behoorlijk onder controle te houden was.

Het was een schat van een beest en hij is uiteindelijk toch nog 15 jaar geworden. Juni van dit jaar is hij na een hersenbloeding ingeslapen.

Werk je zelf ook in het asiel Faniek?

delerium

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 01:00

Wij hadden vroeger thuis ook een kat met chronische niesziekte (ook een rode uit het asiel!). Hij had er niet echt last van. Ja, soms nieste hij en je moest wat extra aandacht aan zijn neusje besteden. Maar eronder geleden heeft hij nooit. Is toch nog een jaar of 16 geworden.

Siggislief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 09:17

Nr. 11 en 12 vindt ik wel een schatjes
Maar helaas ik kan geen kat/poes erbij krijgen..
We hebben al een kat en krijgen er nog 1tje bij.

(maar 1 vraagje... Wat moet je doen in een asiel als je er stage of werkt???)

xilly

Re: Asielkatten van Dierenasiel de Wissel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 12:43

Wauwie wat een superfoto's

Die Harley is inderdaad uberschattig!!! Toch vind ik de lap 10x leuker (echte lapjesfreak )

Myra87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 15:59

Ik loop ook stage op asiel, (in Sneek)
Mooie katten zeg, hoop dat ze gauw de hut uit vliegen
De Wissel die zit in Leeuwarden toch? Of heet er nog 1 de Wissel

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 16:43

Ow... Zou ze allemaal wel willen hebben...

Mijn kat komt ook uit het asiel, was niet zo goed behandeld door zijn vorige baasje, kat heeft 2 maanden onder het bed geleefd Zal de rest besparen, want dan zit ik hier morgen nog te tikken Ben gewoon erg gek op mijn dieren.

BTW: 3 van de 4 huisdieren zijn dumpdieren bij mij...

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 18:10

Ik loop hier stage
Ik wil ze ook allemaal hebben

@ Desiree
U vraagt wij draaien:

1. Kyra een kruissing herder pup onwijs lief. Baasje overleden, veel opvoeding nodig.
Afbeelding

2. Idem
Afbeelding

3. Pup. Naam weet ik niet. Gelukkig al geplaatst.
Afbeelding

4. Sipke. Deze hond wou ik onwijs graag meenemen 11 maanden oude Friese Stabij. Wou het overleggen met mijn ouders, maar helaas die middag kwam een mand die hem wou hebben.
Afbeelding

5. Idem
Afbeelding

6. Rodney. Weet alleen dat ze weinig kent en niet zo'n leuk leven heeft gehad. Negen jaar is en nogal onzeker.
Afbeelding

7. En natuurlijk Bas niet vergeten. De grote allemansvriend van het asiel. Ook geplaatst gelukkig. Kruissing boerenfox en zo lief.
Afbeelding

8. Idem
Afbeelding

9. Idem
Afbeelding

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 20:35

Dat lapje!!! *Heeft een zwak voor lapjeskatten, vandaar dat ze er zelf ook een heeft

Echt een prachtbeestje. En de rest mag er ook zijn. Ik hoop dat ze ooit allemaal een lief baasje krijgen!

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 20:40

Wat een gave foto's zeg.
En wat een goed idee om die foto's hier te zetten misschien vindt er wel 1 een goed tehuis.
Ik heb een konijnenopvang misschien is het ook wel een idee om foto's hierop te zetten.

Myra87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 20:51

Is dit asiel de Wissel in Leeuwarden, of ergens anders

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 21:47

Jup Asiel de Wissel in Leeuwarden

@ Rozahorse
Wie weet en misschien vind iemand zo zijn dier ook terug.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 19:05

die friese stabij is inderdaad leuk ja! Logisch dat die meteen weg is. Maar die duitse staande is ook leuk!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 21:25

Ohh nog meer katten

Ik ben vanmiddag in het alkmaarse asiel geweest voor een kat.
Heb er genoeg gezien die ik leuk vond....ik laat het nog even een weekje (als ik dat uithoud ) bezinken en dat hoop ik volgende week een keus te maken....wat zo moeilijk is!!!!

Die nieskat is ook ontzettend leuk en die grijze met die witte snuit ook

Poenarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 08:50

Pluisje en die eerste oranje kitten, .
Wat een schatten, zou ze zo allemaal mee willen nemen.
Die Harley is ook gaaf .
Naja allemaal!

Vinaba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 12:32

Wat maak jij mooie foto's zeg!

Ik ben zelf ook voor een kitten gegaan.
Dat was omdat, wij al een papegaai hadden zitten,
en dan zou dat makkelijker wennen.