Siamees/Oosters Korthaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jel

Siamees/Oosters Korthaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 14:40

Wie hebben er hier allemaal een Siamees en/of Oosters Korthaar? Wij willen begin volgend jaar voor twee kittens gaan kijken. Foto's en verhalen over het karakter zijn meer dan welkom!

Gwen

Re: Siamees/Oosters Korthaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 23:05

Wij hebben twee Oosterse Kortharen gehad, broer en zus, en ze waren echt geweldig. Qua karakter zijn ze net als Siamezen, heel aanhankelijk. Ze worden niet voor niets de honden onder de katten genoemd. Kattenkwaad uithalen konden ze als de beste, vooral als wij niet thuis waren. 'Zakkie-plof' bijvoorbeeld was veruit favoriet : we hadden destijds zwarte kunststof tegels op de keukenvloer met een ietsje relief erin. En een inbouwkast met wat ruimte er bovenop, waar mijn moeder zakken bloem, suiker en meel e.d. op had staan. Ja, ja, raad je het al...?
Ze vonden het geweldig de zakken van die grote hoogte naar beneden te laten ploffen en dan vanuit de gang een aanloopje te nemen en er in volle vaart doorheen te stuiven . Mijn moeder vond het geweldig toen ze thuis kwam . Gosh, wat een klerebende, echt niet normaal !

Ze waren altijd blij als wij uit school kwamen, dan zaten ze bij de deur te wachten. Zaten graag op schoot, speelden heel graag met ons, waren gewoon heel sociaal. Als het vrouwtje krols was was het wel een klere-herrie, we hebben haar gauw laten steriliseren. Van haaruitval hebben ze niet zo'n last, dat is wel ideaal.

Jel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 10:25

Zulk soort verhalen krijg ik heel vaak te horen, kattenkwaad uithalen kunnen ze erg goed. Dat ze weinig haaruitval hebben wist ik niet maar dat zal ook wel per kat verschillen. Heb je toevallig ook foto's?

soubieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 10:32

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 13:39

Ik heb wel ergens foto's, maar ik heb geen idee waar ik die gelaten heb en mijn scanner is een trieste dood gestorven. Helaas...

Tesje (het vrouwtje, 'El Shagya's Razzamataz') was grijsgestreept en Sekhmet (het mannetje, 'El Shagya's Sekhmet') was bruingestreept. De officiële kleurbenamingen weet ik niet meer, iets van Grey Spotted nogwat nogwat ofzo.

Het waren echt geweldige katten .

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 00:09

hier drie oosterse kortharen aanwezig...
een lilac nog wat,een chocolate point europees kampioen en een soort gestreepte.

ze zijn erg lief,maar ook vreselijk eigenwijs. een zeer sterk karakter, wat ze niet onder stoelen of banken steken, ze eisen echt de aandacht op.
Krijgen ze het niet, dan miauwen ze keihard.
Verder zijn ze actief,speels, apporteren alledrie, onze ervaring met inmiddels 5 oostersen is dat ze wat gevoelig zijn(maag), soms zeer eigenzinnig.