Ik heb 2 honden thuis en ik ben ook de enigste die de honden uitlaat, oefeningen laat doen en wel eens laat zwemmen (mijn vader gaat af en toe als hij tijd over heeft naar het bos toe met de hondjes) maar vaak ben ik dus de enigste. (Mijn broer maakt veel problemen thuis en doet dus echt niks, mijn moeder zit dat heel erg dwars en ze heeft iets aan de voeten waardoor ze niet al te vaak kan lopen) Maar als ik ermee ga wandelen dan zijn de honden heel erg druk, meestal van te voren neem ik ze allebei apart mee naar buiten, voor een kwartiertje ofzo, en dan ga ik oefeningen doen met de hond, ieder dan ongeveer een kwartier, niet te lang, ieder apart luisteren ze heel goed, maar als ik ze eenmaal samen heb, dan is de *volwassen* hond heel erg druk bezig en wilt hij het liefst rennen, de pup blijft gewoon bij me en doet alleen een beetje druk als hij een andere hond ziet, maar hij valt makkelijk te corrigeren, hij is nog klein en weegt niks.. de volwassen hond weegt ongeveer tussen de 30 en 40 kilo en trekt mij mee, nu heb ik het al 3 x gehad dat hij me ervandoor is gegaan, 2x op landweggetjes, maar ikzelf woond aan een drukke weg, dus op de terugweg werd de volwassen hond zo gek dat hij zich gewoon los heeft weten te trekken en rende zowat de weg op, ik me dus rot geschrokken, en ik heb gezegt dat ik ze nooit meer samen mee naar buiten neem, maar om ze allebei steeds apart een halfuurtje mee te gaan nemen, kan ook bijna niet, want zoveel tijd heb ik niet, huiswerk, school.. en thuis weet ik gewoon dat mijn broer niks doet en niks wilt doen, terwijl hij hele dagen thuis zit en mijn ouders allebei werken, nu is mijn vraag.. wat kan ik hier aan doen? Dat de honden samen ook luisteren, want de pup wordt ook als hij volgroeit is 30 kilo ofzo.. Naja.. Hopelijk weten jullie antwoord hierop:)
ik heb ook twee honden en eentje sleurt echt verschrikkelijk hard aan zijn riem en ik heb geprobeerd om met brokjes/snoepjes zijn aandacht bij mij te houden en als dat niet werkt dan (wij hebben een riem die zijn keel dichtsnoert) geef ik een harde ruk. Je moet denk ik mss in de vakantie apart gaan wandelen met de honden of (als je een tuin of ergens een plaats weet waar hij niet weg kan) eens echt uit te laten rennen en met een tennisbal spelen en heel actief bezig zijn = hem gewoon uitputten want altijd oefeningen doen vind hij ook saai. give it a try
Hij wordt zeker beloond als hij het goed doet en ik wandel nu al apart, anders ben ik bang dat de volwassen hond onder auto komt, allebei doen ze oefenen en doe ook vaak gewoon spelen in de tuin, hebben best grote tuin, dus dat is geen probleem, en ik ga ook wel eens fietsen met de volwassen hond (puppy is natuurlijk te klein en te jong) maar onder de oefeningen worden ze beloond met snoepjes, spelen, knuffels en woorden tuurlijk
Niet zo'n goede keus geweest om deze honden te nemen. Jij kan ze duidelijk niet aan en degene die er verantwoordelijk ervoor is neemt die verantwoording niet. Ik weet niet hoe oud je bent maar een kind is niet altijd fysiek in staat een hond te trainen. Wanneer je hond trekt moet je blijven staan. Je hond zal dan een manier gaan zoeken om toch vooruit te komen. Als hij naar je toe komt en de riem wordt weer slap dan ga je weer vooruit. Kan wat tijd kosten in het begin. Wat ook een goed hulpmiddel is, is een halti of een jentle leader. Hier mag je niet aan trekken!!!
Ik denk dat je ze het beste apart kunt uitlaten totdat ze allebei goed luisteren. Dus lekker met de pup alleen weg zodat hij niet afgeleid wordt. De oudere hond luistert wel begrijp ik. Zodra ze beiden alleen goed luisteren kun je proberen met z'n tweetjes te lopen. Neem desnoods eerst iemand mee, een vriendin of zo. Zoals napie zegt, een halti of Gentle leader is ook een hulpmiddel. Denk er wel om dat je daar absoluut niet aan mag trekken!
ik zou eerst eens je broer een hondencursus laten doen ... vind wel dat je broer er ook aan mee moet werken.. het is niet eerlijk dat jij alles alleen moet doen
De oudere hond luistert wel ja.. als ik met hem alleen loop, maar als de kleine erbij is, dan luistert hij gewoon niet meer en neemt hij de kans om er tussenuit te gaan, mijn moeder deed er in het begin wel veel aan, maar ze trekt zich heel veel aan van mijn broer. Met de pup gaan we op puppycursus, net zoals we bij de oudere hond deden en we gaan in maart met de oudere hond naar de jachtcursus, wat behoorlijk streng is en misschien wel goed is voor hem, maar ik loop nu wel een voor een, maar een vraag over die hulpmiddels.. als hij dan trekt, hoe moet je het dan corrigeren? Of heb je dan de gewone riem ook nog om? En ik ben trouwens 15
Hij corriceerd hemzelf doordat hij druk op de neus krijgt. Hij moet er wel even de tijd voor krijgen om te wennen maar dan werkt het wel geweldig. Je riem zit aan de halti vast.
Is zo'n prikketting .. weet niet hoe het heet zo'n ding iig:
geen optie? Bij onze hond helpt het, hij trekte eerst ook erg hard en dan bleven wij gewoon staan zodat hij weer terug moet om weer aan de voet te gaan. Als hij dat niet doet, even een rukje aan geven, en denk maar dat een hond het dan zo door heeft dat hij beter niet zo hard moet trekken! Bij onze hond heeft het geholpen, ik loop nu weer gewoon met een gewone riem.
Is zo'n prikketting .. weet niet hoe het heet zo'n ding iig:
geen optie?
Jeee zo'n ding is pure dierenmishandeling. Begrijp echt niet dat ze die nog verkopen Apart luisteren ze wel aardig heb ik begrepen, dan ga je toch echt niet zo'n marteltuig gebruiken. Sorry, deze tip vind ik erg slecht! Maar goed dat is mijn mening he!