Ervaringen niesziekte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha_

Ervaringen niesziekte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 20:20

Ik ben net met mijn kat Nero bij de DA geweest, waarschijnlijk heeft hij niesziekte.
Ik kan me wel voor m'n kop slaan dat ik ze alleen heb laten enten in het eerste jaar, maar goed dat is nu te laat. Zodra hij weer beter is wordt hij geent, nu kan dat niet.
Maar nu is mijn vraag dus of er mensen zijn die meer weten over volwassen katten met niesziekte?
Krijgt hij nu elke keer als hij niet lekker niesziekte?
Gaat het nog over?

Wendy_Komen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 09:37

Nies ziekte is een hele hele hele hele ververlende ziektes. Kittens kunnen er ook dood aan gaan, oudere poezen niet zo snel staat mij bij.
Het kan chronisch worden, en dan blijft het aan de oppervlakte. Verder weet ik er niet veel van, zal mijn moeder dadelijk eens vragen.

ellepel

Re: Ervaringen niesziekte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 09:59

ik heb vroeger op een katten op vang gewerkt en daar hadden ze een kat die al vijf jaar aan de niesziekte leed.
beestje was gewoon gezond verder, alleen hoorde je hem dus elke vijf minuten een keertje niezen.

hij kreeg met perioden een homeopatisch druppeltje over zijn voer om zijn afweer iets op te krikken, maar verder ging dat dus goed!!

ik heb alleen dus geen flauw idee wat die druppeltjes nou waren, er staat me iets bij dat het gewoon echinaforce was....

Samantha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 10:55

Hij niest dus niet, maar meer een gorgelig geluid en hij likt aan z'n neus. Verder zei de DA dat z'n longen ook niet echt goed klonken.
Een paar maanden geleden was hij en de andere volwassen kat ook ziek, toen dacht de DA dus aan keelontsteking.
Wij hebben in de zomer een boerderijkitten die heel ziek was mee naar huis genomen en geprobeerd te redden samen met de DA. Helaas was dit katje al bij de geboorte ziek door niesziekte, en hebben we haar moeten laten inslapen. We hebben haar niet bij onze andere katten in de beurt gehad en veel handen gewassen enzo, maar je houdt het toch niet tegen dus.
Maar nu wil ik graag weten of mijn kat hier nog vanaf kan komen?
Zodra hij beter is wordt hij wel geent, maar kan hij het dan nog krijgen?

Wendy_Komen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 13:53

Heb even aan mijn moeder gevraagd. Maar als hij er boven op komt, is er een grote kans dat je er geen last meer van hebt. Hij kan er dus nog vanaf komen. MAAR het kan dus ook chronisch worden, en daar moet je voor uitkijken!

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 13:55

Niesziekte is inderdaad wel iets dat de kop op kan steken als het even wat minder goed gaat met je kat. Het blijft latent aanwezig en bij verminderde weerstand steekt het de kop weer op.

Het hoeft overigens niet te betekenen dat je nu bij elk rocheltje of snottertje bij de DA hoeft te gaan zitten .

Samantha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 14:00

Apple schreef:
Het hoeft overigens niet te betekenen dat je nu bij elk rocheltje of snottertje bij de DA hoeft te gaan zitten .

En dat doe ik dus wel ik ben erg bang dat hij zieker wordt.
En het is tenslotte ook mijn schuld dat hij dit heeft.

Samantha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 12:57

Niemand meer?

_Tanja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 13:37

Onze katten hadden het allebei uit het asiel meegekregen.
We hebben oogdruppels gehad, omdat ze ook traan en soepoogjes hadden. En daarnaast antibiotica. Sinds dien hebben ze het niet meer gehad.

Voilgende keer gewoon enten en dan zal het wel goedkomen hoor! je moet alleen opletten als je kat bij een andere kat loopt die geen niesziekte heeft, dan kan jou kat hem aansteken, en natuurlijk ook andersom

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 17:53

Onze kat had ook chronische niesziekte. Hij kreeg elk jaar een soort vitaminespuit van de da en was er dan weer lange tijd vanaf. Als het weer begon (na een klein jaar) dan was het weer tijd om naar de da te gaan.