mijn hamster is vandaag overleden op de mooie leeftijd van 2 jaar en 3maanden ongeveer.
ik had al een vermoeden want gister toen ik zijn kooi ging verschonen wat hij heel rustig en ging na een tijdje in het hoekje van de bak zitten en bleef zo zitten. en gisteravond lag hij de hele tijd in zijn huisje dus had ik er nog wat extra pluis in gelegd zodat hij het warmer zou hebben. voordat ik vandaag naar school ging ademde hij nog al lag hij nog steeds in zijn huisje. en hij wou geen eten en toen wist ik het zeker dat het niet lang meer zou duren. dus nog even hem een aai gegeven en tegen hem gepraat. maar toen moet ik toch naar school. dus nu raad je het vast wel. ik kwam thuis ging kijken bij hem lag hij daar en hij ademde niet meer volgens mij dus mijn moeder gehaald. en die wou ook niet kijken dus mijn broertje ging kijken. en die zei dat hij dood was. en nu jah nu heb ik dus geen hamster meer.

kan iemand mij het verschil uit leggen tussen een winterslaap en de dood bij een hamster want als hij in winterslaap is gegaan zou het best zonde zijn als hij dadelijk wakker wilt worden en hij is begraven ofzo. mijn hamster is eigenlijk nog nooit in winterslaap gegaan.
groetjes lisa