Bezoek dierenarts 70 euro !!! (alleen kijken)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tuhan

Bezoek dierenarts 70 euro !!! (alleen kijken)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 12:21

Jeetje, dat had ik weer, Zondag lekker wezen wandelen in het bos in hilversum, heerlijk 2 uur gelopen stokken, ballen gegooid enz.

Daarna lekker naar hius voldaan en wel. Lekker een bak eten gegeven, en 5 minuten later loop ik naar haar toe ligt er allemaal bloed !!!

Ik de kat nakijken, nee daar was niks mis mee, toen de hond nakijken ja wat bloed op zijn kop( geen piep gehoord) ik zoeken zoeken, kwam er uit eindelijk een straal bloed uit het puntje van haar oor, oke dat was dus het geen wat het bloedbad veroorzaakte. Nou flink dicht drukken het was maar een klein schrammetje. Na een kwartier was het dicht en mevrouw liep weer lekker in de rondte, tot ze haar kop schudde en vervolgens weer flets allemaal bloed. toen haar kop maar ingetaped zodat het bloeden stopte, nou dat werkte wel, alleen mevrouw haalde het er weer af, na een tijd bleef ze eraf. dus ik om 23:00 kijkdn voordat we gingen slapen, toen bloede het weer !!!

Wij toch maar de dierenarts bellen, wat we het beste konden doen, nou we konden het weer dichtdrukken en wachten want het was niet gevaarlijk of we konden langskomen maar dat was zo ie zo al 70 EURO ! Mensen dit is toch niet normaal meer......

Gelukkig was dit niet levensbedreigend maar stel je voor dat er iets heel ergs is dan ben je zo al bijna 100 euro kwijt,, echt gelukkig kan ik het betalen maar er zijn helaas ook mensen voor wie dit moeilijk is, daar moet toch iets aan veranderen !

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 12:24

Voor zondag nacht is dit een normaal tarief.
Ik kan me voorstellen dat een da het tarief omhoog schroeft in het weekend, zodat hij alleen echte spoedgevallen krijgen, en niet van die dingetjes waar de eigenaar al tijden mee heeft lopen modderen en wat dan opeens niet meer kan op zondagnacht.
Maar het is wel veel geld idd

Tuhan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 12:27

Ja oke dat begrijp ik ook wel, je moet niet komen voor dingen waar je al vaker mee bent langsgeweest. Het is natuurlijk een soort van 1e hulp. Haar oor daar liep echt een straal bloed uit al vanaf 16:00, nu gaf de dieranarts gelukkig de tip om het dicht te houden. nu sinds vanacht 05:00 sis het bloeden gestopt, maar ik schrok wel van het enorme bedrag

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 12:29

Mijn hond heeft dat ook gehad, en ik ben gewoon gelijk naar de da gegaan, waar het gehecht is. Kost ook een klap geld, maar het was nog maar een pup, en ze heeft er geen lelijk litteken aan over gehouden.

Tuhan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 12:32

Ik heb dit met een andere herders hond ook gehad, toen was er door zijn oor heen gebeten, dat hebben ze toen geplakt.

Maar bij Xena, was het geen gaatje of scheurtje maar een heel klein schrammetje wat gewoon vreselijk bloede, dus hechten kon niet, want het was te klein

fourth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 12:34

Tja, door bloed lijkt het vaker ook wel erger dan het is.
Mijn ouders zijn ook een keer seniel bedrag kwijtgeweest bij de DA, de hond was in een stuk glas gaan staan en haar hele kussentje was kapot, en ze bloedde als een rund. Moest geniet worden...zijn ze echt veel aan kwijt geweest. [was op een zondag ]

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 12:34

Sja ook dierenartsen willen graag eten En het weekend tarief is idd een stuk hoger dan doordeweeks.

Tuhan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 12:37

Tja begrijp dat ze willen eten, maar om een weekend tarief zo duur te maken. 70 euro en dan nog niks gedaan, ik vind dat best erg duur ! Als het nodig is doe ik het natuurlijk wel.

Samantha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 12:38

Ik vind het wel vrij logisch dat het weekendtarief zo hoog is.
Voor een DA is het ook weekend, en die zit ook vaak niet op de praktijk, dus moet toch vanaf huis komen.
Wij hebben gelukkig een hele fijne DA die ons wel eens goed gematst heeft omdat het anders zo gigantisch dur zou worden, en we het katje toch hebben moeten laten inslapen ondanks alle moeite.
Maar het is inderdaad duur allemaal.

Sassieja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 12:40

Tuhan schreef:
Tja begrijp dat ze willen eten, maar om een weekend tarief zo duur te maken. 70 euro en dan nog niks gedaan, ik vind dat best erg duur ! Als het nodig is doe ik het natuurlijk wel.

Het is helaas niet anders.

Heb vandaag ook weer een bezoekje gebracht, en dan is het al 35 euro om het erf op te komen rijden zogezegd.
Maar ja, daar heb je beesten voor.

Onze portemonnee zou heel wat vrolijker zijn geweest als we geen beesten gehad zouden hebben....

Chubby

Re: Bezoek dierenarts 70 euro !!! (alleen kijken)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 13:38

Voor weekendtarief vind ik dit niet zo'n gek duur tarief. Ik ben vaak voor l*llige dingen, doordeweek en overdag, ook veel geld kwijt.

Mijn kat was doodgereden en lag langs de kant van de weg, vlakbij huis. Ik was aan het werk, mijn vader heeft mijn kat naar de praktijk gebracht zodat ik daar 's avonds afscheid kon nemen. Bijna 15 euro mocht ik afrekenen!

Jaarlijkse enting voor de hond, 35 euro! Dan ben je dus nog geen 5 minuten binnen.

Ik heb jaren geleden ratjes gefokt. Groot gevaar is dan een luchtweg- virusinfectie, die kan je hele 'kolonie' binnen no time uitroeien. Een aantal van mijn ratjes was niet 'in goede doen', dus nam ik er 3 mee om een uitstrijkje van te maken.
De dierenarts wilde dat niet doen 'want ze zagen er best gezond uit'. Ik mocht wel 3 x 12,50 afrekenen voor consult.

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 13:40

Ja is wel een beetje belachelijk indd..

Heb vorig jaar mijn konijn in laten slapen, €35! Wat steld da nou voor zou je zeggen...

Muizje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 13:41

Ik vind dierenartsen eigenlijk wel te duur. WE kwamen een x langs met een konijnen. Moest 1 spuitje voor iets hebben. Dat was 50 euro....
Het is dat je erg gehecht bent aan z'n dier

Tuhan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 13:42

70 euro was niet voor het iets doen he dat was alleen consult ! Ze zei dat door de telefoon "je mag wel langskomen maar je bent zo ie zo al 70 euro kwijt + wat er nog aan het oor gedaan moest worden"

Steff_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 13:46

Ik vind dierenartsen ook ontzettend duur! Ik ben met mijn pup deze 2 maanden best vaak geweest om verschillende kleine dingetjes.. 800 euro bij elkaar.. daar gaat je geld dan.. maar goed, heb nu maar een verzekering afgesloten zodat de kosten iets minder worden. Consulten vind ik soms ook belachelijk hoog, maarja wat doe je eraan..
Bij ons is het consult in het weekend iets van 50 euro dacht ik, behalve zaterdagmiddag

SANEX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 13:47

FuRyoMaRLoeS schreef:
Ja is wel een beetje belachelijk indd..

Heb vorig jaar mijn konijn in laten slapen, €35! Wat steld da nou voor zou je zeggen...

Dat komt omdat een konijn zo taai is dat het een dosis slaapmiddel moet hebben voor een kleine hond van een kilo of 8.

Het kost idd allemaal wat, ik kijk er niet meer raar van op, ik heb veel beesten en als er wat is ga ik ermee heen, ongeacht of het nou een hamster is of mn pony. Hoeveel het kost boeit me op dat moment niet, als het beestje maar beter wordt, de rekening zien we later wel weer.
En nou ben ik echt niet rijk, heb geen vetpot, maar ik kies nou eenmaal voor die dieren dus dan moet ik ook voor de vervelende kosten opdraaien

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 13:48

ik ben het helemaal met je eens. Als je er niet voor kan zorgen moet je geen dieren nemen.

Maar dat van een konijn wist ik niet joh....

Jacimatho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 13:48

youngster schreef:
Sja ook dierenartsen willen graag eten.

Iedere dag biefstuk zeker? Zo lust ik er ook wel een paar.
Soms vraag ik me weleens af waar die dierenartsen zijn gebleven die dit beroep uitoefenen uit ideologie, omdat het hun roeping is.
Alles draait om de centjes, hoe meer hoe beter.......

Tuhan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 13:50

Gelukkig kan ik het ook makelijk betalen. zelfs met mijn ratje ben ik 4x naar de da geweest en de 5e x moest hij toch inslapen. Het is ook absoluut niet zo dat ik het niet kan en wil betalen, maar het viel mij gewoon op hoe ontzettend duur het is, en dan vooral de pijs verschillen in de verschillende regio's !

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 15:22

Er zijn nog wel dierenartsen die het doen uit liefde voor dieren hoor. Maar dan moet je het vooral zoeken binnen de eenmansprakijken en niet die commerciele "dieenziekenhuizen".

Ik heb een DA gehad in Rotterdam, weet me haar naam niet meer zo te herinneren. Die opereerde een rat (verwijderen tumor) tegen kostprijs. Geweldig mens was dat! Als ze iets niet wist, zocht ze het op of vroeg het na. Luisterde ook serieus naar mij, als eigenaresse en 'ervaringsdeskundige'. Jammer dat ik verhuist ben naar Brabant

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 16:03

Twwe weken geleden was ons paard wat ziekjes. Hij wilde niet eten en keek naar zn buik.
Koliek dacht ik. Het was half zeven 's morgens. De dierenarts gebeld en die kwam om kwart over zeven.

Toen de rekening kwam schrok ik verschrikkelijk. alleen het bezoek was me eventjes 97 euro En dan nog es een spuitje enz. Jeminee dat vind ik echt erg hoor. Man 97 euro!!!!!!!!!!! tel es in guldens.........

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 16:25

De dierenarts die wij hebben doet het echt uit liefde voor de dieren zelf, onze kat die had VIP (soort vergelijkbaar met aids zeg maar) dus we moesten daar best vaak komen voor bloedonderzoeken/medicijnen/nakijken etc omdat we in het begin zowat elke week "vaste klant" waren liet ze de consultkosten weg en hoefde we alleen te betalen voor medicijnen en dingen die er moesten gebeuren scheelt geloof ik toch rond de 30,- per keer. Helaas hebben we hem vorige woensdag moeten laten inslapen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 16:32

Tuhan schreef:
Gelukkig was dit niet levensbedreigend maar stel je voor dat er iets heel ergs is dan ben je zo al bijna 100 euro kwijt,, echt gelukkig kan ik het betalen maar er zijn helaas ook mensen voor wie dit moeilijk is, daar moet toch iets aan veranderen !

als je dieren neemt moet je ook gewoon onverwachte kosten betalen, als je niet genoeg geld hebt(hoe banketstaaf het ook klinkt) moet je geen dieren nemen.

Forestmeisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 16:33

belachelijk he..

tijd terug deed 1 van mijn ratten heel raar en k werd echt bang k zag um leiden, was ook zondag en 11 uur savonds, 70 euro kwijt om te kijke en nog eens 30 euro voor het in laten slapen (hij bleek een tumor te hebben en was niet meer te redden)..
echt belachelijk..

Tuhan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 16:40

Inderdaad, de kosten zijn erg hoog.

Tuurlijk als je niet zo veel geld hebt moet je geen dieren nemen. Maar stel je voor je hebt een goede baan, je raakt deze kwijt of er is een andere reden dat je er wat krap bij zit, dan zijn dit soort bedragen uit liefde voor je dier toch niet normaal meer ! Ik prijs mezelf nog steeds gelukkig dat ik het allemaal kan betalen.