**kat poept overal** *Uit huis weg??**

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IloveKelly

**kat poept overal** *Uit huis weg??**

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 21:54

Ik heb een best lieve kat Candy. Zinds een paar maanden poept ze veel buiten de bak. Het ging een periode wat beter maar nu...... We zijn al 2x naar de dierenarts geweest(Bloedonderzoek was goed, ze is ontwormd)het enten kon even niet zeiden ze. Ze eet wel en drinkt ook en is de baas over de andere kat..wat ze zou ze kunnen hebben?Ze is wel wat magerder geworden maar ook niet overdreven licht zou de dierenarts. Mijn ouders zijn het zat en ze mag het huis niet meer in. Omdat ik dat zielig vind mag ze wel in de garage waar ze 2x daags brokken krijgt en een bakje water en een mand. De andere kat is daar ook maar die mag het huis wel in. Als ze niet stopt krijgt ze een spuitje .. Weten jullie iets wat ze kan hebben?Ik dacht aan aids maar daar stond dat ze meestal schuw zijn veel plassen naast de bak en poepen maar bij haar is dat alleen het laatste

Oja ze heeft een duur merk voer(Eigelijk 2 soorten beide vrij duur)

HippoLogic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 02:05

Hoeveel bakken hebben jullie voor hoeveel katten?

Lindy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 11:18

En hoe oud is ze?
Oudere katten kunnen een soort van dement worden, en daarom op vreemde plaatsen gaan poepen.
Daar is helaas weinig aan te doen, dan moet je voor jezelf beslissen wanneer het nog gaat, en wanneer het gewoon te vies in onhygienisch wordt, en de kat in laten slapen.

Vinaba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 11:51

Ik ga met Lindy mee.

ellepel

Re: **kat poept overal** *Uit huis weg??**

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 19:59

klopt wel wat lindy zegt...

in elk geval eerst nog proberen om een andere kattenbak er bij te gaan zetten, kan soms ook helpen ..

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 20:08

Ik ga met Lindy mee.

Is er trouwens ook nog een andere kat in de buurt komen wonen o.d. (teretorium afbakenen, doen ze ook met poepen)

Jootje09

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 20:12

Probeer eens ander katte grit. ("biocat" de groene)
Ik zou het wel belachelijk vinden als je de kat daarom wegdoet, en al helemaal een spuitje. Als je verantwoordelijk genoeg voelt om een kat in huis te nemen, dan moet je ook verantwoordelijk genoeg zijn om goed voor zo'n beestje te zorgen.

Zip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 21:40

En waar maak je de plekken mee schoon waar ze haar ontlasting doet. Schoonmaakazijn stoot namelijk af, Chloor trekt juist aan.

Lindy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 22:13

Jootje09 schreef:
Ik zou het wel belachelijk vinden als je de kat daarom wegdoet, en al helemaal een spuitje. Als je verantwoordelijk genoeg voelt om een kat in huis te nemen, dan moet je ook verantwoordelijk genoeg zijn om goed voor zo'n beestje te zorgen.

Duidelijk weer iemand met vooroordelen die amper weet waar ze het over heeft...

Ben trouwens wel benieuwd hoe oud de kat is.

window

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 22:16

Ik post onder een andere naam , maar ik (Tadano) had thuis ook een kat lopen die liet zijn plas lopen. We zijn toen naar de da gegaan, die heeft hem onderzoekt en daaruit kwam dat ie vergiftigd was. Dit is inmiddels al zo'n 10 jaar geleden dus wat ze toen niet wisten of voor medicijnen hadden hebben ze nu misschien wel. Wij hebben onze kat toen 'helaas' inlaten slapen, want om hem dag en nacht buiten te houden vonden we ook niks.
Gr. Tadano

Jootje09

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 11:03

Lindy schreef:
Jootje09 schreef:

Duidelijk weer iemand met vooroordelen die amper weet waar ze het over heeft...

Ben trouwens wel benieuwd hoe oud de kat is.

Wie is hier nu degene met een vooroordeel?

Ik snap best dat je radeloos wordt van zo'n poepend beestje in je huis. Heb die periode ook zelf gehad met mijn jonge kat......... (dat ging vanzelf over gelukkig) Maar toch begrijp ik niet dat je een kat daarom weg zou doen.

Jootje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 11:05

En al helemaal een spuitje geven. Zoek dan een nieuw fijn tehuis. En steek daar dan een beetje tijd in. Een leuke boerderij heeft vaak nog wel een plekje.

Lindy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 13:57

Ik zeg niet dat ze hem in moet laten slapen, maar ik zeg ook niet meteen dat ze een slecht mens is als ze dat wel laat doen.
Die keuze is afhankelijk van meerdere factoren, waar ik dan ook naar vraag.

Natuurlijk ligt het voor je gevoel moeilijk, als zo'n kat zelf niet doodziek is en je het in laat slapen. Het is makkelijker een plekje te geven als je zo'n dier echt uit z'n lijden verlost, dat is gewoon zo.
Maar dat neemt niet weg dat elke situatie te accepteren is zolang een dier gezond is. En wij kunnen wel met ons oordeel klaar staan, maar wij ruimen niet elke dag de stront op. Als het een jong dier is ben ik er ook geen voorstander van om met het spuitje klaar te gaan staan, dan zijn er andere dingen die je uit kunt sluiten, sommige katten kunnen gewoon niet over bepaalde kattenbakvulling, of mogen van andere katten niet op de kattenbak komen. Maar als het gaat om een oude kat, komen dit soort problemen vaak door een vorm van dementie, waar weinig aan te doen is. Als zo'n dier een mooi leven heeft gehad, waarom zou je dan perse moeten wachten tot het echt lijd voordat je het in laat slapen? Van een spuitje merkt een kat zelf weinig, en na een fijn leven is het tijd om te gaan als de situatie voor dier of mens niet meer goed is. En die stront overal is gewoon vies, ook voor de kat zelf. Wat dacht je van wormeneieren ed die daar inzitten? De geur van kattenstront krijg je slecht uit vloerbedekking, om even en paar praktische dingen te noemen. Als zo'n oude kat een goed leven heeft gehad, vind ik niet dat je onder alle omstandigheden moet wachten tot zo'n dier echt gaat lijden, zodat je meer redenen hebt om het in te laten slapen.

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 14:00

Jootje09 schreef:
Zoek dan een nieuw fijn tehuis. En steek daar dan een beetje tijd in. Een leuke boerderij heeft vaak nog wel een plekje.

Ja, en als je even verder denkt: een kat die dement wordt, en daarom dit probleem heeft met poepen, kun je niet zo makkelijk op een erf bij een boerderij laten lopen. Dementie betekend meer dan overal neerschijten, dus 'zo'n kat zal eerder verdwalen. Vooral als ie nu ineens moet verhuizen... Ja, en dan bij een boerderij laten lopen, zodat de kat in het veevoer kan schijten, (en de wormen verder kan verspreiden) en vervolgens plat gereden wordt omdat ie de weg kwijt is.

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 14:03

Maar wie zegt dat deze kat dement is?

Jootje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 14:04

Lindy schreef:
Jootje09 schreef:
Zoek dan een nieuw fijn tehuis. En steek daar dan een beetje tijd in. Een leuke boerderij heeft vaak nog wel een plekje.

Ja, en als je even verder denkt: een kat die dement wordt, en daarom dit probleem heeft met poepen, kun je niet zo makkelijk op een erf bij een boerderij laten lopen. Dementie betekend meer dan overal neerschijten, dus 'zo'n kat zal eerder verdwalen. Vooral als ie nu ineens moet verhuizen... Ja, en dan bij een boerderij laten lopen, zodat de kat in het veevoer kan schijten, (en de wormen verder kan verspreiden) en vervolgens plat gereden wordt omdat ie de weg kwijt is.

Oke, ben ik met je eens dat als een kat oud en dement is......., maar dat is vaak niet het geval. En daar ging ik van uit.

Lindy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 14:13

Ik zeg dus niet dát deze kat dement is, in mijn posts zeg ik steeds: 'áls dit om een oude demente kat gaat...'
Heb al meerdere keren gevraagd hoe oud de kat is, maar nog geen antwoord daarop gekregen.

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 14:42

En is het zeker dat het om een lichamelijke toestand gaat? Je schrijft dat de DA niets kon vinden en dat ze gewoon eet en drinkt etc. Kan het misschien anders een psychisch probleem zijn? Is er iets in haar omgeving verandert toen het begon? (bijv. Hebben jullie hem altijd samen met die andere kat gehouden? Is het een manier van aandacht trekken?). Licht gewichtsverlies kan ook op iets psychisch duiden. Maar hiervandaan kan ik natuurlijk hooguit speculeren..

-x- Nouska

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 18:06

ik ken het probleem. mijn kat is nu 9 en poept ook sinds pas buiten de bak. ik heb al van alles geprobeerd maar bij mij helpt het jammer genoeg niet. ik heb me dus erbij neergelegd want wegdoen wil ik zeker niet. ik hoop voor je dat het jou wel lukt en dan wil ik je tip hebben hoor.
groetjes

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 18:23

Een dier neem je met zowel de lusten alsook de lasten. Er zijn hier al een aantal tips gegeven die je kunt proberen.

Maar als het niet mocht lukken dan doe je je dier toch niet weg? Mensen zijn gewoon veel te makkelijk als het om dieren gaat.
Hoewel ik begrijp dat niet jij maar je ouders de boosdoeners zijn.

Ik heb meer begrip voor mensen zoals blackpegasus.

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 00:23

@ellenlouise: waarom heb jij dan meer begrip voor blackpegasus? IloveKelly probeert tegen haar ouders in te gaan om toch het diertje te houden en ze legt uit al een aantal keren naar de da te zijn geweest... daar heb ik ook wel begrip voor... (wat blackpegasus doet is ook geweldig!! )

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 16:05

Ik gaf toch ook al aan dat haar ouders de boosdoeners zijn?
En natuurlijk vind ik het goed dat kelly tegen haar ouders in gaat.
De vergelijking was dus meer tussen de ouders van kelly en blackpegasus. Duidelijk zo?

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 20:02

Oke dit is dus niet tegen de TS bedoelt maar gewoon in het algemeen.

Wij hebben 2 honden ( sinds pas ook ) maar een daarvan is 11 jaar en plast regelmatig binnen.
Daardoor gaat de jongere hond (nouja 7 jaar) het ook nadoen.
Het is jammer, maar we weten niet wat we eraan kunnen doen.
Maar daardoor gaan ze nog niet weg of in laten slapen.
Nee, inslapen gebeurt pas als het beestje echt pijn heeft.

Maar ik ken verder de situatie niet dus daar kan ik ook niet over oordelen.

Elles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 23:00

Persoonlijk ging ik geen máánden zitten toekijken hoe een van de poezen structureel mijn huis onderscheet Die zou bij mij dan ook buiten moeten wonen. Spuitje kwam niet in de picture, maar op de bank liggen ook niet Maar dat ligt natuurlijk voor iedereen anders, die grenzen. En als dan ook nogeens niet jijzelf, maar je ouders beslissen waar die grenzen liggen, dan wordt het natuurlijk lastig.

Ontopic: als de kat een dagje ouder is, kan het inderdaad gebeuren dat ze min of meer de weg kwijt raken. Jullie hebben twee katten? Zijn er dan ook twee of meer kattenbakken in huis? Kan het zijn dat die kat niet op de bak wil, als de andere al geweest is?