dierenmishandeling =(

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce15

dierenmishandeling =(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 20:49

hier ben ik zwaar op tegen, ik hoop jullie ook!!!!

*klik*

*klik*

*klik*

*klik*

voor foto's: *klik*

dit gebeurt nogsteeds, elke dag in en uit. beesten worden levend gevild zoals je op de 4e link kan lezen.
dit moet stoppen!!!!!

Poenarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:51

Hier is al vaker een topic over geopent en dat is met een discussie geeindigt, ik TEM ff.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:54

Tja als je zo tegen vivisectie bent, moet je maar ook niet aan de pil gaan, is nl ook getest op dieren....... geen antibiotica slikken, ook getest op dieren, geen haarkleuring, oogmakeup of iets in die geest gebruiken, is namelijk ook getest op dieren.

en dan maar hopen dat je nooit echt ernstig ziek wordt, want alle medicijnen zijn eerst getest op dieren.

Is vreselijk, ben het echt met je eens......... maar een helaas noodzakelijk iets, althans als wij mensen niet aan een griepke dood willen gaan

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:59

KiWiKo schreef:

Is vreselijk, ben het echt met je eens......... maar een helaas noodzakelijk iets, althans als wij mensen niet aan een griepke dood willen gaan

maar als wij mensen niet dood willen gaan... moeten we het ook eigenlijk ZELF oplossen en niet op zwakkeren afschuiven die net zo goed lijden.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 21:02

ben ik met je eens........... maar niet huilenbalken en morgenochtend toch een asperientje pakken omdat je hoofdpijn hebt. want ook die zijn eerst getest op dieren.

Het is vreselijk, maar nog erger vind ik mensen die ZO hypocriet zijn om vivisectie te verafschuwen maar ondertussen wel gebruik maken van dingen die door vivisectie tot stand gekomen zijn.....

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 21:10

Als er vanaf vandaag geen vivisectie meer zou zijn, en er werden geen medicijnen meer ontwikkeld en alleen maar de huidige medicijnen gebruikt werden, zou de mens echt niet uitsterven hoor. WE hebben toch genoeg medicijnen. Er zullen ook altijd ziektes zijn die ongeneeslijk zijn.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 21:14

en whatabout AIDS, Kanker, griepprik (die altijd geupdate moet worden) ????

Wij mensen zullen niet uitsterven, echnie maar ik neem aan dat als jij ernstig ziek wordt, jij ook wilt blijven leven. En ik vind dat als je echt zo tegen vivisectie bent, je ook niet mag profiteren van de voordelen die het voor de mensheid opgeleverd heeft

savath

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 21:17

KiWiKo schreef:

Wij mensen zullen niet uitsterven, echnie maar ik neem aan dat als jij ernstig ziek wordt, jij ook wilt blijven leven. En ik vind dat als je echt zo tegen vivisectie bent, je ook niet mag profiteren van de voordelen die het voor de mensheid opgeleverd heeft

volledig mee eens. zolang er een beetje samenwerking is tussen de verschillende bedrijven,zodat niet dubbel getest moet worden.

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 21:44

Er hoeven geen dieren meer gebruikt te worden voor de proeven... ik heb hier net een heel groot werkstuk over gemaakt en goed research gedaan... Tegenwoordig kunnen ze ook op stukjes weefsel van mensen testen of iets giftig is of niet en met een celonderzoek het onderzoeken. Ze pakken een paar celletjes (van een MENS OF DIER, waar geen van beide pijn van zal hebben) en die zetten ze op de kweek. Wat betreft voedsel hebben ze een TIM-1 en TIM-2 uitgevonden, dat zijn 2 apparaten die de spijsvertering nabootsen. DUS KOM MAAR OP MET DIE VOOR ARGUMENTEN!!! We zijn ver genoeg met onze technologie om dierproeven af te schaffen!

Edit: Er bestaat zelfs zoiets als de nederlandse hersenbank... voor het op de kweek zetten van menselijke hersencellen

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 21:48

Gelukkig, een goede ontwikkeling!!!

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 21:55

maar kunnen ze ook zien met die proeven of mijn hart op hol gaat van een nieuw medicijn???

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 21:59

niet al het make up word tegenwoordig getest op dieren. neem yves rocher. de make up die ik gebruik en prima spul en niet getest op dieren. sommige dingen vind ik gewoon onzin dat ze dat testen op dieren.
sommige medicijnen oke dat ze dat moeten snap ik wel maar zijn er geen andere mogelijkheden dan? ben zelf chronisch ziek en als ze mij zouden vragen of ze expirimentele medicijnen bij mij mogen gebruiken ipv. dieren zou ik ja zeggen.
een dorp verderop zit een nertsbont fokkerij vroegen ze een tijdje geleden personeel voor om de hokken schoon te maken etc. heb er maar niet op gereageerd want ik laat ze allemaal los! ik zou ze ook die diertjes niet moeten zien slachten/ villen want ik denk dat ik hetzelfde met hun doe!! snap trouwens ook niet dat je dat kan doen met een beest of het nou veel geld opleverd of niet. en waarom? voor een leuk bontjasje? nou ik koop me jas wel bij de zeeman of wibra ofzo.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 22:07

lekker, laat je zo een diertje los, gaattie nog ongelukkiger dood.

Misschien moet jij dan ook de medicijnen niet slikken die je nu misschien moet slikken???

Jij zou ja zeggen op experimenten met medicijnen met de wetenschap dat je er misschien dood aan gaat?

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 22:26

nu zit zo'n beestje in een krap hokje tot het een paar maanden is dan word het levend gevilt. of dat zo lekker is wou je zeggen!! als je het loslaat maakt tie tenminste nog een kans en leefd tie misschien langer dan nu. hazen en konijnen worden ook ieder jaar geschoten om er niet teveel van te krijgen. vind dat nog beter dan zoiets!

ik slik zelf zo min mogelijk met af en toe alle gevolgen van dien (neem de helft van wat ik zou moeten hebben)

tja en wie zegt dat ik nu niet dood ga dan?? dood gaan we allemaal wel hoor en met die helse pijnen waar ik nu mee leef hoeft het leven voor mij af en toe ook niet meer. en omdat ik wat mankeer hoeft een dier hier toch niet voor te boeten?? dus als ze naar me toe zouden komen met de vraag of ze dat mogen proberen bij mij dan zeg ik ja

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 22:30

dus dan gewoon helemaal geen medicijnen meer slikken als je wil dat een dier niet hoeft te boeten voor jouw ziekte. Das niet zo moeilijk toch???

Zo een beesie heeft in de natuur helemaal geen kans, kan zijn eten niet vinden en valt uiteindelijk ook ten prooi aan een of ander dier.

Neemt niet weg dat ik vind dat de bontfokkerij een absoluut niet nodig iets is, net zoals bio industrie. Ik word van dat soort instituten altijd erg verdrietig

tamary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 22:35

Casca schreef:
Er hoeven geen dieren meer gebruikt te worden voor de proeven... ik heb hier net een heel groot werkstuk over gemaakt en goed research gedaan... Tegenwoordig kunnen ze ook op stukjes weefsel van mensen testen of iets giftig is of niet en met een celonderzoek het onderzoeken. Ze pakken een paar celletjes (van een MENS OF DIER, waar geen van beide pijn van zal hebben) en die zetten ze op de kweek. Wat betreft voedsel hebben ze een TIM-1 en TIM-2 uitgevonden, dat zijn 2 apparaten die de spijsvertering nabootsen. DUS KOM MAAR OP MET DIE VOOR ARGUMENTEN!!! We zijn ver genoeg met onze technologie om dierproeven af te schaffen!

Nu Brussel nog overtuigen om de regels te veranderen, want dat is het grote struikelblok nu.

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 22:35

nou gelukkig zijn we het toch nog op 1 punt eens!

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 22:37

Brussel moet ook een keer over de brug komen, kan niet anders.

tamary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 22:40

wyona schreef:
nu zit zo'n beestje in een krap hokje tot het een paar maanden is dan word het levend gevilt. of dat zo lekker is wou je zeggen!! als je het loslaat maakt tie tenminste nog een kans en leefd tie misschien langer dan nu.

Eerder korter, de meeste van deze dieren die bij een actie worden losgelaten sterven van de honger, omdat ze aboluut niet kunnen jagen. De rest komt onder een auto of is een gemakkelijk hapje voor een roofvogel.

Verder hangt de kwaliteit van het velletje af van de gezondheid van het dier, stress, etc toont onmiddelijk in de vacht en slechtere kwaliteit levert minder geld op. Ook pelsdierfokkers zullen daarom zo goed mogelijk voor hun beesten zorgen. Dan leveren ze immers meer geld op?

tamary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 22:45

KiWiKo schreef:
Neemt niet weg dat ik vind dat de bontfokkerij een absoluut niet nodig iets is, net zoals bio industrie. Ik word van dat soort instituten altijd erg verdrietig

Het is in Nederland te warm voor bont. In bv. Lapland of Siberië is het noodzakelijk, maar daar worden de bontproducten gemaakt van dieren die daar ook worden opgegeten. Daar is geen ruimte voor verspilling, dus alles van een dier wordt gebruikt.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 22:51

Precies!

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 22:59

ze kunnen beter helemaal stoppen met dat stomme gedoe. en oke je hebt misschien wel gelijk dat ze dan minder lang leven als je ze loslaat. mee naar huis nemen is ook geen optie. die beesten zijn zo vals dat het egt geen husdieren zijn.
heb trouwens wel verhalen gehoord van mensen die er geweest zijn. zo goed hebben ze het niet hoor. hokken zijn vies, niemand wil dat schoonmaken omdat je anders gebeten word en de mensen die er werken nemen vaak snel ontslag.

dat een dier geslacht word op een normale wijze kan ik nog mee leven. zeker als alles word gebruikt voor consumptie. dan moet het wel GOED gebeuren. gelijk pats boem weg dan pas villen.
ben dus ook fel tegen ritueel slachten. geloofsovertuiging of niet het is niet nodig!

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 23:00

KiWiKo schreef:

Als ik een ziekte krijg waar dieren niet voor gestorven zijn, prima. Dan ga ik maar dood. Het is niet aan mij om te kiezen vind ik. Het is ook niet aan de mensn om op die manier te kiezen. het is niet ethisch.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 23:02

Lief, ben ik ook echt.

Ik heb geen bont nodig, niemand die in een land leeft waar de temperaturen boven de - 20 blijven.

Maar ik wil liever niet dood gaan aan kanker............

@ desiree, dus jij gaat liever dood, neemt nooit antigriepine in en nooit een paracetamolletje???

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 00:13

zonder atigriepje ga je heus niet dood hoor!! van een griepje is nog NOOOOIIITT iemand dood gegaan... en wat paracetamolletjes betreft: ik krijg ze niet door mn keel, als je een middag wacht is die pijn ook zonder dat ding wel weer weg...

Ik vertelde trouwens alleen hoe ver ze hier zijn met de ontwikkeling... Ik weet niet hoe ver ze zijn in japan en amerika (daar zij ze vaak nog verder)... Het probleem met alternatieven is alleen dat het eerst een hele lange weg door moet voordat het echt als alternatief wordt gezien....