Konijnen kunnen prima buiten ... ik heb er 2 in en naast de pony uitloop zitten, met schuilhok van de grond af (geheel dicht) en grote buitenren. Maarrrr.....
Deze hebben al lang een wintervacht aangemaakt. Dat heeft jouw binnenkonijn nog niet dus hij kan nu echt niet meer naar buiten.
Dat kun je dus het beste in het voorjaar doen. En dan ook langzaam aan wennen. Overdag als de zon schijnt even buiten zetten (niet in de volle zon aub) en 's nachts weer binnen.
Omgekeerd geldt het overigens ook. Een van mijn buitenkonijnen werd een paar jaar geleden midden in de winter ziek en moest onder narcose worden behandeld. Hij lag toen wij hem ophaalden onder een warmte lamp en mocht onder geen beding naar buiten van de DA maar moest een tijd binnen liefst op een warme plek blijven. Nou dat beest ging echt bijna dood van de hitte. We zagen het gelukkig op tijd en hebben hem toen toch buiten gezet. Zienderogen knapte hij op.
Ik denk dus dat de DA helemaal geen rekening heeft gehouden met zijn enorme wintervacht ...
De mijne liggen graag gewoon languit in de sneeuw in de winter ... net als de pony