vraagje ivm konijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

roosbananas

vraagje ivm konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 19:54

hey ,

Mijn konijn heeft ongeveer 4 jaar binnen gestaan (in de zomer werd hij in de tuin gezet , alleen als het té warm was bleef hij binnen , omdat het hier dan frisser was ) , maar door omstandigheden zoek ik al een tijdje iemand om hem over te nemen , maar vond niemand dus heb ik dat maar opgegeven .

Maar nu wil ik hem wel buiten zetten , mijn vraag is of dat gaat ?
hij is dit niet gewend...

Murkje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:01

heey

ik zou hem gewoon in zo´n buitenhok zetten..dat is zo hokje waarb een klein stukje binnen is en de rest met gaas gewoon buiten is..dan kan hij naar binnen als het raar weer is en naar buiten als het mooi weer is..dan kan hij dat zelf bepalen..
als jetoch twijfelt kun zo nu en dan ook even kijken hoe het gaat

groetjes sandra

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:08

Ik zou 'm NU niet meteen buiten zetten.. Het is toch al behoorlijk aan het afkoelen, en weet niet of ie dan wel op tijd een lekker vachtje heeft...

roosbananas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 20:13

foto :
Afbeelding

Ktje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 22:23

Ik begrijp dat je konijn nu dus binnen zit, dan kan je hem dit jaar niet meer naar buiten doen. De winter staat voor de deur en als je hem nu in een hok buiten zet is het net alsof je zelf zonder jas naar buiten gaat. Het konijn z'n vacht is er niet op gemaakt om nu naar buiten te gaan. Je zou hem wel bevoorbeeld in een schuur kunnen zetten, want daar is het toch net iets minder koud dan buiten (ook doordat er geen wind staat). En aan het eind van de lente begin zomer, als het goede weer weer begint, dan kan hij natuurlijk gewoon naar buiten.

Samantha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 23:08

Nee dat moet je nu niet meer doen nee.
Daar kan je pas volgend jaar in het voorjaar mee beginnen.

MissJapke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 17:15

ja, ik zou er ook pas volgend jaar mee starten!
zeker niet nu de winter voor de deur staat.
en volgend jaar, veel stro geven en een hokje.
en opletten dat hij geen nat gras eet!

roosbananas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 17:21

dank je voor de reacties , hij blijft waar hij staat

Isapaardje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 17:22

Konijnen kunnen prima buiten ... ik heb er 2 in en naast de pony uitloop zitten, met schuilhok van de grond af (geheel dicht) en grote buitenren. Maarrrr.....
Deze hebben al lang een wintervacht aangemaakt. Dat heeft jouw binnenkonijn nog niet dus hij kan nu echt niet meer naar buiten.

Dat kun je dus het beste in het voorjaar doen. En dan ook langzaam aan wennen. Overdag als de zon schijnt even buiten zetten (niet in de volle zon aub) en 's nachts weer binnen.

Omgekeerd geldt het overigens ook. Een van mijn buitenkonijnen werd een paar jaar geleden midden in de winter ziek en moest onder narcose worden behandeld. Hij lag toen wij hem ophaalden onder een warmte lamp en mocht onder geen beding naar buiten van de DA maar moest een tijd binnen liefst op een warme plek blijven. Nou dat beest ging echt bijna dood van de hitte. We zagen het gelukkig op tijd en hebben hem toen toch buiten gezet. Zienderogen knapte hij op.
Ik denk dus dat de DA helemaal geen rekening heeft gehouden met zijn enorme wintervacht ...
De mijne liggen graag gewoon languit in de sneeuw in de winter ... net als de pony