hallo een vriendin van mij zoekt al een tijdje een spynx rat dat is een rat zonder haar. wie weet waar die te krijgen zijn ik heb al het internet afgezocht maar vindt niets. wie kan mij helpen?
er bestaan wel kale ratten, idd spynx. bij mij op school waar ik op heb gezeten hebben ze ze ook. dat was in groningen, aoc terra, misschien kun je daarheen bellen waar ze ze vandaan hebben ofzo
P.s. die bij mij op school waren helemaal kaal,heel glad dus.
Ik zou het niet doen... Spynxjes hebben vaan gezondheidsproblemen, zijn snel ziek, omdat ze geen winterjasje hebben, bovendien hebben ze vaak last van ingegroeide haartjes onderandere bij de ogen, dat de winmpertjes dus gewoon de ogen in groeien, dat is erg pijnlijk! Mijn ervaring is dat ze erg zwak zijn. Ik vind ze nogal zieklig eigenlijk... Weet vrij veel van ratten, heb er zelf op het moment 11! Maar een spynx zou ik nooit aan beginnen, de dierenarts kosten kunnen behoorlijk oplopen!
Dan heb je denk ik gewoon heel veel geluk gehad, of heel goed voor hem gezorgd! Ratjes mogen niet op de tocht staan, maar bij naakt ratten is dit nog belangrijker... Zo zijn er nog meer dingen... nou ja, ik ben er tegen... Vind het gewoon zielig, ik zal verder niet meer reageren, word er alleen maar gefrustreerd van
ik weet dat er voor en tegens zijn over de naaktrat ik weet ook over de problemen die kunnen optreden bij de naaktrat het is ook geen rat die ik zou adviseren om te kopen en vindt dit wel een beetje het zelfde als de problemen bij de fuzz
het ratje op de foto boven is geen naakt maar fuzz. Naaktratjes kunnen behoorlijk wat gezondheidsproblemen hebben en vaak ook entropion (naar binnen krullen van de ooglidrand). Ze hebben echt veel verzorging nodig en je hebt meestal een lopende rekening bij de dierenarts. Smeagol, mijn naaktrat is supergezond maar dat is meer uitzonderlijk bij naaktratten. Gelukkig zijn er weinig ratteries die deze ratten nog fokken.
Heeft je vriendin al meerdere ratjes? Sphinxjes en fuzzjes hebben het snel koud, zeker zonder vriendjes om tegenaan te liggen.
Daarnaast is dit ábsoluut geen type rat om mee te beginnen. Lekker 2 gladhaartjes of eventueel rexjes nemen. Keuze in aftekening en kleur is er genoeg. Informeer eens bij een goede fokker in je omgeving. Per regio kun je zoeken naar fokkers via www.ratten.nl
deze sphinx ratten staan meestal bekend onder: Naaktratten! heb er zelf ook een paar gehad! als je in de buurt van amersfoort woont, raad ik je de dierenwinkel Aquamarijn op de Leusderweg aan! die heeft zéér regelmatig naaktratten zitten! meestal veel verschillende *albino, bruine, gevlekte, fuzz,,..etc!*
hehehehe ik wilde net zeggen dat lijkt net een oude oma, ik zit net hier met een jong ratje van mij op schoot die handtam gemaakt word voordat die naar een nieuw huisje gaat een hele lieve caramelkleurige met rooie oogjes van 3 maanden ong echt een poepie Ik vind ratjes leuk en heb er zelf wel heel wat een nest van dacht 9 plus 4 vrouwtjes en 1 man. maar die naaktratten vallen niet zo in de smaak bij mij ik vind ze maar eng uitzien
Volgens mij bestaat de term "spynx ratjes" niet eens Ze noemen ze gewoon naaktratten. Ik heb er zelf ook 1 gehad haar naam was Beauty En ze is zelf vorig jaar verkozen tot lelijkste rat van het jaar op ratten.nl Ondertussen is ze overleden heel jammer want het was een schat. Ook ik raad deze ratten af zeker voor een beginneling. Die van mij zat in een groep van 6 andere gewone ratten lekker warm en niet in een kooit dat is vaak veel te tochtig maar in een aquarium van 2m lang. Ik heb nu ook nog een aantal Fuzzen kijk maar in mijn profiel. Nu moet ik wel eerlijk bekennen dat ik naakt en fuzz ratten wel vaak liever vind van karakter. Maar je kan er beter niet aan beginnen de beestejes hebben meer last van kwaaltjes ed.. Mijn Beauty kwam overgens uit de rattenopvang ik heb haar niet gekocht. Dan stimuleer je de handel nog eens extra in deze mutaties Dit was mijn lieve Beauty
Bij mij werden er vanuit een rex en een gladhaar kruising plots (geheel onverwacht en niet gepland!) 5 fuzzen/ naakten geboren. Bleek dat er 4 generaties ervoor (!) naakt was ingekruisd en dát stond dus niet meer op de stambomen van de ouders (gangbaar is 3 generaties).
Het waren inderdaad bijzonder lieve ratjes, maar ik had ook niet anders verwacht vanuit de betreffende oudercombinatie. Ik ben geen voorstander van het fokken van dit soort 'afwijkingen', maar toch zou ik dit nest zonder twijfelen zó weer doen.
Edit: sphinx is overigens wél de officiele naam voor naaktratten.