Hond na 10 maanden terug naar het asiel. F#ck!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki__

Hond na 10 maanden terug naar het asiel. F#ck!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 20:20

Voel me zo leeg.
10 maanden geleden hadden wij een hond uit het asiel gehaald. Sammy. Sammy bleek een angstbijter te zijn, niet met katten te kunnen, niet met kleine kinderen, bang voor fiesten, snel agresief uit vallen, en ga zo maar door. Kortom, een hond met een probleem.
10 maandan lang hebben we het goed vol kunnen houden. Tot ongeveer een week geleden. Werd chagerijniger. Ging snel beiten. Ga zo maar door. Gister begon hij onze hond van 14 aan te vallen, niet een keer, maar nee om de 5 minuten greep hij hem. Wij overstuur naar de buren gegaan. Sammy samen met de jongste hond thuis gelaten. De oudste mee genomen en erover gepraat. Uiteindelijk eruit gekomen dat sammy en wij hier niet gelukkig van worden. ik kan niet meer normaal met de honden wandelen en vindt het ook niet leuk meer. Loop contenu om me heen te kijken of er geen hond of wat dan ook aan komt wat hij aan zou kunne vallen.
Gisteravond dus de knoop door gehakt. Hij gaat terug. Natuurlijk met onwijs veel pijn in ons hart en onwijs veel tranen de moeilijkste beslings ooit gemaakt.
Vanachtend is een goede vriend van mij, waar ik echt onwijs veel steun aan heb gehad, en een goede vriendin van mijn moeder, met ons mee gegaan. Wij eerst naar Spijkenisse. Nee daar namen ze hem niet aan omdat hij uit Rotterdam kwam. Nou wij naar Rotterdam gebeld. Ja van ons mogen ze hem aanemen. Dus wij weer terug naar Spijkenisse dat ze hem aan mogten nemen van Rotterdam. Maar nee dat wouden ze niet doen. Dus wij weer naar Rotterdam terug gebeld en het verhaal verteld. Eigenlijk moet je s'ochtends tussen 9 & 10 bellen om te kijken of er plaats is. Maar omdat dit zo niet langer door kon gaan kregen we voorang en mochten we hem om 2 uur brengen.
Wij met zijn 5e naar Rotterdam toe. Sammy helemaal raar aan het doen in de auto, terwijl hij altijd gaat liggen. Achter de balie stond echt zon ijskoningin. Niet leuk dus. Nou alles ingevuld. Werdt er om geroepen of iemand de hond wou komen halen. Er kwam een vrouw die sammy nog herkende *in het asiel hete hij Bobby*. Sammy herkende haar ook nog en was enthausiast om haar te zien. Dit gaf ons een goed gevoel. Hele aardig vrouw. We mochten nog mee om afscheid te nemen. hebben een tijdje bij hem in het hok gezeten en toen met tranen over onze wangen hem verlaten. Toen we weg gingen hoorden we hem piepen en blaffen. De pijn sneed van me hoofd tot me tenen. Toen we buiten stonden hoorde we hem nog een keer blaffen. Daarna zijn we naar huis toe gegaan. Het was raar thuis. Ineens nog maar 2 honden ipv 3.

Sorry voor het lange verhaal. maar moest het toch even kwijt.
We hopen dat hij een goed baasje krijgt en we mogen nog regelmatig bellen.
Als iemand hier misschien bij het streekdierentehuis van rotterdam werkt, laat het dan svp weten.

Sammy, vergeet nooit dat we van je houden. Dit is het beste voor ons allebei. Ik zal je nooit meer vergeten, nooit!

Afbeelding
Zo zijn we ooit verliefd op hem geworden. 10 maanden geleden. Zo zat hij ook toen we weg gingen.

Afbeelding
Zo is hij nu.

Sammy ik vergeet je nooit meer!

IloveKelly

Re: Hond na 10 maanden terug naar het asiel. F#ck!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 20:26

Wat onwijs jammer voor jullie!Maar het kon natuurlijk ook niet zo doorgaan als hij andere honden beet en ruzie maakte.

Sann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 20:29

Ja dit is echt niet leuk, maar toch wel de beste oplossing. Wij hebben het zelf ook moeten doen, ook deze hond beet onze hond die we al hadden, zomaar, had geen reden. En nee ook niet 1 keer ..

J0yce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 23:15

Nikki heel veel sterkte mop ik ben er voor jhe vind het egt zow ontzettend sneu voor jeh zelfs de tranen lopen over mijn wangen
Sammy wij vergeten jou nooit

NathalietjeB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 23:55

he sterkte met t verlies...
wij hebben ook vroeger een hond weg moeten doen omdat hij een paar keer me zusie wou pakken en haar 1 keer had gebete in haar gezicht toen ze aan het spelen was op het strand..
dat was ook vreselijk....
maarja het zei zo voor jullie kon het zo gewoon niet doorgaan..
veel sterkte

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 08:29

Misschien is hij ergens zonder andere honden beter af.

whisperramse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 10:16

sterkte meisje
vind het dapper dat je hem hebt teruggebracht.
is ook het beste voor de hond zelf.

luuntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 11:54

Heel knap dat jullie deze beslissing hebben genomen.

Hopelijk krijgt hij een nieuw baasje zonder andere honden.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 15:30

sjee, dat is balen zeg. Maar je kunt er niets aan doen. Sammy paste zich te moeiljk aan en jullie kunnen je andere honden toch niet in de steek laten. ik hoop dat Sammy zeer binnenkort een geschikt tehuis krijgt.

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 15:38

He bah wat een sneu verhaal, zo hebben wij ook een hond met een verhaaltje gehad (via via gekregen) en die kreeg bij ons een super goed plekje, maar die werd op den duur ook agressief (achterbaks ook een angstbijter), hij greep onze oude hond en ook beet de hond ons terwijl we NIKS deden, ineens hapte ze, dus wij hebben besloten dat deze hond echt te onbetrouwbaar was om te laten herplaatsen en we hebben haar in laten slapen. Dit om problemen met eventuele nieuwe eigenaren te voorkomen.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 01:54

Jeetje wat een sneu verhaal. Vreselijk dat jullie hem weg hebben moeten doen. Ik denk toch wel dat het het beste voor jullie is. Sterkte

Nikki__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 13:29

Bedankt voor alle lieve reacties.
Momenteel zitten me moeder en ik een soort roes. Hebben nog niet echt door dat hij gewoon voor altijd weg is. Nogmaals de vraag, als jullie iemand kennen die in het dieren asiel in Rotterdam werkt, laat het me dan asjeblieft weten

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 13:43

Wat erg voor jullie.
Soms moet je moeilijke keuzes maken, da's zwaar ellendig, maar je kunt er niks aan doen.
Zo hebben wij eens afscheid moeten nemen van een superlieve kat.
Hij was lief, aanhankelijk, stoer..... echt alles wat je graag in een kat wilt zien.
Hij had echter wel een probleem: hij piste en sproeide echt overal en ondanks een operatie en 1000 keer proberen (we hebben echt alles geprobeerd) was er geen verbetering.
Onze hele huis stonk alsof we 100 koeien hadden staan...... het was echt geen houden meer
Wat moet je dan nog......
Ik snap dus wel hoe verdrietig je bent dat je afscheid hebt moeten nemen.
Heel veel sterkte