duiven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XxSultanxX

duiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 12:43

ik heb eergister 2 duifjes opgehaalt balou en joep
het zijn 2 trommelduifen.
maar ze zijn nog jong kunnen al aardig vliegen maar nu 1 probleem ze willen niet eten ze hebben gewoon het voer dat ze moeten hebben en water enzo.maar ze eten niet nu voer ik ze dus zelf maar ik vraag me af waneer ze dan gaan eten,dit zijn niet me eerste duifen en ik heb ook zelf duiven groot gebracht maar meestal als die beesjes zelf vlogen konden ze ook eten.wie weet met wat voor leeftijd ze gaan eten???en moet ik ze nu eerst elke keer zelf voeren(van het voer en eiervoer in hun snaveltje stoppen)of zeggen jullie niet doen ze willen wel eten maar ze vinden het makkelijker dat iemand het doet
graag jullie mening advies
alle tips zijn welkom

ellepel

Re: duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 14:00

hoe oud zijn je duiven dan?

duiven eten niet zo veel hoor, ik heb zelf een tortel duif en zijn bakje vul ik maar 2x in de week bij.

doe gewoon vrij weinig in het voerbakje, dan kun je beter zien of ze eten, het bakje wat je gebruikt daar kunnen ze ook goed bij?

duiven eten zowiezo wel met een week of 6 dacht ik, dat weet ik niet precies, maar gaat vrij vlot, kunnen ze vliegen dan kunnen ze ook eten.

ze voeren is makkelijk dat klopt, duiven worden snel lui, vraag anders de mensen waar ze vandaan komen of ze daar wel eten, zo ja dan gewoon niet gaan voeren, ze krijgen vanzelf wel honger

XxSultanxX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 15:04

volgens die man eten ze daar wel maar wist ie niet zeker de 1 kan nog niet zo goed vliegen de andere wel het zijn broer en zus.
ik zal ze vanaf nu niet meer voeren en dan zien we wel of ze eten
bedankt voor de tip