8e wereldwonder(tje)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sky_Britt

8e wereldwonder(tje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 20:55

Ik Heb mijn rat "Grado" nu een paar maandjes,, ongeveer 2 weken trug kwam ik er achter dat ze un gezwel onder haar keel had ,, ik ging er al vanuit dat dit een tumor was want dat hebben heel veel ratjes,, Ikke naar de dierenarts, de dierenarts zei inderdaad dat dit een tumor was, maar het was een losse waar ze dus geen pijn van heeft. Dus wij weer terug naar huis en gewoon maar afwachten tot de tumor te zwaar word of haar luchtwegen blokkeerd .,, 2 dagen later toen ik haar uit haar kooi pakte stonk het verschrikkelijk, ik kijk naar haar keel die was helemaal smerig. Ik wist echt niet wat er aan de hand was. Ikkeh dus voelen aan die tumor,, kwam er allemaal vieze derrie uit
Ik bel dus weer de dierenarts,, s'avonds weer naar de praktijk,,
De dierenarts knijpt een keer goed in die bult en hij zegt: ,, jah, je ratje heeft haar tumor eruit gekrabt (ikkeh helemaal blij,, maar al snel schoten er allerlei infecties door mn hoofd),, eventjes 2x per dag ontsmetten en dan komt het goed .. nu ongeveer een week later is de wond helemaal dicht gegroeid,, ze zal er wel een lelijk litteken aan overhouden maar dat zie je toch niet,,,

Het is gewoon nog steeds niet te geloven,, ik had de hoop al helemaal opgegeven,, en dan ineens is ze volledig beter,, echt een wonder!!
Grado heeft in haar uppie een operatie (die normaal 360 euro kost met een kans van overleven van 50%) uitgevoerd!!!!
Mijn hele fam noemt haar voortaan ook dokter Grado

die wond is op deze foto al helemaal dichtgegroeid,, ziet er alleen niet zo uit door de lichtval
Afbeelding

hier nog un gewoon fotowtje:
Afbeelding

ze zit hier nu ook op mn schoot mee te kijken of ik wel benadruk hoe geweldig ze is ... ik ben zo blij dat ze er nog is,, gezond en wel

Pluttersput

Re: 8e wereldwonder(tje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 20:58

hej,
Wat super van je ratje zeg! Wij hebben hier ook veel ratten achter de keizen, en de meeste die een tumor hadden, dat was dan ook meteen kanker, die zijn eraan overleden. Maar eentje heeft abcessen die onder haar keel telkens terug komen duzzz.. Maar goed. Wat een knappe Dokter idd! Dat wil ik een opgeleide dierenarts nog wel zien presteren zeg! Nou, veel succes met je ratje verder.
Groetjes, Barbara

MissJapke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 21:21

leuk dat alles goed is met je ratje! en vooral dat je hem de kans hebt gegeven te genezen want er zijn er die natuurlijk voor de gemakkelijkste weg kiezen en hem een spuitje geven
mooi diertje trouwens!

Manon_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 21:31

Wat goed zeg !
Goed van je ratje dat die dat zelf deed

elisatjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 21:45

wouw... super...
dat ie dat gewoon zelf ff dr uit krabt... gelukkig hadden jullie nog niets gedaan en gewoon nog ff afgewacht...

_Micha_

Re: 8e wereldwonder(tje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 21:49

jaaaaaaaah grado rulzz gege super dokertje kom snel weer un keertje langs jammer dat mijn hamster niet zo iets heeft gedaan zal wel zo dood zijn maar hiephooi voor grado

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 21:53

Hmmm, lijkt erop dat het geen tumor was, maar een abces wat opengebroken is.
Of de da nou echt zoveel verstand van tumoren bij ratten heeft is maar de vraag. Die derrie zal gewoon pus geweest zijn.
Maar fijn dat het ratje zo opknapt, ik hoop dat je nog lang plezier van dr hebt

Sky_Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 21:29

Jah het kan ook een abces zijn geweest zo goed hebben ze er niet naar gekeken,, de da die vaststelde dat het een tumor was was niet de zelfde die haar heeft bekeken toen ze het open had gekrabt, maar voor mij maakt het niet uit wat het was,, ik ben blij dat het weg is,
ik heb er nu trouwens net weer gepakt en ze is nu officeel weer helemaal de oude,, ze zoeft over de bank heen en ze springt weer van de tafel naar mij