Ik ben ontzettend bang voor spinnen, echt panisch, en ik vond dat dat maar eens afgelopen moest zijn. Dus als je dan toch bij iemand thuis komt die grote spinnen heeft, dan moet je er ook aan geloven

Femke heeft het als een ware therapeut aangepakt

Argwanende blik, ik lach wel maar ben er duidelijk niet gerust op

Ging op zich best goed, aureootje gedroeg zich engelachtig en mijn zenuwtjes konden het best aan zo.
Maar toen... toen was het tijd voor het echte werk. Femke viste een knoeperd van een grammostola rosea (oftewel, roosje) uit haar terrarium. Daar hadden mijn zenuwtjes meer moeite mee

had echt weke knietjes hoor... maar gewoon door de angst heengebeten en net zolang blijven staan tot de angst wegzakte... toen was ik eigenlijk alleen maar gefascineerd door het dier, heb hem van alle kanten bekeken

Hier nog wat close upjes... Roosje is een schat van een spin (nooit gedacht dat ik die woorden ooit uit zou spreken

Het was echt een enorme stap voor me, en ben toch best een beetje trots dat ik het gedaan heb.. de volgende stap is om over mijn angst voor rennende spinnen heen te komen. Lieve rustige spinnen als roosje en aureootje vind ik niet meer eng, maar als een spin besluit om een rondje te gaan joggen ga ik er toch echt nog steeds vandoor

Het was echt een hele ervaring, ben blij dat ik het doorgezet heb, spinnen zijn gewoon mooie fascinerende dieren